Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens interessant voor mijn Canon 5D mkII? (heb reeds 70-300 en 50mm Canon)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens interessant voor mijn Canon 5D mkII? (heb reeds 70-300 en 50mm Canon)

    Aloha,

    Welke lens zou interessant zijn voor mij?

    Ik heb enkel een 50mm en een 70-300 van Canon.

    Mss de EF 28-135mm f/3.5-5.6 IS USM?
    Die kan ik met mijn btw nr bij konijnenberg aanschaffen voor € 361,34 excl. btw...

    Canon EF 24-85mm F:3.5-4.5 USM bij Studio 73 aan € 359,00 incl. btw...
    Last edited by Dr.Drane; 23 augustus 2010, 14:46.
    ~only dead fish follow the stream~

  • #2
    Re: Welke lens interessant voor mijn Canon 5D mkII? (heb reeds 70-300 en 50mm Canon)

    Nee ... ik denk niet dat, dit de lens gaat zijn waar je behoefte aan hebt, mijn idee is het de EF 24-70 mm F2,8 L USM dat je nodig hebt.

    MVG, Jeff c.
    Last edited by Digipics357; 23 augustus 2010, 15:36.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens interessant voor mijn Canon 5D mkII? (heb reeds 70-300 en 50mm Canon)

      Om het optimale uit deze camera te halen kan ik ook maar 2 echt aanraden: De eerder genoemde 24-70 F2,8 L of de 24-105 F4 L IS. Welke van deze twee je kiest is persoonlijk. Zelf gebruik ik de 24-70 op mijn 5D mk2 vanwege de F2,8, maar anderen kiezen weer voor de 24-105 vanwege de IS en het lagere gewicht. Qua beeldkwaliteit zijn beiden prima
      Last edited by Rouwkema; 23 augustus 2010, 15:32.
      http://www.flickr.com/photos/rouwkema/

      http://rouwkema.smugmug.com/

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens interessant voor mijn Canon 5D mkII? (heb reeds 70-300 en 50mm Canon)

        Slechts 2 aanraden? Vergeet de derde niet !!!
        Ik heb een 5DMKII, ik verkocht de 24-105 wegens teveel vignetering, f4 minder lichtsterk en geen f2.8 bokeh.
        De 24-70 f2.8 was te zwaar en te duur en sommige onscherpe exemplaren op 24mm of 70mm las ik.

        De beste van de 3 is volgens mijn testen de 28-70 2.8.
        Check FredMiranda reviews ook, één van Canon's beste zooms ooit voor Fullframe!
        Niet meer in productie, maar als je hem 2e hands vind, op alle mm's scherp, lichtsterk, geen vignetering en mooie zachte bokeh

        Oorspronkelijk geplaatst door Rouwkema Bekijk bericht
        Om het optimale uit deze camera te halen kan ik ook maar 2 echt aanraden: De eerder genoemde 24-70 F2,8 L of de 24-105 F4 L IS. Welke van deze twee je kiest is persoonlijk. Zelf gebruik ik de 24-70 op mijn 5D mk2 vanwege de F2,8, maar anderen kiezen weer voor de 24-105 vanwege de IS en het lagere gewicht. Qua beeldkwaliteit zijn beiden prima

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens interessant voor mijn Canon 5D mkII? (heb reeds 70-300 en 50mm Canon)

          Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
          Slechts 2 aanraden? Vergeet de derde niet !!!
          De beste van de 3 is volgens mijn testen de 28-70 2.8.
          ik kan 'm voor 300 euro tweede hands kopen...doen dan maar?

          EDIT: ahja, tis wel nen Sigma 24-70mm F2,8... geen kanon

          EDIT2: Never mind...blijkbaar zit ik op veel te cheap te mikken... zal wel eerder een Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM aan 900 euro tweedehands worden ofzo maar zal dan pas voor volgende maand zijn
          Last edited by Dr.Drane; 23 augustus 2010, 23:02.
          ~only dead fish follow the stream~

          Comment


          • #6
            Re: Welke lens interessant voor mijn Canon 5D mkII? (heb reeds 70-300 en 50mm Canon)

            Oorspronkelijk geplaatst door Dr.Drane Bekijk bericht
            EDIT2: Never mind...blijkbaar zit ik op veel te cheap te mikken... zal wel eerder een Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM aan 900 euro tweedehands worden ofzo maar zal dan pas voor volgende maand zijn
            ben je helemaal van je lood geslagen?

            900 € tweedehands terwijl ze bij Studio 73 voor 1059 € inclusief NIEUW te koop is Da's na recuperatie van je BTW 875 € dus goedkoper dan tweedehands EN twee jaar garantie EN je kan terug naar de winkel moest er iets fout mee zijn.
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #7
              Re: Welke lens interessant voor mijn Canon 5D mkII? (heb reeds 70-300 en 50mm Canon)

              duplicate post...
              ~only dead fish follow the stream~

              Comment


              • #8
                Re: Welke lens interessant voor mijn Canon 5D mkII? (heb reeds 70-300 en 50mm Canon)

                Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                ben je helemaal van je lood geslagen?

                900 € tweedehands terwijl ze bij Studio 73 voor 1059 € inclusief NIEUW te koop is Da's na recuperatie van je BTW 875 € dus goedkoper dan tweedehands EN twee jaar garantie EN je kan terug naar de winkel moest er iets fout mee zijn.
                hehe ja bedankt een maat van mij zei net hetzelfde

                ik ken die prijzen totaal niet zelf...maar zal sowieso volgende week pas zijn als de volgende pree der ook is...

                ik maak trouwens vaak foto's op locaties met weinig licht...dan lijkt me dit toch beste keuze, niet?
                ~only dead fish follow the stream~

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lens interessant voor mijn Canon 5D mkII? (heb reeds 70-300 en 50mm Canon)

                  tja ik denk dat je met de ISO tegenwoordig tot 6400 kan gaan, of niet ?
                  Ik heb laatst met een 24-105 "f4" nog foto's gemaakt in een stadhuis maar ja.. met open vensters. Ik zou toch minstens f2.8 pakken of minder... En als je effe 1 vd de beste lenzen EVER wilt hebben: een canon 35mm f1.4 L (die zou ik bijna laten inschrijven als mijn eigen kind)
                  Is mss wat wijd voor sommige dinges, maar het ding is gewoon een droom.
                  Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke lens interessant voor mijn Canon 5D mkII? (heb reeds 70-300 en 50mm Canon)

                    Oorspronkelijk geplaatst door monstertruckess Bekijk bericht
                    tja ik denk dat je met de ISO tegenwoordig tot 6400 kan gaan, of niet ?
                    Ik heb laatst met een 24-105 "f4" nog foto's gemaakt in een stadhuis maar ja.. met open vensters. Ik zou toch minstens f2.8 pakken of minder... En als je effe 1 vd de beste lenzen EVER wilt hebben: een canon 35mm f1.4 L (die zou ik bijna laten inschrijven als mijn eigen kind)
                    Is mss wat wijd voor sommige dinges, maar het ding is gewoon een droom.
                    Is die 35mm f1.4 L niet ongeveer hetzelfde als de 50mm die 100 euro kost?
                    ~only dead fish follow the stream~

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke lens interessant voor mijn Canon 5D mkII? (heb reeds 70-300 en 50mm Canon)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Dr.Drane Bekijk bericht
                      Is die 35mm f1.4 L niet ongeveer hetzelfde als de 50mm die 100 euro kost?
                      maar 1 ?

                      de 35mm 1.4 is gewoon een klasse apart en hoedanook niet te vergelijken met de 50 1.8 (zonder hier afbreuk aan te doen).

                      de 35L is scherp volopen (dus vanaf 1.4!!!), is zeer goed gebouwd, geeft een mooie bokeh en blijkbaar (ik moet dat nog ontdekken) is 35mm een leuke beeldhoek op fullframe

                      Als ik me niet vergis, wordt die samen met de 85 1.2 en de 200 2 (of de 1.8) als "the holy threesome" beschouwd in de primes

                      Wat die prijzen betreft : zoek heel wat op, laat je goed informeren en je spaart een hoop centen uit Ik ga (zonder reclame te maken ) meestal bij www.studio73.be omdat ze daar heel scherpe prijzen hebben, goede service, kennis van zaken en het niet TE ver rijden is voor mij Die site gebruik ik bijna altijd als ik iemand prijzen bezorg.
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

                      Comment

                      Working...
                      X