Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraagje over af en af-s lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraagje over af en af-s lenzen

    Hallo,

    Ik heb onlangs een canon eos 400D gekocht enkel de body omdat ik nog af lenzen had van mijn analoge canon eos 300 (ef 28-80mm en ef 75-300mm) nu vraag ik mij af of ik toch niet beter af ben om nieuwe ef-s lenzen te kopen voor de canon eos 400D !!

    zou de kwaliteit van de foto's beter zijn met ef-s lenzen ???

    BV; ef-s 17-55mm lens !!

  • #2
    Re: vraagje over af en af-s lenzen

    Oorspronkelijk geplaatst door luc359 Bekijk bericht
    Hallo,

    Ik heb onlangs een canon eos 400D gekocht enkel de body omdat ik nog af lenzen had van mijn analoge canon eos 300 (ef 28-80mm en ef 75-300mm) nu vraag ik mij af of ik toch niet beter af ben om nieuwe ef-s lenzen te kopen voor de canon eos 400D !!

    zou de kwaliteit van de foto's beter zijn met ef-s lenzen ???

    BV; ef-s 17-55mm lens !!
    Hangte ervan af welke efs lenzen je koopt he. Die 17-55/2.8 zal alleszins heel goed presteren. Maar je 28-80 en 75-300 zullen ook probleemloos functioneren op je 400D. Je bent wel wat breedhoek kwijt (28 x 1,6 => 45mm) maar je wint ook een pak tele (300 x 1,6 => 480mm).
    David Leemans
    Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

    Comment


    • #3
      Re: vraagje over af en af-s lenzen

      EF lenzen dienen voor full frame en hebben een rood streepje op de top van de lens. De Ef-s lensen zijn er voor een cropcamera en hebben en wit streepje. Er zijn geen noemenswaardige verschillen tenopzichte van degene die je nu hebt, dus zou ik dit niet direct doen.

      Comment

      Working...
      X