Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voorstellen met vragen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voorstellen met vragen

    Hoi mensen,

    Ik ben sinds een week eigenaar van mijn eerste spiegelreflex, een Canon 400D. Ik heb er enorm veel lol mee, het is zo veel leuker dan mijn andere camera een S40.

    Toch valt me op dat de foto's die ik maak anders zijn, grauwer, minder kleur. Deze foto heb ik gemaakt op de dag dat ik mijn camera kocht. Opzich een mooie foto, zeker omdat het een stuk onkruid is dat groeide achter mijn grijze container
    Toch mis ik de 'wauw' factor die ik bij anderen zie. Ik snap wel dat het zeker nog veel oefenen is, maar waar moet ik op letten?

    Ook ben ik bijna meteen opzoek gegaan voor een extra lens. De lens is niet snel genoeg voor snel bewegende beelden, vooral als het minder zonnig is. Ook merk ik dat 55mm wat te weinig is voor bepaalde foto's. Ik ben druk bezig bloemen en andere (bijna) stilstaande objecten vast te leggen. Na veel overwegen dacht ik aan de Sigma 70-300mm f/4.0-5.6 APO DG Macro (ø58mm). Hiermee wilde ik foto's maken van dingen die nogal wegspringen of vliegen als je te dichtbij zou komen. Ik zou dan een Canon EF 50/1.8 II ø 52 mm erbij kopen voor een snelle lens, wat erg handig is voor foto's binnenshuis.

    Na veel wikken en wegen heb ik losgelaten dat ik foto's wil maken van oa vliegende vogels. Althans, eerst maar eens mijn foto skills ophalen. Dus ik zit nu te kijken voor een zoomlens van 2.8 of lager. Maar dan wel dezelfde f-stop over de gehele 'range' en niet bv 2.8-5.6. Probleem is wel, ik heb niet een mega budget. Heb dus net €840 uitgegeven aan een nieuw fototoestel

    Zijn er mensen die mij advies kunnen geven?

    Groet,

    Henk
    Canon EOS 400D, Canon EF-S 18-55/3.5-5.6, Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf, Canon EF 50/1.8 II

  • #2
    Re: Voorstellen met vragen

    Misschien gaan anderen dit weerleggen, maar bij een digitale camera is een fotobewerkingsprogramma een must. Daarmee kan je die grauwe kleuren opfrissen en meer contrast geven. Want idd, de kleuren zijn digitaal meestal (sterk afhankelijk van licht uiteraard) fletser, daar zou nu met een nieuwe sensor van Sigma verandering in komen...

    Comment


    • #3
      Re: Voorstellen met vragen

      Ik begrijp ondertussen wel dat er mensen die voor en tegen zijn. Ik ben een voorstander omdat ik mijn foto's meer als kunst zie, ze zijn zoals ik wil dat ze zijn. Maar dat is ieder voorzich natuurlijk.
      Canon EOS 400D, Canon EF-S 18-55/3.5-5.6, Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf, Canon EF 50/1.8 II

      Comment


      • #4
        Re: Voorstellen met vragen

        Oorspronkelijk geplaatst door hbosman Bekijk bericht
        Ik begrijp ondertussen wel dat er mensen die voor en tegen zijn. Ik ben een voorstander omdat ik mijn foto's meer als kunst zie, ze zijn zoals ik wil dat ze zijn. Maar dat is ieder voorzich natuurlijk.
        Dit kan ik niet direct plaatsen tov van mijn reply

        Comment


        • #5
          Re: Voorstellen met vragen

          Een reactie op dit:

          Misschien gaan anderen dit weerleggen, maar bij een digitale camera is een fotobewerkingsprogramma een must.
          Ik lees hier dat niet iedereen het bewerken van foto's goedkeurt. Maarja, waarschijnlijk bedoelde je dus wat anders
          Canon EOS 400D, Canon EF-S 18-55/3.5-5.6, Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf, Canon EF 50/1.8 II

          Comment


          • #6
            Re: Voorstellen met vragen

            Oorspronkelijk geplaatst door hbosman Bekijk bericht
            Hoi mensen,

            Toch mis ik de 'wauw' factor die ik bij anderen zie. Ik snap wel dat het zeker nog veel oefenen is, maar waar moet ik op letten?
            had je misschien meer zoiets in gedachten :

            Ik haal de foto wel direct weg als je dat liever wil

            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • #7
              Re: Voorstellen met vragen

              Oorspronkelijk geplaatst door hbosman Bekijk bericht
              Een reactie op dit:



              Ik lees hier dat niet iedereen het bewerken van foto's goedkeurt. Maarja, waarschijnlijk bedoelde je dus wat anders
              Nee, we zitten op dezelfde golflengte Maar ik ga nog iets verder, meestal is het bewerken een must

              Comment


              • #8
                Re: Voorstellen met vragen

                mooie verbetering kine: wat heb je veranderd?

                mvg
                Mijn werkjes

                Comment


                • #9
                  Re: Voorstellen met vragen

                  Ik heb er geen problemen mee hoor. Wat heb je uiteindelijk gedaan?

                  ps. iemand nog antwoorden voor mijn andere vragen?
                  Canon EOS 400D, Canon EF-S 18-55/3.5-5.6, Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf, Canon EF 50/1.8 II

                  Comment


                  • #10
                    Re: Voorstellen met vragen

                    Oorspronkelijk geplaatst door fotodro Bekijk bericht
                    mooie verbetering kine: wat heb je veranderd?

                    mvg
                    Eigenlijk zeer weinig, bewerkt met Nikon Editor ( gratis te downloaden van de Nikon site ) contrast verhoogd dus en beetje verscherpt. daarna kadertje en geresized met BD Sizer, te downloaden via het forum hier.

                    Antwoord op andere vragen :
                    Als lichtsterke zoomlens zou ik je een Tamron 17-50 f/28 aanraden, ideaal voor binnenhuisfotografie, je hebt dan toch al wat breedhoek.
                    Als tele zoomlens zou ik je een Sigma 70-200 f/2.8 lens aanraden.

                    ik noem met opzet geen Canonlenzen omdat deze varianten echt heel duur zijn. Maar volgens mij moet je met de 2 bovenvernoemde lenzen al flink uit de voeten kunnen
                    Last edited by Franciskine; 24 september 2006, 21:04.
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Voorstellen met vragen

                      Dat kan ook
                      Ook dit moet ik dus gaan oefenen. Achja, houd me van de straat ow wacht, dat moet niet, ik moet foto's maken

                      Edit:

                      Ik denk dat ik moet huilen, Sigma 70-200 f/2.8 = 819 euro
                      Die tamron gaat nog wel (€ 389), maar die kitlens is al 18-55 alleen geen 2.8.

                      Ik heb het vermoeden dat ik een hele dure hobby gekozen heb. Al is het wel erg leuk om te doen.

                      Edit 2:

                      Wat gebeurt er als ik een Tamron SP AF 2,0X Teleconverter zou gebruiken? Wordt het dan een 34-100/2.8 ipv 17-50/2.8?
                      Last edited by hbosman; 24 september 2006, 21:24.
                      Canon EOS 400D, Canon EF-S 18-55/3.5-5.6, Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf, Canon EF 50/1.8 II

                      Comment


                      • #12
                        Re: Voorstellen met vragen

                        Je had inderdaad beter eerst eens gekeken hoeveel lichtsterke objectieven kosten, die zijn alles behalve goedkoop. Het loont dan ook om een kijkje te nemen op online-shops en dan vooral die in Nederland, het kan je al snel enkele honderden euro's besparen.

                        Een teleconverter van x2.0 zal inderdaad de afstanden verdubbelen, maar het zal het objectief ook sterk vertragen..
                        Canon R | Leica Q
                        EF 35mm F1.4 L | RF 50mm F1.2 L | EF 85mm F1.2 L | EF 135mm F2.0 L
                        Manfrotto statiefjes | Elinchrom, Canon en Yongnuo lichtjes
                        [/COLOR]

                        Comment


                        • #13
                          Re: Voorstellen met vragen

                          Het loont dan ook om een kijkje te nemen op online-shops en dan vooral die in Nederland, het kan je al snel enkele honderden euro's besparen.
                          Klopt, maar die prijzen die ik noemde komen van tweakers.net (pricewatch). Dus ik denk niet dat ik een winkel vind die 100 euro goedkoper is. Na wat rondneuzen denk ik dat de Sigma 50-150mm F2.8 EX APO DC HSM een goede keuze is, ik heb hem gezien voor €579. Nu nog de vrouw overtuigen
                          Canon EOS 400D, Canon EF-S 18-55/3.5-5.6, Tamron AF SP 28-75/2.8 XR Di LD Asf, Canon EF 50/1.8 II

                          Comment


                          • #14
                            Re: Voorstellen met vragen

                            Ik had hetzelfde toen ik van mijn H1 naar een D70 overschakelde, de kleuren leken "fletser", zelfs op de stand "vivid colors"... de stand "direct printing" was wel wat beter. Maar 't beste vind ik nog altijd op normale stand opnemen en dan wat nabewerken. Ik veronderstel dat compactjes automatisch alle levels wat optrekken en de kleuren wat meer verzadigen, maar 't is toch beter als je zelf de mate kan bepalen waarin dat gebeurt.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Voorstellen met vragen

                              Wat gebeurt er als ik een Tamron SP AF 2,0X Teleconverter zou gebruiken? Wordt het dan een 34-100/2.8 ipv 17-50/2.8?
                              Neen, het wordt dan een 34-100/5.6. Een 2x TC is al niet echt aan te raden op een telezoom en zeker niet op een groothoek.

                              Mvg

                              Comment

                              Working...
                              X