Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vervanging Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vervanging Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM

    Hey iedereen,
    Sinds onze bovenvermelde Canon-lens binnengeweest is voor herstelling (gaf steeds een error99 ofzoiets) valt het ons op dat ze dikwijls niet zo goed scherpstelt als tevoren...
    Sommige foto's zijn mooi scherp maar anderen variëren van een beetje onscherp tot zelfs wazig...
    Daarvoor waren wij zelf, als amateurfotograaf, best tevreden van de kwaliteit die deze lens, in combinatie met onze EOS400D gaf.
    Daar wij voornamelijk foto's maken van onze honden, aldanniet in rust of in volle actie, zijn we dus op zoek naar een waardig alternatief voor deze lens.
    Als budget hiervoor rekenen wij op 400 à 500€, al kan dat misschien wel iets meer worden als de kwaliteit hierdoor, zichtbaar voor ons als amateur, sterk verbetert...
    Ook een beetje zoombereik blijft handig omdat op wandeling de honden loslopen en daardoor al wel eens wat verder weg zijn voor een fotootje...
    Dat dit zoombereik dikwijls een negatief effect heeft op de kwaliteit heb ik hier al meermaals gelezen dus zijn we op zoek naar een compromis hiervoor...
    Iemand enige suggesties voor een betaalbare snelle lens met een beetje zoom en mooie kleuren???
    Bedankt alvast om mee te denken
    Canon EOS 400D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM + BG-E3

  • #2
    Re: Vervanging Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM

    Denk dat de Canon EF-S 15-85mm F3.5-5.6 IS USM wel een waardige opvolger is.

    http://www.fotokonijnenberg.be/produ...FUJf3godGGMA1A

    of

    Hier
    Last edited by Borali; 10 september 2012, 15:17.
    http://www.flickr.com/photos/borali

    Comment


    • #3
      Re: Vervanging Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM

      Oorspronkelijk geplaatst door Starter Bekijk bericht
      Hey iedereen,
      Sinds onze bovenvermelde Canon-lens binnengeweest is voor herstelling (gaf steeds een error99 ofzoiets) valt het ons op dat ze dikwijls niet zo goed scherpstelt als tevoren...
      op reparatie zit ook garantie.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Vervanging Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        op reparatie zit ook garantie.
        Tja, als ge die papieren nog hebt wel hé...
        En ik vrees dat we zelfs dan nog wa te lang gewacht hebben...
        Dus zoeken we nu maar een nieuwe of tweedehands lens die mooie scherpe foto's maakt en snel scherpstelt en misschien ietsje lichtgevoeliger is zodat foto's op hondententoonstellingen (dikwijls in donkere hallen) meer tot hun recht komen...
        Canon EOS 400D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM + BG-E3

        Comment


        • #5
          Re: Vervanging Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM

          Tamron 17-55 f2.8

          Comment


          • #6
            Re: Vervanging Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM

            Oorspronkelijk geplaatst door Starter Bekijk bericht
            ......Iemand enige suggesties voor een betaalbare snelle lens met een beetje zoom en mooie kleuren???
            17-40mmL.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Vervanging Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM

              Als je tevreden was van de kwaliteit van de foto's met die 17-85 (die niet zo'n geweldige reputatie heeft) en je graag wat zoom wil behouden, is de 18-135 misschien wel het meest aangewezen. Bovenstaande altenatieven zijn optisch mischien wel wat beter, maar hebben geen IS en een beperkter zoombereik. Ik vind de 18-135 IS, ondergewaardeerd. Ze is beter dan de 17-85 (heb ze allebei gehad, nu alleen nog de 18-135) en zeker beter dan de 18-200 IS...

              Comment


              • #8
                Re: Vervanging Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM

                Een collega op het werk raadde me zelfs aan om eens te kijken naar de Tamron 18-270 Piëzodrive-versie...
                Is dit een lens die kwalitatief te vergelijken valt met mijn EF-S 17-85 Canon of is deze, optisch gezien dan, nog slechter???
                Persoonlijk ben ik wel te vinden in die Tamron 17-55 f2.8, en dan enkel voor de lichtsterkte, optisch ken ik ze niet, maar het beperkte zoombereik houd me wat tegen...
                Zoals eerder al gezegd, als ik foto's maak van de honden op wandeling en ze zijn te ver en ik moet eerst nog van lens wisselen, tja, daartegen staan ze al terug naast mij...
                Maar ik ben verder benieuwd naar jullie voorstellen...
                Canon EOS 400D + EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM + BG-E3

                Comment


                • #9
                  Re: Vervanging Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM

                  Mijn 17-85 was stuk, en toen heb ik de 17-50 2.8 van sigma gekocht. Ik ben hier heel tevreden over. En de 15-85 is wel duur, maar wel een stap omhoog van de 17-85 (ik heb deze ook getest). Ik had persoonlijk meer aan de lichtsterkte omdat ik veel in weinig licht foto's maak, maar als je de zoom nodig hebt... Dat moet je zelf uitmaken.
                  Canon 50D, Sigma 17-50 2.8, canon 70-300 IS, 430EXII, Cactus triggers en wat filters...
                  Panasonic GH3 met 14-140

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vervanging Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM

                    Oorspronkelijk geplaatst door Starter Bekijk bericht
                    Hey iedereen,
                    Sinds onze bovenvermelde Canon-lens binnengeweest is voor herstelling (gaf steeds een error99 ofzoiets) valt het ons op dat ze dikwijls niet zo goed scherpstelt als tevoren...
                    Sommige foto's zijn mooi scherp maar anderen variëren van een beetje onscherp tot zelfs wazig...
                    Daarvoor waren wij zelf, als amateurfotograaf, best tevreden van de kwaliteit die deze lens, in combinatie met onze EOS400D gaf.
                    Daar wij voornamelijk foto's maken van onze honden, aldanniet in rust of in volle actie, zijn we dus op zoek naar een waardig alternatief voor deze lens.
                    Als budget hiervoor rekenen wij op 400 à 500€, al kan dat misschien wel iets meer worden als de kwaliteit hierdoor, zichtbaar voor ons als amateur, sterk verbetert...
                    Ook een beetje zoombereik blijft handig omdat op wandeling de honden loslopen en daardoor al wel eens wat verder weg zijn voor een fotootje...
                    Dat dit zoombereik dikwijls een negatief effect heeft op de kwaliteit heb ik hier al meermaals gelezen dus zijn we op zoek naar een compromis hiervoor...
                    Iemand enige suggesties voor een betaalbare snelle lens met een beetje zoom en mooie kleuren???
                    Bedankt alvast om mee te denken
                    15-85 zou een logische stap zijn voor jou, zeer goede lens.. betere iS, groothoek 15 mm (24mm FF) .. vervorming lager dan je 17-85.. zelfs 15mm vs 17mm.. betere bouwkwaliteit met minder speling op de telescoop

                    17-55 2.8 ook heel goed.. nog minder vervorming op groothoek dan de bovenvermelde, scherpte gelijkaardig, bereik iets minder.. 2.8 pluspunt voor snelheid en mooiere achtergrondonscherpte.

                    17-40... zeer goede lens op CROP.. door gebruik van sweet spot ..slechte eigenschappen van Full frame hier minder zichtbaar zoals vervorming en vignettering.. ook scherpte in de hoeken is beter dan op FF.. kleur en contrast is iets beter dan bovengenoemde lenzen.

                    Helaas zijn alle genoemde Lenzen boven je budget .. volgens volgorde 670, 700 en 900 euro.
                    Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vervanging Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM

                      De Sigma 17-70 mm is iets lichtsterker en optisch gezien wat beter dan de Canon 17-85 mm.
                      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vervanging Canon EF-S 17-85mm F4-5.6 IS USM

                        Oorspronkelijk geplaatst door Starter Bekijk bericht
                        E
                        Zoals eerder al gezegd, als ik foto's maak van de honden op wandeling en ze zijn te ver en ik moet eerst nog van lens wisselen, tja, daartegen staan ze al terug naast mij......
                        Je geeft dus zelf al de oplossing aan voor je probleem: even wachten.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment

                        Working...
                        X