Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor actie foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens voor actie foto's

    Ik vraag me af welke goede lens ik het beste kan bij kopen ik heb een body van canon Eos 400 D en sinds 3 weken een body Eos 550D de body 400 D is nu van mijn zoon omdat die het leuk vind om te fotograferen ook al is hij pas 13 jaar .De objectieven die we nu hebben is een sigma 24-70 mm EX dg macro en een Canon EF-S 18-200mm F:3.5-5.6 IS van Canon om actie foto's te nemen en een Canon EF 50mm f/1.8 .
    Ik ben tevreden over deze objectieven maar als je met de Canon EF-S 18-200mm verre foto's neemt zie je toch het verschil dus ik zou graag een lens hebben om mijn honden te fotograferen tijden de flyball ,behendigheid en ook om foto's te nemen van het paardrijden dus welke lens raden jullie aan om deze dingen te fotograferen .

  • #2
    Re: Welke lens voor actie foto's

    Oorspronkelijk geplaatst door maudy Bekijk bericht
    Ik vraag me af welke goede lens ik het beste kan bij kopen ik heb een body van canon Eos 400 D en sinds 3 weken een body Eos 550D de body 400 D is nu van mijn zoon omdat die het leuk vind om te fotograferen ook al is hij pas 13 jaar .De objectieven die we nu hebben is een sigma 24-70 mm EX dg macro en een Canon EF-S 18-200mm F:3.5-5.6 IS van Canon om actie foto's te nemen en een Canon EF 50mm f/1.8 .
    Ik ben tevreden over deze objectieven maar als je met de Canon EF-S 18-200mm verre foto's neemt zie je toch het verschil dus ik zou graag een lens hebben om mijn honden te fotograferen tijden de flyball ,behendigheid en ook om foto's te nemen van het paardrijden dus welke lens raden jullie aan om deze dingen te fotograferen .
    70-200 F2.8...

    1.Canon of
    2.Sigma
    Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
    BE-Wommelgem
    .: 20D & D700 :.

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens voor actie foto's

      Sommige mensen zeggen dat de Sigma niet zo goed is als de Canon klopt dat ?
      En waarom zijn die niet zo goed ?

      Mijn nicht heeft deze maar die vind ik toch prijzig voor een amateur zoals ik heb je er nog andere die goed zijn maar wel met een stabilisator .

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens voor actie foto's

        De nieuwe Sigma 70-200 met stabilisator voor ongeveer 1.200 euro
        Volgens verschillende test net zo goed als de Canon en Nikon tegenhangers.
        Ik heb de oude, zonder Stabilisator, is nog te koop voor onder de 800 euro en is een top lens. Bij 2.8 niet optimaal scherp maar dat geld ook voor de veel duurdere soortgenoten.

        Groeten, Bert
        Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
        www.bertofotografie.be

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens voor actie foto's

          Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
          De nieuwe Sigma 70-200 met stabilisator voor ongeveer 1.200 euro
          Volgens verschillende test net zo goed als de Canon en Nikon tegenhangers.
          Ik heb de oude, zonder Stabilisator, is nog te koop voor onder de 800 euro en is een top lens. Bij 2.8 niet optimaal scherp maar dat geld ook voor de veel duurdere soortgenoten.

          Groeten, Bert
          De nieuwe Canon 70-200 f2,8 L IS II is op f2,8 wel degelijk scherp. Volgens de tests zou de nieuwe Sigma ook heel wat beter zijn dan de oude versies (er zijn de laatste jaren zo'n 4 verschillende gemaakt), maar de nieuwe Canon presteert nog altijd duidelijk beter met het diafragma volledig open.
          De AF van de Canon is ook sneller.

          Maar de Canon 70-200 f2,8 L IS II is wel een pak duurder dan de Sigma 70-200 met beeldstabilisatie...
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens voor actie foto's

            70-200 2.8L is mk II : fenomenaal snel !!! En scherp op 2.8
            maar ja 1900 euro.
            Maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de Sigma variant .
            CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens voor actie foto's

              Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
              Volgens verschillende test net zo goed als de Canon en Nikon tegenhangers.
              Je kan HIER eens kijken voor een vergelijkende test tussen de Canon en de Sigma (er zit nen hoop onzin tussen maar je kan uiteindelijk wel het verschil zien).

              Je hebt het over honden sport en paarden als deze laatste buiten zijn kijk eens naar de 70 - 200 F4 een pak goedkoper en voor buitensporten meer dan voldoende. als je 1000€ meer wil uitgeven ga je natuurlijk voor de F2.8

              Comment


              • #8
                Re: Welke lens voor actie foto's

                Voor een fototijdschrift heb ik de genoemde Sigma 70-200/2.8 OS en de Canon 70-200/2.8 MK 2 met elkaar vergeleken. Als testcamera een Canon 5D MK 2 en een Canon 40D.

                Om een lang verhaal kort te maken. De Sigma is erg goed maar de Canon is net wat beter. Het verschil zie je voornamelijk bij 2.8 en 200 mm.
                Het prijsverschil is groot.
                Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lens voor actie foto's

                  Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                  Voor een fototijdschrift heb ik de genoemde Sigma 70-200/2.8 OS en de Canon 70-200/2.8 MK 2 met elkaar vergeleken. Als testcamera een Canon 5D MK 2 en een Canon 40D.

                  Om een lang verhaal kort te maken. De Sigma is erg goed maar de Canon is net wat beter. Het verschil zie je voornamelijk bij 2.8 en 200 mm.
                  Het prijsverschil is groot.
                  Voila, HET antwoord op je vraag, Dus e canon versie zal net iets beter zijn (technisch in een labo?) maar beide lensen zijn TOP... Centen genoeg, koop de canon, anders de Sigma. Tamron zou die ook hebben maar daar wordt minder over gesproken denk ik?
                  Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                  BE-Wommelgem
                  .: 20D & D700 :.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke lens voor actie foto's

                    Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
                    Voila, HET antwoord op je vraag, Dus e canon versie zal net iets beter zijn (technisch in een labo?) maar beide lensen zijn TOP... Centen genoeg, koop de canon, anders de Sigma. Tamron zou die ook hebben maar daar wordt minder over gesproken denk ik?
                    De AF van Tamron is traag ten overstaan van de Canon AF en maakt bovendien meer lawaai.


                    Grtz, RF
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke lens voor actie foto's

                      Ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem, ik ben nieuw in de fotografiewereld en ik zou een lensje voor actiefoto's kunnen gebruiken.
                      Slechts 1 probleem met wat er hier gepost is... ik heb geen 1200 euro ter beschikking
                      Heeft er iemand een goedkoper voorstel?

                      Alvast bedankt!
                      Canon Eos 500D - Canon 18-55 kitlens - Canon EF 70-200mm f4 L USM - Sigma 105mm f 2.8 EX DG Macro
                      Al doende leert men, kritiek is dus welkom

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke lens voor actie foto's

                        Oorspronkelijk geplaatst door DefauwM Bekijk bericht
                        Ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem, ik ben nieuw in de fotografiewereld en ik zou een lensje voor actiefoto's kunnen gebruiken.
                        Slechts 1 probleem met wat er hier gepost is... ik heb geen 1200 euro ter beschikking
                        Heeft er iemand een goedkoper voorstel?

                        Alvast bedankt!
                        Houd altijd het volgende in het achterhoofd: als je "eerst" compromissen sluit en je nadien toch voor een andere oplossing gaat verlies je altijd op je eerste aankoop. Soms is het beter voor je lenzen wat door te sparen vind ik zelf.

                        Die 70-20 lenzen, zeker de oudere versies vind je ook wel 2de hands van Canon en Sigma, als je ze kan testen... Ik heb een tijd geleden de mijne (Sigma) verkocht voor €400.

                        Grtz.
                        Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                        BE-Wommelgem
                        .: 20D & D700 :.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke lens voor actie foto's

                          Oorspronkelijk geplaatst door DefauwM Bekijk bericht
                          Ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem, ik ben nieuw in de fotografiewereld en ik zou een lensje voor actiefoto's kunnen gebruiken.
                          Slechts 1 probleem met wat er hier gepost is... ik heb geen 1200 euro ter beschikking
                          Heeft er iemand een goedkoper voorstel?

                          Alvast bedankt!
                          Hoewel ik zelf ook een Canon 70-200 F/2.8 IS II bezit, maak ik graag gebruik van een prime die en lichter en lichtsterker is. Uiteraard mis je de flexibiliteit van een zoom en ga je foto's missen die je anders wel had kunnen maken. Als je echter geen "productie" hoeft te leveren, lijkt me dat geen ramp.

                          Welke primes? Afhankelijk van het gewenste bereik kun je kiezen uit de 85 mm F/1.8, 100 mm F/2.0, 135 mm F/2.0 en de 200 F/2.8. Stuk voor stuk objectieven die zeker de moeite waard zijn en minder kosten dan 1200 Euro. De 135 mm is de duurste en qua beeldkwaliteit misschien wel de beste (1000 Euro), terwijl de 85 mm F/1.8 niet veel minder is en iets meer dan 300 Euro kost ....

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke lens voor actie foto's

                            Canon 70-200 f4, wordt vaak 2e hands verkocht voor €400 superkoopje!!!!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke lens voor actie foto's

                              Alledrie hartelijk dank voor de tip
                              'kzal eens kijken (en vooral sparen)
                              Last edited by DefauwM; 9 februari 2011, 22:14.
                              Canon Eos 500D - Canon 18-55 kitlens - Canon EF 70-200mm f4 L USM - Sigma 105mm f 2.8 EX DG Macro
                              Al doende leert men, kritiek is dus welkom

                              Comment

                              Working...
                              X