Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor indoor nightlife and event ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens voor indoor nightlife and event ?

    zaterdag ga ik dus richting Konijnenberg en ik ben er eigelijk nog altijd niet uit welke lens te kiezen.
    Mijn oog is gevallen op de canon 24-70 f2.8 van 1150 euro.
    Maar de prijs is natuurlijk wel te smaken , ik heb het er voorover als ik weet dat het een goeie lens is. Maar nu had ik graag eens jullie mening gehad of er nog andere lenzen zijn die voor mijn doel ook goed zijn.
    Ik shoot dus altijd in donkere omgevingen, ik wil een lens die snel is, en een lens die zowel mensen vanop 1m kan shooten tot bv mensen die op een podium lopen..dus vanop 5m ofzo..

    Any ideas want ik draai dol !
    * CANON 5D
    * www.rockshots.be

  • #2
    Re: Welke lens voor indoor nightlife and event ?

    Tamron 28-75 2.8 staat bekend als een beregoeie lens.

    Greetz rich
    D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens voor indoor nightlife and event ?

      ik denk dat 24-70 eerder een formaat is dat je op full-frames zou gebruiken (maw : 5D en 1Ds reeks) omdat met de 1.6 crop het bereik oninteressant zou worden voor indoor nightlife fotografie...

      Ik denk dat jij met de 350D beter af bent met ofwel de EF-S 17-55 2.8 IS of de 16-35 2.6... De eerste krijgt ook bijna niets dan goede commentaar en is zo'n 300 € goedkoper dan de 24-70 2.8 (hetgeen ook een dijk van een lens is waarschijnlijk). De 16-35 2.8 is dan weer zo'n 100 € duurder maar denk een beter bereik...

      Afin, dat is mijn idee... Ik heb de Sigma 18-50 2.8 en voor indoor vind ik dat een ideaal bereik op mijn 400D.
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens voor indoor nightlife and event ?

        En de sigma 24-70 f2.8 ??
        http://www.konijnenberg.be/product_d...d_product=8888

        Waarom staat hier dan macro achter en bij de canonlens niet ??
        * CANON 5D
        * www.rockshots.be

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens voor indoor nightlife and event ?

          maar ik wil dus een dicht bereik hebben en ik wil ook mensen van iets verderaf goed kunnen shooten.
          Ik wil niet TE duur gaan maar ik wil wel iets hebben die alles goed kan.
          Ik heb altijd al gewerkt met mijn 17-55 kitlens, en die dat wel heel goed, maar ik heb iets nodig die iets verder gaat dan de 55 die ik nu heb.
          Ik zou graag een superbreedhoek ook willen dus ik mag niet te duur gaan met die indoor lens.

          Gooi al jullie ideen maar in de strijd, ik kan echt niet beslissen
          * CANON 5D
          * www.rockshots.be

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens voor indoor nightlife and event ?

            Hallo,
            ik ben ook bezig met dat soort fotografie en ik gebruik daarvoor
            een Sigma 24-70/f2.8 EX. En daar ben ik meer dan tevreden over. Heb ze tweedehands in perfecte staat gekocht voor 200euro.
            Foto's in donkere clubs of events zijn geen enkel probleem.
            Als je wil kan ik wel een voorbeeldje posten.

            Was in de tijd ook aan het twijfelen tussen tamron 28-75/2.8 en sigma 24-70/2.8 en heb voor de sigma gekozen. Waarom ? ik heb ze alletwee getest en dat klein beetje extra groothoek komt me toch enorm van pas. Zeker als je foto's neemt in een club waar er redelijk veel volk staat en je beperkte bewegingsruimte hebt. De lens zelf ligt me ook beter in de hand, maar vergis je niet, het is een zware lens en als je er een nachtje mee hebt rondgelopen als je het niet gewoon bent, dan kan je het wel eens in je arm voelen :-)
            Maar ook dat kom je gewoon hoor.
            Ze heeft niet de stilste motor, maar dat hoor je toch niet als je bezig bent, en voor mij persoonlijk stelt ze vlug genoeg scherp.

            Het is niet de bedoeling om terug een tamron vs sigma battle te openen. Ga gewoon naar de winkel en vraag om ze beiden eens te testen op je body. Dan volg je gewoon je gevoel. Welke lens ligt je het best, niet enkel van bouw, gewicht en looks, maar het gehele plaatje. Zo weet je het het rapst van al.

            Hopelijk heb je hier iets aan.
            Cheers
            BD1092BE - Carpe Noctem
            Nikon D700 + batterygrip - D300 - F100 - Nikkor 17-55mm/f2.8 - Nikkor 70-200mm/f2.8 VR - Sigma 10-20mm/f4-5.6 EX - Nikon SB800 + SD-8a

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens voor indoor nightlife and event ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Missy Bekijk bericht
              Ik heb altijd al gewerkt met mijn 17-55 kitlens, en die dat wel heel goed, maar ik heb iets nodig die iets verder gaat dan de 55 die ik nu heb.
              Ik zou graag een superbreedhoek ook willen dus ik mag niet te duur gaan met die indoor lens.
              er zijn er hier genoeg die fantastiche dingen doen met de Tamron 28-75 2.8 (dacht dat trebs die oa gebruikte) en die komt maar op zo'n 300 € bij konijn... heb je nog lekker geld over voor de Sigma 10-20 die ook heel scherp is volgens de reviews en wat ik hier al gelezen heb.

              Dan heb je voor net geen 800 € 2 goeie lenzen
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

              Comment


              • #8
                Re: Welke lens voor indoor nightlife and event ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Missy Bekijk bericht
                En de sigma 24-70 f2.8 ??
                http://www.konijnenberg.be/product_d...d_product=8888

                Waarom staat hier dan macro achter en bij de canonlens niet ??
                Omdat de Sigma een macro stand heeft van 1:2.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lens voor indoor nightlife and event ?

                  Missy

                  De 24 mm van de Canon 24-70L2.8 gaat helaas niet wijd genoeg zijn om mensen vanop
                  1m en minder te fotograferen. Zoals hierboven vermeld is deze op de 5D hier wél ideaal voor.

                  Ikzelf heb ondervonden dat ik nogal weinig de 24-70L2.8 gebruik maar eerder de 17-40 L4 erop zet.

                  Ook de Sigma 15mm fisheye is hiervoor zéér bruikbaar...

                  2 voorbeelden van 15mm:




                  In uw schoenen zou ik de Canon 17-40L4 of de Sigma 12-24 tesamen met een tele-zoom (70-200L2.8) of een lichtsterkere tele-prime (85mm of 135mm) kopen voor dit soort doeleinden.

                  Hopelijk heb je 'r iets aan.

                  M.v.g.
                  Last edited by Spy-Glass; 17 januari 2008, 16:51.
                  CANON Inc. Made In Japan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke lens voor indoor nightlife and event ?

                    Ikzelf ben ook heel regelmatig actief in de party en nightlife fotografie. Ik gebruik een Sigma 18-50mm f2.8. Voor de portretten en dichte shots heb ik die 18mm echt wel nodig. Als het heel druk is en er echt niet veel plaats is kan ik die echt wel gebruiken. 50mm gebruik ik zelf niet zoveel. Meestal voor DJshots en zo, maar dan schroef ik er mijn f1.8 op.
                    Voor overzicht shots gebruik ik een 12-24mm, maar een fish zou in sommige vallen iets interessanter zijn. Ik gebruik hem ook wel voor portretten omdat ik dan nog net iets wijder kan.
                    Ik zou gaan voor een 18-50 of iets in die range, die 18mm ga je zeker nodig hebben, en met 50mm geraak je al wat verder. Je kan altijd iets croppen om nog meer in te zoomen, maar je kan nooit wijder gaan dan je lens is.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke lens voor indoor nightlife and event ?

                      En wat denken jullie van dit ?

                      Tokina 16-50mm F 2.8 DX Canon , en ze kost € 543,99

                      ????
                      * CANON 5D
                      * www.rockshots.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke lens voor indoor nightlife and event ?

                        Hey

                        Met dergelijk budget, zou ik je de EF-s 17-55 F2.8 IS aanraden (1000€). Tenzij je in de toekomst wilt upgraden naar een een FullFrame body. Hij is breder dan de 27-70 , heeft F2.8 (lichtsterk) én bovendien ook nog IS, om je net iets langere belichtingen toe te laten.

                        De 24-70 F2.8 zal volgens mij niet breed genoeg zijn voor feestjes, alvast niet op een 350D (1.6x crop).

                        Michiel
                        Canon R | Leica Q
                        EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                        Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                        [/COLOR]

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke lens voor indoor nightlife and event ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Spy-Glass Bekijk bericht
                          Missy



                          Ook de Sigma 15mm fisheye is hiervoor zéér bruikbaar...

                          Ook op mijn 350D ?? die heeft een cropfactor toch hé, de uwe niet ?
                          * CANON 5D
                          * www.rockshots.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke lens voor indoor nightlife and event ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door MichielBrugge Bekijk bericht
                            Hey

                            Met dergelijk budget, zou ik je de EF-s 17-55 F2.8 IS aanraden (1000€). Tenzij je in de toekomst wilt upgraden naar een een FullFrame body. Hij is breder dan de 27-70 , heeft F2.8 (lichtsterk) én bovendien ook nog IS, om je net iets langere belichtingen toe te laten.

                            De 24-70 F2.8 zal volgens mij niet breed genoeg zijn voor feestjes, alvast niet op een 350D (1.6x crop).

                            Michiel


                            de EF-s 17-55 F2.8 IS zeg je,
                            ik heb een 18-55 EFS kitlensf3,5-5,6

                            Is het de 1000 euro waard dan

                            Bekijk es mijn werk op
                            http://www.myspace.com/rockshotsphotography

                            gemaakt met de kitlens, kan ik veel verbeteren met die die jij voorstelt.
                            Waarom is deze hobby zo duur
                            * CANON 5D
                            * www.rockshots.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke lens voor indoor nightlife and event ?

                              De 1D M II heeft volgens mij een cropfactor van 1.3x
                              Scheelt dus niet zoveel.
                              Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                              Comment

                              Working...
                              X