Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens past op een D40 D40x D60

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens past op een D40 D40x D60

    Welke lens past op een D40 D40x en D60 ?
    Van Nikon zelf zijn dat de lenzen met AF-S en AF-I dat weet ik.
    Van Sigma zijn dat lenzen met USM, maar dat staat er ook altijd niet meer op.
    De vraag is nu welke lenzen van Tamron passen er op ? Wat moet daar op staan ?
    En welke lenzen van Tokina gaan er op ?
    Nu weet ik wel dat er een scherpstelmotor in moet zitten, maar het is niet duidelijk in de gegevens of er een inzit of niet.
    Ik zoek een lens maar ik weet eigenlijk zelf niet wat.
    Er staat nu een 18-55mm 3.5-5.6 op (de kitlens) en nu kan ik nog alle kanten op, een betere lens ter vervanging van de kitlens of een telezoom erbij.
    Nu heb ik van Tokina een lens gezien een 50-135 f/2.8 maar weet ik niet of daar een scherpstelmotor inzit, ik vermoed van niet.
    Je zou me een heel stuk op weg helpen als iemand zou kunnen zeggen die lens en die kunnen er op, vooral Tokina en Tamron lenzen zijn onduidelijk, van Nikon en Sigma weet ik het wel.

    Groeten Sus
    D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

  • #2
    Re: Welke lens past op een D40 D40x D60

    Hier kan je een lijst van lenzen vinden die op de D40 D40x D60 passen
    Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
    Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens past op een D40 D40x D60

      Oorspronkelijk geplaatst door Roosje Bekijk bericht
      Hier kan je een lijst van lenzen vinden die op de D40 D40x D60 passen
      http://www.nikonians.org/forums/dcbo...topic_id=13319
      Bedankt Roosje maar dat lijstje had ik al gevonden, er staat wel veel over Nikon en Sigma maar van Tamron staan er maar drie op (of zijn er dat niet meer) en van Tokina niets.
      Het is eigenlijk zo dat Nikon nogal duur is en ik eigenlijk eens wil kijken of er van andere merken iets gelijkaardigs te vinden is voor een intresante prijs.
      Dus het gaat er niet over welke lenzen van Nikon er passen, Sigma heeft goeie maar ook mindere lenzen (al zal dat bij elk merk zo wel zijn) ook zou de coiting van de lenzen los laten (en dat heb ik niet graag, ik wil dat ze er goed uit blijven zien) dus was ik bij Tamron en Tokina aan't kijken.
      Vooral de Tokina lijkt me stevig gebouwd en goed van kwaliteit maar daar vind ik ook niet over of ze voor de D60 geschikt zijn.
      Het zou meer van die aard zijn als ik bv 600 euro voor een Nikon lens betaal en ik zou een gelijkaardige van een ander merk kunnen kopen voor bv 400 euro en die lens zou nagenoeg hetzelfde zijn dan lijkt me dat intresant.
      Beste groetjes.
      D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens past op een D40 D40x D60

        Bij Sigma wordt de scherpstelmotor aangeduidt met HSM ( niet USM, dat is een term die Canon gebruikt - SWM bij Nikon).
        Canon 400D/50D - EF-S 18-55 - EF 50 f1.8 - EF 70-300 IS USM - Sigma 24-70 f2.8 EX - Tamron 27-70 f2.8 VC - Canon 70-200 f2.8 L - Metz 58

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens past op een D40 D40x D60

          Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
          Bij Sigma wordt de scherpstelmotor aangeduidt met HSM ( niet USM, dat is een term die Canon gebruikt - SWM bij Nikon).
          Je hebt gelijk Het is inderdaad HSM
          Met al die benamingen weet je op den duur zelf niet meer over wat je het hebt he.
          Nu nog wat meer informatie over Tamron en Tokina, iemand.
          D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens past op een D40 D40x D60

            Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
            Bedankt Roosje maar dat lijstje had ik al gevonden, er staat wel veel over Nikon en Sigma maar van Tamron staan er maar drie op (of zijn er dat niet meer) en van Tokina niets.
            Het is eigenlijk zo dat Nikon nogal duur is en ik eigenlijk eens wil kijken of er van andere merken iets gelijkaardigs te vinden is voor een intresante prijs.
            Dus het gaat er niet over welke lenzen van Nikon er passen, Sigma heeft goeie maar ook mindere lenzen (al zal dat bij elk merk zo wel zijn) ook zou de coiting van de lenzen los laten (en dat heb ik niet graag, ik wil dat ze er goed uit blijven zien) dus was ik bij Tamron en Tokina aan't kijken.
            Vooral de Tokina lijkt me stevig gebouwd en goed van kwaliteit maar daar vind ik ook niet over of ze voor de D60 geschikt zijn.
            Het zou meer van die aard zijn als ik bv 600 euro voor een Nikon lens betaal en ik zou een gelijkaardige van een ander merk kunnen kopen voor bv 400 euro en die lens zou nagenoeg hetzelfde zijn dan lijkt me dat intresant.
            Beste groetjes.
            Ik ben bang dat je het voorlopig moet doen met de lenzen op die lijst

            De Sigma 50-150mm f/2.8 staat zeer hoog aangeschreven, ik heb de indruk dat die beter is dan de Tokina 50-135mm. De oude Tamron 17-50mm f/2.8 versie is bekend als een top lensje en er is nu eentje uitgekomen met een interne motor, de Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II . De Sigma 18-50mm f/2.8 EX DC Macro HSM heb ik ook goede berichten over gelezen. Een andere lens waar je naar kan kijken is de Nikkor 55-200mmVR, een goed lensje en niet duur.
            Last edited by Roosje; 15 april 2008, 13:58.
            Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
            Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens past op een D40 D40x D60

              Ik ben eigenlijk op zoek naar iets dat lichtsterker is dan de kitlens en dat vooral meer telebereik heeft.
              Als er nu een 35mm AF-S of 50mm AF-S geweest was had ik een body gekocht met ofwel de 35mm of de 50mm maar die zijn er nog niet en dan nog een tele erbij. De Tokina 50-135 f/2.8 is in dat geval geen slechte keuze (als ze op een D60 werkt ook AF dus). De Sigma 50-150 f/2.8 zou ook kunnen als ze tenminste goed van kwaliteit is, en van kleur want daar lees ik bij Sigma zo nogal eens over, evenals loslatende coiting. Ze zou bij mij alleszins 90% kunnen dienen. Ik ga er eens nader op zoeken.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

              Comment


              • #8
                Re: Welke lens past op een D40 D40x D60

                Oorspronkelijk geplaatst door Sus Bekijk bericht
                Ik ben eigenlijk op zoek naar iets dat lichtsterker is dan de kitlens en dat vooral meer telebereik heeft.
                Als er nu een 35mm AF-S of 50mm AF-S geweest was had ik een body gekocht met ofwel de 35mm of de 50mm maar die zijn er nog niet en dan nog een tele erbij. De Tokina 50-135 f/2.8 is in dat geval geen slechte keuze (als ze op een D60 werkt ook AF dus). De Sigma 50-150 f/2.8 zou ook kunnen als ze tenminste goed van kwaliteit is, en van kleur want daar lees ik bij Sigma zo nogal eens over, evenals loslatende coiting. Ze zou bij mij alleszins 90% kunnen dienen. Ik ga er eens nader op zoeken.
                Jammer genoeg werkt de Tokina 50-135mm AF niet op de D60. Onze zoon heeft een D40 en heeft net de Sigma 30mm f/1.4 besteld :-) Hier kan je foto's vinden die gemaakt zijn met de Sigma 30mm http://www.flickr.com/groups/sigmaprimes/ en de Sigma 50-150mm f/1.8mm http://www.flickr.com/groups/sigma50-150mm/pool/
                Last edited by Roosje; 15 april 2008, 22:58.
                Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
                Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lens past op een D40 D40x D60

                  Ik heb het ook gevonden van de Tokina 50-135 das ook manueel scherpstellen, niet dat ik er veel mee inzit maar nieuw koop je zoiets beter niet want dan heb je er achteraf weer spijt van.
                  Ik ga eens naar de foto's van de Sigma kijken.
                  D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke lens past op een D40 D40x D60

                    Oorspronkelijk geplaatst door Omag Bekijk bericht
                    Bij Sigma wordt de scherpstelmotor aangeduidt met HSM ( niet USM, dat is een term die Canon gebruikt - SWM bij Nikon).
                    SWM is een afkorting hoe de lens moter is maar geen aanduiding op de lens. Dat is voor Nikon AFS.

                    Hubert
                    Hubert

                    Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                    Comment

                    Working...
                    X