Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens voor "standaard" alledaagse , macro foto's foto's?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens voor "standaard" alledaagse , macro foto's foto's?

    ik heb hier al veel gelezen van de 50mm maar van de 60mm minder , nu zag ik dat deze onder "macro" lens valt ?
    is hier dan zo een groot verschil van binnenwerk/glas en dergelijke dat je hier macro foto's mee moet maken en dat je hem niet kan gebruiken als gewone lens of wat is eigelijk het grote verschil? want het brandpunt is nu ook zo verschillend niet he ?

    Nikkor AF-S 50mm f/1.4 G vs Nikkor AF-S 60mm F/2.8 G MICRO ED


    en zou bijkomend ook de 105mm f/2.8 kopen als "echt" macro lens maar kan ik hier dan ook gewone foto's mee schieten of is er een probleem met AF ofzo op verdere afstanden ipv pal op het onderwerp?

    bedankt

  • #2
    Re: welke lens voor "standaard" alledaagse , macro foto's foto's?

    Een macrolens kun je gebruiken om gewone foto's te maken.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: welke lens voor "standaard" alledaagse foto's en voor macro foto's?

      Oorspronkelijk geplaatst door hansadriaens Bekijk bericht

      Nikkor AF-S 50mm f/1.4 G vs Nikkor AF-S 60mm F/2.8 G MICRO ED


      en zou bijkomend ook de 105mm f/2.8 kopen
      voor standaard alle daagse foto's, koop dan de 35mm f1.8.
      voor macro: een macro lens zoals de 60mm of de 105mm of de 150mm van sigma, naargelang je bloemetjes of schuwe insecten wil fotograferen...
      macro lensen werken prima als gewone lens, alleen een beetje trager focussen...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: welke lens voor "standaard" alledaagse , macro foto's foto's?

        wat is een standaard alledaagse foto?
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: welke lens voor "standaard" alledaagse , macro foto's foto's?

          het dagelijkse leven , familiefeesten,thuis / zonder al teveel aanpassingen een rap fotootje maken. het gene waar je meestal een dslr niet voor gebruikt in mijn geval dan

          Comment

          Working...
          X