|
|||||||
| Registreer | All Albums | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
![]() |
|
|
Discussietools | Weergave |
|
|||
|
Hallo,
Ik ben een trotse eigenaar van een canon 20D, maar heb helaas nog geen ervaring met digitale fotografie. Deze canon 20D is gekocht in een kit samen met de EFS 18-55mm. Deze is echter nogal zwak: de scherpte is ontoereikend. Ik overweeg dan ook de aanschaf van een nieuwe lens. Ik twijfel momenteel tussen een EF-S 10-22mm, een EF 17-40mm 4L of een EF 16-35mm 2.8L. Heeft er iemand ervaring met deze lenzen? Of andere suggesties? Dank bij voorbaat _________________ Canon 20D, EFS 18-55mm, 28-70mm 2.8L, 70-200mm 2.8L, EF 20mm 2.8, EF 85mm 1.8 |
|
|||||
|
Citaat:
Dit gewoon om aan te tonen dat lenzen voor iedereen anders liggen... sugar
|
Citaat:
|
Citaat:
sugar
|
Citaat:
|
|
|||
|
Sinds vrijdag heb ik een Sigma 18-50 2.8 om de 18-55 van canon te vervangen op mijn D300 Ik moet zeggen dat het verschil enorm is. Ik ben verschoten van het verschil. En bovendien geeft Sigma mij veel voldoening in zijn prijsclasse. Ik weet dat Canon lenzen nog beter zijn maar de vraag is of dit echt nodig is. In elk geval is de originele Canonlens 18-55 3.5 - 5.6 niet zo goed. De lens is van kunststof en naar mijn gevoel heeft ze te veel speling in de hand. Voor een lens ergert dat me wel. Dus misschien zijn Canon lenzen niet altijd perfect.
|
|
|||||
|
Ik ben ook heel tevreden over de Sigma 18-50 f2,8 EX DC
.Over mijn 20D ben ik minder tevreden, maar die wordt binnenkort vervangen door een andere. De externe flitser (580EX) werkt niet op die camera, en er is duidelijk een front-focus probleem. Vandaag heb ik de 18-50 gebruikt, en als ik het diafragma niet al te ver openzet, kan ik vrij redelijke foto's maken, maar als ik dat helemaal open zet, dan is de scherptediepte te klein om het onderwerp zelf scherp te krijgen. Juist voor het onderwerp is dan wel alles scherp .Met de 100-400 kan ik door die front-focus niet echt veel aanvangen op dit ogenblik .
|
|
|||
|
Hallo,
Door welk toestel gaat u uw 20D dan vervangen, mag ik ook vragen waarom? Ik zelf ondervind problemen met het maken van scherpe foto's, het is ook mogelijk dat de fout bij mij ligt, alhoewel vroeger met mijn eos1 N had ik daar geen problemen mee. Vriendelijke groeten Remip |
|
||||
|
IS die beeldkwaliteit dan zo slecht van die 18-55 kitlens?
Als dit zo is waarom verkopen ze die dan met zo'n knappe body als de 20D? Mvg
|
Citaat:
Dat doe ik dus nooit meer,het is beter dat ge ineens een goede lens koopt en het hoeft daarvoor altijd niet de duurste te zijn. De Tamron28-75 2.8 Di naar het schijnt ,de Canon 28-135 IS,dan wat duurder de Canon EF 17-40mm L en bij Sigma zullen er ook nog goede betaalbare lenzen zijn.
mvg François BD0046BE Laatst gewijzigd door Cois; 3 februari 2005 om 21:41 |
|
||||
|
Citaat:
En verreweg de meeste mensen denken dat de kitlens slecht is omdat iedereen dat roept. Tot slot is de kitlens in feite een extreme groothoeklens. Dat soort lenzen (ook de L's!) zijn simpelweg minder scherp dan normale of telelenzen. Laat mij maar eens 100% crops zien van de Sigma 18-50 f2.8 en Canon 17-40L tegenover die van de kitlens. Je zult zien dat het verschil best moeilijk te zien is! Ik heb eens zo'n test gedaan tegen de 17-40L en schrok me kapot! |
|
||||
|
Citaat:
Ze zijn namelijk allemaal in het zelfde bedje ziek en meestal niet bruikbaar onder de F8, en daar ligt toch wel het grote verschil. De kitlens heeft dus veel licht nodig om die F8 te kunnen halen en dan zal het verschil niet zo groot zijn met de betere lenzen, als de Canon 17-40 en de Sigma 18-50. Maar deze 2 laatste zijn dus algemeen veel beter inzetbaar en vragen weinig licht en zijn op F4 al haarscherp. Zelf gebruik ik héél weinig mijn kitlens en dan nog meestal alleen binnen (als ik tekort kom met de 28-135) met flits, en werk ik op manuele instelling op F8. Over het algemeen ben ik dan wel tevreden over de resultaten.
|
Citaat:
|
![]() |
| Discussietools | |
| Weergave | |
|
|
Soortgelijke discussies
|
||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| canon eos 20D | Kirsten | Camera's | 9 | 21 januari 2005 13:16 |
| Canon 20D NEW [SOLD] | -loco- | Aangeboden | 12 | 29 december 2004 14:46 |
| Canon Eos 20D en Macro | omer | Camera's | 3 | 10 december 2004 23:06 |
| Externe flitser Canon EOS 20D | i-media | Camera's | 3 | 6 december 2004 19:10 |
| Meervoudige belichting Canon EOS 20D | emmend | Camera's | 3 | 5 december 2004 14:52 |
![]() |