Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

waar kan ik de Sigma f. Nikon 11/350-...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • waar kan ik de Sigma f. Nikon 11/350-...

    Waar kan ik de Sigma met Nikon vatting 11/350-1200mm APO Zoom III S.L.D. + converter ergens vinden ?
    Deze had ik ook op e-bay zien staan voor de prijs van zo'n 4.000,00 Euro .
    Als ik deze dan met een 2x converter zou gebruiken dan kan ik een 700-2400mm lens bekomen .
    Heeft er iemand foto's ter beschikking die met deze lens genomen zouden zijn ?
    De grootste lens dat ik tot nu toe maar heb is de Sigma 300-800mm zoomlens met Nikon vatting die ik regelmatig met een 2x converter gebruik om verre afstanden dichterbij te kunnen verkrijgen .
    Met deze bepaalde Sigma 11/350-1200mm zou ik dan alweer vanop een grotere afstand foto's kunnen maken .
    Dit is zeer gemakkelijk uit te testen als je aan een startbaan van een vliegveld staat en de mensen in of uit het vliegtuig zou willen zien stappen .
    Op dezelfde afstand dat ik vorige keer stond kon ik amper de personen zien die een vliegtuig aan het onderhouden waren .
    Dank U bij voorbaat voor wie me gegevens van deze lens zou kunnen doormailen .

    Mvg,
    Steve .

  • #2
    Re: waar kan ik de Sigma f. Nikon 11/350-...

    f11? Met 2x converter f/22!
    Op een heldere dag ga je mogen blij zijn dat je 1/60e haalt op 200 asa.
    Hoe ga je zo'n mastodont kunnen stilhouden? Dit vereist 2 statieven van serieuze makelij me dunkt.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

    Comment


    • #3
      Re: waar kan ik de Sigma f. Nikon 11/350-...

      Dan hoop ik niet dat die mensen net haast hebben als ze uit het viegtuig stappen, want dan zorgen ze zelf al voor de bewegingsonscherpte ALS je het hele spul al trillingvrij opgesteld krijgt.
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: waar kan ik de Sigma f. Nikon 11/350-...

        Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart
        Dan hoop ik niet dat die mensen net haast hebben als ze uit het viegtuig stappen, want dan zorgen ze zelf al voor de bewegingsonscherpte ALS je het hele spul al trillingvrij opgesteld krijgt.
        Tegen trillings vrij gebruik je de VR IX optie

        Hubert
        Hubert

        Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: waar kan ik de Sigma f. Nikon 11/350-...

          Op die afstand zal het de meeste dagen ook al niet lukken om scherpe foto's te maken. Als er wat teveel vocht in de lucht zit, dan krijg je een grijze waas, als het te warm is zal je door de warme lucht die opstijgt ook al geen scherpe foto's meer kunnen maken. Je zal dus moeten proberen om dichterbij te geraken.
          Maar dat zullen ze dus niet toelaten, anders wou je niet zo'n dure lens aanschaffen .
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: waar kan ik de Sigma f. Nikon 11/350-...

            Hallo iedereen ;

            Het liefst van al zou ik informatie willen betreffende de Nikon 360-1200mm zoomlens daar m'n camera ook een Nikon is .
            Deze Sigma heb ik op de e-bay website zien staan maar is jammer genoeg afgelopen .
            Nog steeds zoek ik een grotere lens dan de Sigma 300-800mm zoomlens met Nikon vatting , maar kan deze nergens vinden .
            Vroeger heb ik een Nikon 500mm telelens gehad waar ik zeer tevreden mee was en deze veel gebruikt heb met de 2x converter en zonder statief gebruikt .
            De lens dat ik nu heb is iets zwaarder maar dat is niet zo'n erg .
            De 500mm was al verkocht voor ik de Sigma 300-800mm kon aankopen en tot nu toe ben ik nog meer tevreden met de 500mm telelens tegenover de 300-800mm zoomlens die ook gebruikt wordt met een 2x converter .
            Welke zoom - of telelens zouden jullie mij kunnen aanraden om op zeer verre afstanden toch heel dichtbij te kunnen kijken ?
            Neen het is niet om naar een naturistencamping te kiijken .
            Ik zou graag eens de personen in een vliegtuig zien stappen zonder het vliegveld te storen .
            Ik zou graag eens een paar foto's hierbij willen plaatsen dat gemaakt zijn van de verkeerstoren met de 300-800mm zoomlens om te tonen waar ik graag foto's van maak .
            Zou iemand me kunnen uitleggen hoe ik deze zou kunnen plaatsen hierop ?
            Wel moet ik vermelden dat ik geen website heb en deze mogelijk wil plaatsen via e-mail .
            Dank U bij voorbaat .

            Mvg,
            Steve .

            Comment


            • #7
              Re: waar kan ik de Sigma f. Nikon 11/350-...

              Oorspronkelijk geplaatst door Steve Billast
              Hallo iedereen ;


              Vroeger heb ik een Nikon 500mm telelens gehad waar ik zeer tevreden mee was en deze veel gebruikt heb met de 2x converter en zonder statief gebruikt .

              Sorry Steve

              Maar ik denk niet dat je hier fabeltjes moet vertellen,denk dat de eerste mens nog geboren moet worden die een 500mm met een 2x converter(1000mm) en zonder statief ook maar enigzins stil kan houden, laat staat er ook maar een behoorlijke foto mee kan maken,enkel de lens is al 3800 gram,dus als jij het kan moet je super sterk zijn, en dan zeg ik maar snel Sorry
              (Dit is zeker niet bedoeld om de boel op jennen)

              Met vriendelijke groet
              NoName
              D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
              www.langenacker.nl

              Comment


              • #8
                Re: waar kan ik de Sigma f. Nikon 11/350-...

                Oorspronkelijk geplaatst door NoName
                Sorry Steve

                Maar ik denk niet dat je hier fabeltjes moet vertellen,denk dat de eerste mens nog geboren moet worden die een 500mm met een 2x converter(1000mm) en zonder statief ook maar enigzins stil kan houden, laat staat er ook maar een behoorlijke foto mee kan maken,enkel de lens is al 3800 gram,dus als jij het kan moet je super sterk zijn, en dan zeg ik maar snel Sorry
                (Dit is zeker niet bedoeld om de boel op jennen)

                Met vriendelijke groet
                NoName
                Ik sluit mij hier bij aan; geen mens is fysiek in staat om met een 1000mm knalscherpe foto's uit de hand te maken. Persoonlijk vind ik 400mm al de bovengrens voor fotografie uit de hand en raad ik dit al zelfs niet meer aan.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #9
                  Re: waar kan ik de Sigma f. Nikon 11/350-...

                  Oorspronkelijk geplaatst door vantje
                  Ik sluit mij hier bij aan; geen mens is fysiek in staat om met een 1000mm knalscherpe foto's uit de hand te maken. Persoonlijk vind ik 400mm al de bovengrens voor fotografie uit de hand en raad ik dit al zelfs niet meer aan.
                  Dat vind ik nu ook wat overdreven, ik schiet vrijwel dagelijks op 500 mm uit de hand zonder IS of zonder Vr of dergelijke en ik mag toch wel zeggen dat mijn foto's scherp zijn. 't Is allemaal een kwestie van gewoonte.
                  fotosite

                  Comment

                  Working...
                  X