Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Walimex/SamYang : 85mm F1.4

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Walimex/SamYang : 85mm F1.4

Iemand ervaring met deze lens ?
    Ik las op verschillende gebruikersfora dat de diafragmalamellen het veelal (zelfs al na een paar 100 shots) laten afweten. Je kunt er dan nog wel mee fotograferen maar enkel op F1.4, de rest van de F-waarden zijn niet meer bruikbaar omdat het diafragma weigert te sluiten.

Ik heb vroeger ooit een setje Kiev objectieven besteld via een importeur in de Benelux, die keek ze dan na (reinigen en diaframabladen smeren) en zo waren die objectieven prima bruikbaar. Bij de verdelers van Walimex in Belgie gebeurt dit niet, dus de kans is vrij reëel dat het met mij ook gebeurt. De vraag is echter of het dan de moeite loont om een budgetvriendelijk bedrag uit te geven voor iets dat achteraf toch zal moeten hersteld worden (weliswaar in garantie maar als die terug moet naar de fabriek ben ik hem zo'n jaartje kwijt).

't Is die F1.4 he , die laat me niet los

Pfffffff... kweetetniemeer !
    A picture a day, keeps the doctor away.

Re: Walimex/SamYang : 85mm F1.4

Zelf ken ik die Walimex objectieven helemaal niet, maar als u toch zo twijfelt aan de kwaliteit, zou het dan niet beter zijn om iets degelijks te kopen?

Het is algemeen geweten dat bv. Takumar objectieven zeer goed zijn en deze worden veel aangeboden op veilingsites.
    Persoonlijk heb ik meer vertrouwen in Takumar dan Walimex.

Grtz, RF

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ik lees over het algemeen niet anders dan goeie dingen over deze lens! Zeker voor zijn prijs (ongeveer 300 euro?)

Hier heb je alvast een review, je kan dan zelf oordelen!
      Best digital cameras and lens reviews. If you are looking for the information about digital cameras and lenses you are in a right place. We have many professional tests of digital photography equipment.

Vergeet niet dat dit geen AF lens is! Een 85mm f1.8 AF is natuurlijk een minstens even leuk alternatief...

Comment

ik zie net eentje 2dehands voor 150 euro op marktplaats, voor sony. nieuw voor alle merken 250 euro

Comment

Working...
        X