Beste forum collega's,
Ik heb net de overstap gemaakt van digitaal naar dslr, van een Sony cybershot DSC-f828 ben ik nu overgestapt naar een Nikon D300.
Heb meteen ook een batterypack (Nikon MB-D10 Batterypack) en een flitser (Nikon SB-800 Speedlight) aangeschaft.
Nu nog een lens...
Wegens budgetbeperking zal ik het voorlopig moeten stellen met één lens...
En het zou een allround lens moeten zijn...
Ze zou ook zeker geschikt moeten zijn voor op een huwelijksfeest te fotograferen dus in combinatie met de flitser.
Ik zou bij voorkeur een Nikonlens willen.
Kan iemand mij wat raad en een gouden tip kunnen geven ?
Alvast bedankt
Groeten
Stijn
En welk budget heb je nog over voor deze lens ?
BD0497BE : Nikon body + glas
www.rudyverrijt.be
max 800 euro
De gouden tip !
Het is de lens die ervoor zorgt dat je mooie scherpe beelden op je body krijgt, bijgevolg enorm belangrijk, de keuze van een lens verdient voorrang op andere toebehoren.
Ik zou iets kiezen in de aard van 28 -70 mm f2.8, maar details van Nikon zijn me vreemd !
MVG, Jeff
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."
Budget ietsje oprekken en een goede 2e handse 17-55 AFS zoeken!Die vind je van 850-1000 euro.
Nikon + glas en licht
Fotoseries
De Nikon AF-S 28-70 2.8, de lens die Jeff voorstelt is ,voor jouw doel heel geschikt. Tweedehands is deze lens te vinden voor 950 -1000 Eur en dan haal een prachtlens in huis.
BD0497BE : Nikon body + glas
www.rudyverrijt.be
Bedankt voor jullie tips...die Nikon AF-S 28-70 2.8 staat op de wishlist
Weten jullie nog goedkopere alternatieven ?
Thx
In hetzelfde bereik als de Nikon is er de Tamron lens. Stukken goedkoper en zeker waar voor zijn geld.
http://www.fotokonijnenberg.nl/produ...d_product=9701
Dan is er nog zijn broertje 17-50 2.8 die eveneens overal goeie kritieken krijgt:
http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._product=18029
tss (), je hebt gepost bij Camera en niet bij Lenzen, dus zal deze verplaatst worden vrees ik.
Camera images are like women - to cure a flat one, give it some curves
RAW images are like men - They have no idea how to dress themselves; you have to do it for them
Realiseer je wel dat je met 28mm (42mm kleinbeeld equivalent) wat krap zit aan de groothoekkant. Dit is een lens die in eerste instantie voor film SLR's ontwikkeld werd.
De Nikkor 16-85mm VR, is een optie. 500 euro? Wel wat minder lichtsterk, maar wel VR.
Tamron 17-50mm f2,8 kost iets van 300 euro geloof ik. Deze lens heeft een hele goede naam en een stuk goedkoper dan het Nikon equivalent.
Iets mindere kwaliteit:
De 18-70mm, de beste kitlens van Nikon moet voor 150 euro wel ergens op de kop te tikken zijn.
Of je gaat voor het bereik en koopt de 18-200VR
Hm bij de D300 hoort een deftige lens, al begrijp ik eerlijk gezegd niet waarom je meteen met de D300 begint. Ik zou in jouw geval voor de Tamron 17-50mm f2,8 gaan. Is deftige lens.
Laatst gewijzigd door Kiekvogel; 17 mei 2008 om 19:10
Ik ben op zoek naar een MB-20.
tenzij je van plan bent om binnen korte tijd over te stappen op fullframe, zou ik eerder voor de Nikkor AF-S 17-55 f2.8 gaan, aangezien je een allroundlens wil.
Niet dat de 24-70 f2.8 (of diens voorloper, de 28-70 2.8) een slechte lens is, maar je gaat zeker de breedhoek missen daar.
De nikkor 17-55 2.8 is zeker de beste allroundlens die je voor APS-C kan krijgen, en als je tweedehands kijkt moet die wel binnen je budget te verkrijgen zijn.
als je toch liever wat minder uitgeeft, bekijk je een van de andere opties die kiekvogel suggereerde.
|| Photography Blog ||
@Kiekvogel
De rede dat ik voor de D300 ga is omdat ik nog ambities heb in de fotografie en een vrij snel toestel wou dat goed in de hand lag...en betaalbaar was
hier is een link naar mijn werk:
http://www.flickr.com/photos/soulmur...7594117850170/
Gr
Stijn
Ik denk dat ik voor de Tamron ga...
Oke, aan de fotograaf ligt het niet zie ik vluchtig al
Als je een tamron koopt, zorg dat je dan een goed exemplaar krijgt. De prijs is niet voor niks een stuk goedkoper. Tamron levert meer maandagochtend exemplaren. Nou ja zal ook wel beetje meevallen, zeg het toch maar even. Dus eerst even testen![]()
Ik ben op zoek naar een MB-20.
Binnen budget zou ik de AF-S DX NIKKOR 16-85mm f/3.5-5.6G ED VR voorstellen. Die gebruik ik als default all-round lens op m'n eerste body. Ik vind die nog altijd de beste DX lens die Nikkor voor het ogenblik in de DX-reeks hebben - prijs kwaliteit dan toch.
Voor de hogere prijsklasse (of 2e hands) zou ik opteren voor de AF-S DX Nikkor 17-55mm f/2.8G IF-ED. Zeer scherpe lens.
Nikon D300² met MB-D10, verzameling intelligent Nikkor glaswerk 6 tem 600+ en TC-14E/17E II, SB900²/SB800², R1C1, FlexRing 6400, B&W/Lee/Singh-ray Filters, extra pootjes van Manfrotto/Gitzo/Joby,...
"Casu Consulto - Modo Fac"