Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

voorbeeldfoto's van Sigma 70-200EX + 2x EX teleconverter gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • voorbeeldfoto's van Sigma 70-200EX + 2x EX teleconverter gevraagd

    Zouden degenen die in het bezit zijn van een Sigma EX 70-200 + Sigma EX 2x teleconverter wat foto’s kunnen posten die zijn gemaakt met deze combo? Het liefst zou ik wat natuurfoto’s en/of wat vliegtuig(show) foto’s willen zien.

    Op dit moment ben ik in het bezit van de Sigma EX 70-200 en Sigma 1.4x EX teleconverter. Ik wil komende voorjaar/ zomer meer bereik hebben om vogels e.d. te kunnen fotograferen. Mijn plan was/ is om de Sigma 70-200 te verkopen en een nieuwe Sigma 100-300 EX aan te schaffen, en die te gebruiken met m’n 1.4x EX teleconverter. Maar een Sigma EX 2x converter zou voor mij een veel goedkopere oplossing zijn.

    Nu heb ik al een paar foto’s gezien genomen met deze combo en die leken mij toch niet slecht. (’t is natuurlijk geen 500 prime maar dat verwacht ik er ook niet van ) Hierdoor ben ik toch gaan twijfelen. ‘k Zou daarom graag nog wat meer voorbeeldfoto’s zien wat met deze combo…
    www.indetailfotografie.nl

  • #2
    Re: voorbeeldfoto's van Sigma 70-200EX + 2x EX teleconverter gevraagd

    Aangezien je alleen het langste stuk gaat gebruiken kunnen ervaren gebruikers je het resultaat zo ook wel voorspellen.
    Een 100-300 is op 300mm sowieso erg scherp, een 1,4 extender kan die wel hebben. Er zijn weinig lenzen die een 2.0 echt aankunnen, ook de 70-200 hoort daar niet bij.
    Wat wel een idee kan zijn is om een oude vaste 400mm te zoeken en daar wat mee te experimenteren.
    Sony en Olympus
    Fotoseries

    Comment


    • #3
      Re: voorbeeldfoto's van Sigma 70-200EX + 2x EX teleconverter gevraagd

      De combinatie Sigma 70-200 f2,8 + 1,4x TC werkt goed, een 2x TC geeft veel slechtere resultaten, zo slecht dat ik na een paar testjes die teleconverter weer verkocht heb.

      Ik heb er geen voorbeeldfoto's van bijgehouden (ze waren gewoon te slecht).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: voorbeeldfoto's van Sigma 70-200EX + 2x EX teleconverter gevraagd

        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
        De combinatie Sigma 70-200 f2,8 + 1,4x TC werkt goed, een 2x TC geeft veel slechtere resultaten, zo slecht dat ik na een paar testjes die teleconverter weer verkocht heb.
        Ik heb er geen voorbeeldfoto's van bijgehouden (ze waren gewoon te slecht).
        Geldt dat voor alle 2x teleconverters of zijn er ook die toch goede resultaten geven?
        Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

        Comment


        • #5
          Re: voorbeeldfoto's van Sigma 70-200EX + 2x EX teleconverter gevraagd

          Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
          Geldt dat voor alle 2x teleconverters of zijn er ook die toch goede resultaten geven?
          Ik heb een Sigma teleconverter gebruikt op die Sigma 70-200 f2,8.
          Of een andere teleconverter beter is, dat weet ik niet.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: voorbeeldfoto's van Sigma 70-200EX + 2x EX teleconverter gevraagd

            HIER vind je wat 70-200 en 2x converter voorbeelden.
            Nikon D200 | 8/3,5 | 35/2.0 | 50/1,8 | 90/2,8 | 28-75/2,8 | 18-270 | 100-300/4 | 1,4 tc | SB600

            Comment


            • #7
              Re: voorbeeldfoto's van Sigma 70-200EX + 2x EX teleconverter gevraagd

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Ik heb een Sigma teleconverter gebruikt op die Sigma 70-200 f2,8.
              Of een andere teleconverter beter is, dat weet ik niet.
              Op de Sigma EX-lenzen werkt enkel de Sigma TC, anders werkt de AF niet meer.
              Hubert

              Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: voorbeeldfoto's van Sigma 70-200EX + 2x EX teleconverter gevraagd

                Oorspronkelijk geplaatst door hub2805 Bekijk bericht
                Op de Sigma EX-lenzen werkt enkel de Sigma TC, anders werkt de AF niet meer.
                Ik dacht toch dat ik ooit ergens een test gelezen had waarbij ze een Canon 1,4x TC gebruikt hadden op de Sigma 70-200 f2,8 (maar ik ben er niet 100% zeker van).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: voorbeeldfoto's van Sigma 70-200EX + 2x EX teleconverter gevraagd

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Ik dacht toch dat ik ooit ergens een test gelezen had waarbij ze een Canon 1,4x TC gebruikt hadden op de Sigma 70-200 f2,8 (maar ik ben er niet 100% zeker van).
                  Sorry, ik spreek over de combinatie op Nikon. Over de combinatie met Canon kan ik me niet uitspreken.
                  Ik heb wel eens gehoord dat deze lens op een NIkon body beduidend sneller werkt als op een Canon.

                  Hubert
                  Hubert

                  Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                  Comment


                  • #10
                    Re: voorbeeldfoto's van Sigma 70-200EX + 2x EX teleconverter gevraagd

                    Ik had een Kenko 2X en die werkte perfect, heb die nu wel al verkocht vrees ik wegens het feit dat ik die toch niet gebruikte. Er komt dan ook geen andere in de plaats, dus ook geen 1,4

                    Comment


                    • #11
                      Re: voorbeeldfoto's van Sigma 70-200EX + 2x EX teleconverter gevraagd

                      Ik gebruik een Sigma 70-200 2.8 met 1.4x naar volle tevredenheid.
                      Over de 2.0 ga ik me niet uitspreken
                      Op mijn site staan voorbeelden met de 1.4, zie in kanalentocht

                      Hans
                      Beter onvolmaakt en echt, dan gemaakt volmaakt

                      Comment


                      • #12
                        Re: voorbeeldfoto's van Sigma 70-200EX + 2x EX teleconverter gevraagd

                        Heb me 2 jaar geleden die Sigma 70-200mm f2.8 EX DG Macro aangeschaft wegens de kortste instelafstand van 1 meter. Samen met de 2X converter van Sigma gaf dit 400mm, helaas was de kwaliteit iets minder dan bij de Canon 100-400mm. De Canon converters pasten er niet op. Positief was de autofocus snelheid, die leek me sneller dan bij Canon. Prijs/kwaliteit blijft het wel een bijzonder goede lens.

                        Comment


                        • #13
                          Re: voorbeeldfoto's van Sigma 70-200EX + 2x EX teleconverter gevraagd

                          http://forum.belgiumdigital.com/show...t=witte+tijger
                          Deze maakte ik ooit met de Nikkor 80-200 AF-S met 2.0 converter op 400mm dus.
                          De witte tijger.
                          Hele goede combinatie.
                          De converter had ik toen geleend.
                          Als ik er ooit een koop word het de 1.7
                          Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

                          Comment


                          • #14
                            Re: voorbeeldfoto's van Sigma 70-200EX + 2x EX teleconverter gevraagd

                            Allereerst bedankt voor de reacties

                            Iemand enig idee hoe de IQ van de Sigma 70-200 + 2x converter zou zijn ten opzichte van de Sigma 135-400mm?

                            Zoals ik had aangegeven wil ik graag meer bereik, zowiezo vanaf 't voorjaar. Mijn doel was om een sigma 100-300 f4 aan te schaffen en mn Sigma 70-200 te verkopen. Maar momenteel is de 100-300 is erg slecht verkrijgbaar in Pentax mount . M'n tweede optie is een Bigma. Alleen is deze niet lichtsterk, en dan wil ik mn 70-200 eigenlijk niet missen. Financieel wordt de aanschaf van een Bigma of 100-300 lastig als ik m'n 70-200 niet verkoop (deze levert in Pentax mount relatief veel geld op ivm de zeldzaamheid van goede telelenzen op't moment).

                            Kortom, ik ben zoek naar alternatieven waarbij ik mijn 70-200 kan behouden. Op dit moment is er een tweedehands Sigma 135-400 aangeboden, vandaar mijn vraag...
                            Last edited by MarkEL; 20 januari 2008, 11:16. Reden: tekstueel aangepast....
                            www.indetailfotografie.nl

                            Comment


                            • #15
                              Re: voorbeeldfoto's van Sigma 70-200EX + 2x EX teleconverter gevraagd

                              Ik gebruikte deze combo op een workshop in Zambia (op m'n Pentax *istDS). Hier zijn enkele beelden (allen aan 200mm met de 2x):







                              Bekijk ze snel want de kans bestaat dat ze weldra off-line gaan. Ik gebruik die oude site niet meer en heb ze (nog) niet op m'n nieuwe...

                              De scherpte valt wel wat weg als je de 2x gebruikt, maar in 't algemeen vond ik de resultaten toch meevallen in vgl wat andere gebruikers daar op gelijkaardige brandpunten verkregen. Eentje had een Canon (350D denk ik) met de Bigma en die had toch minder scherpe resultaten volgens wat ik me herinner...

                              Nu... de eerlijkheid gebiedt me toe te voegen dat de combo te koop gaat... M'n FA*300/4.5 is in combinatie met m'n Tamron 1.4x stukken beter... en de 2x op dat objectief past wel (uitzonderlijk!) maar maakt er een te donker totaal van waardoor AF niet te doen is... Voor een juiste prijs...

                              hth, Wim
                              Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                              Comment

                              Working...
                              X