Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke zoomlens voor Canon 700D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke zoomlens voor Canon 700D

    Zoals in de titel al staat, ik heb een Canon 700D
    Verder een Sigma 18-200mm lens. Voor mij de ideale lens, ware het niet dat als je Videoopnames maakt, je geratel hoort.
    Canon heeft een EF-S 18-135mm F/3,5-5,6 IS STM. Ik heb ze geprobeerd en is fluisterzacht. Alleen het zoombereik is wat weinig.
    Nu is de vraag, zijn er andere merken die een lens hebben voor de 700D die van 18-200mm gaat en een soort STM (=stille) aandrijving hebben die interessant kan zijn?
    Of is te verwachten dat Canon met iets in die geest gaat komen in afzienbare tijd?

    Ik laat mij verrassen.

  • #2
    Re: Welke zoomlens voor Canon 700D

    Canon heeft nog niet veel STM lenzen, misschien komt er in de toekomst nog wel een 18-200 die zo weinig geluid maakt dat die bruikbaar is voor video zonder storende geluiden.
    Het nadeel van die lenzen met een groot zoombereik is wel dat ze optisch niet zo geweldig goed presteren.
    Als ik in de fotoclub foto's zie die gemaakt zijn met een Canon 18-200, dan zie ik daar zelden scherpe foto's bij...
    Daarom denk ik dat de 18-135 IS STM (of de nieuwste 18-135 USMhttps://www.dpreview.com/products/canon/lenses/canon_efs_18-135_3p5-5p6_is_usm die een veel snellere AF heeft) toch de betere keuze is.

    Als je een aparte microfoon gebruikt, dan is het geluid van de lens ook niet meer zo'n groot probleem, misschien is dat ook een optie?

    Blijkbaar heeft Canon wel een heel goede lens gemaakt met een enorm zoombereik (50-1000mm), die is specifiek ontworpen voor 4K video, maar ik vrees dat ze net iets te duur zal zijn
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Welke zoomlens voor Canon 700D

      De CINE-SERVO 50-1000mm lens wordt het........als ik in de lotto win....
      Ik dacht begrepen te hebben dat de stm lens wel wat langzamer is dan de usm, maar wel beduidend stiller.
      Microfoon is een optie, maar dan moet je die ook nog mee slepen. Ik ben maar hobbyist. En als de rest van de familie er mee aan de slag gaat, dan is dat voor hun iets extra's wat ze ziet willen.
      Over de Sigma 18-200mm lens die ik heb ben ik tevreden, op het geratel na en alleen omdat dat bij video te horen is. Dus een ander merk dan Canon mag ook.

      Comment


      • #4
        Re: Welke zoomlens voor Canon 700D

        De nieuwe 18-135 USM heeft geen gewone USM motor, het is een systeem dat ook specifiek voor filmopnames is gemaakt (nano-USM), die zou dus niet meer storende geluiden mogen maken dan de 18-135 STM.
        Een kleine microfoon die boven op de camera is gemonteerd zal ook al een stuk minder geluid van de lens oppikken.
        De meeste van die microfoons zijn ook meer richtinggevoelig dan de ingebouwde (in de camera zelf) waardoor het geluid van de lens ook al minder opgepikt wordt.

        Voor het tele-filmwerk is er ook nog de recentste Canon 70-300 met "nano-USM motor" die net zoals bij de nieuwste 18-135 heel snel en stil zijn werk doet.
        Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment

        Working...
        X