Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke tele converter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke tele converter

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een teleconverter 2.0x voor mijn canon 1d MKiv en 6d icm prime 200mm 2.8 en 135mm 2.0. Welke converter 2.0x geeft de beste kwaliteit? Heeft er iemand ervaring in de verschillen tussen de versies van Canon 2.0 II en versie III en is een overweging naar de Sigma extender te overwegen icm een canon lens en body.

    alvast bedankt voor jullie reacties
    grt
    rob

  • #2
    Re: Welke tele converter

    is een overweging naar de Sigma extender te overwegen icm een canon lens en body
    Dat zal ik niet aanbevelen..

    beste kwaliteit
    dat staat niet in het fotografische woordenboek

    Naar ik meen, ben je goed uit met de III

    overigens zijn er ook nog andere merken die uitstekend werken .... ben alleen de merk-namen kwijt.

    Comment


    • #3
      Re: Welke tele converter

      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
      is een overweging naar de Sigma extender te overwegen icm een canon lens en body
      Dat zal ik niet aanbevelen..

      beste kwaliteit
      dat staat niet in het fotografische woordenboek

      Naar ik meen, ben je goed uit met de III

      overigens zijn er ook nog andere merken die uitstekend werken .... ben alleen de merk-namen kwijt.
      Ik meen me te herinneren dat Spanjaart een Sigma 1,4 extender combineerde met de 135L en niet de Canon eigen converter. Maar toen had je nog geen versie III. Wist je trouwens dat versie II optische gelijk is aan versie I, maar dan met rubberen afdichtingen voor vocht bestendigheid
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: Welke tele converter

        tenzij het ondertussen veranderd is, zijn die lenzen niet compatibel met een tc.
        A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

        Comment


        • #5
          Re: Welke tele converter

          Het is inderdaad belangrijk om eerst te kijken of die lenzen wel compatibel zijn met teleconverters.
          Als dat niet zo is, en je probeert ze toch te monteren, dan kan het achterste lenselement beschadigd worden omdat het voorste lenselement van de teleconverter er tegen komt.
          Het is mogelijk dat de teleconverter er wel op gaat, maar zodra de lens begint te focussen kan het achterste lenselement van de lens er toch nog tegen komen, en dat kan een dure zaak worden.

          Een Kenko teleconverter past op zowat elke lens omdat er geen frontelement uitsteekt dat tegen het achterste lenselement kan komen.
          Maar dat wil daarom nog niet zeggen dat de camera altijd wil werken want bepaalde combinaties lens + camerabody (bij Canon toch) zorgt ervoor dat de camera volledig blokkeert als je er een foto mee wil maken.
          Dan moet je de accu even verwijderen om de camera terug te laten werken (als je de autofocus uitschakelt, dan geeft diezelfde combinatie geen problemen).

          Hou er ook rekening mee dat de beeldkwaliteit met elke teleconverter slechter wordt, en dat geldt zeker voor 2x teleconverters, met de meeste 1,4x teleconverters valt dat doorgaans nog wel mee.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Welke tele converter

            Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
            tenzij het ondertussen veranderd is, zijn die lenzen niet compatibel met een tc.
            De 135 2.0 van canon is wel compatibel met de canon 1.4 en 2.0III, heb deze zelf en het past en werkt. Gebruik deze combinatie echter niet want heb andere langere lenzen.

            Comment


            • #7
              Re: Welke tele converter

              Volgens de handleiding van de 1.4 EF II en ook 2x EF II,zijn deze compatiebel met ook de 200 mm 2.8 .
              Vraag is of dit ook zo is met de IIi-versie.Is qua bouw toch iets veranderd.(rubbertje aan het vooruitspringend element kan wat breder zijn en past dan niet meer in de lens.)
              Maar ik zou het toch max. op een 1.4x houden.De kwaliteit van de beelden zou toch wel wat kunnen tegenvallen,gezien de lenzen die je hebt.
              Ik heb hier een 2x (eerste versie),en een 1.4x II.Die laatste gebruik ik alleen voor libellen op een 300 mm.Valt nog mee.
              De vraag die ik mij stel is:voldoen die ext. aan je verwachtingen?
              Zijn niet goedkoop.
              En ik verwacht dat je later toch naar een langere brandpuntafstand gaat kijken.Misschien een nutteloze investering?
              cfr hierboven:het werkt maar ik gebruik het niet meer: heb langere lenzen.(bij mij hetzelfde)Wat wel een beetje de normale evolutie is.
              Even goed bekijken.
              De vraag is,gezien je toch goed matreiaal hebt,of een crop niet evengoed is of zelfs beter dan die extenders.
              Last edited by demuro; 7 oktober 2018, 12:20. Reden: crop

              Comment


              • #8
                Re: Welke tele converter

                thnx voors alle reactie. Door alle opmerkingen weer aan het denken geslagen. Wel of niet compatible en flinke aanslag op de kwaliteit, denk dat demuro gelijk heeft, lange termijn een desinvestering. Ga eens kijken voor een 400mm tweedehands.

                Comment

                Working...
                X