Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vage scherpstelpunten

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vage scherpstelpunten

    Beste lezer

    Mijn fototoestel is een CANON 400D. Sinds enige tijd zijn de rode scherpstelpunten van de autofocus vaag, nauwelijks te zien. Dat gebeurt bij al mijn lenzen. Het ligt dus zo goed als zeker aan het toestel zelf. Het automatisch scherpstellen werkt nog wel maar je ziet het niet echt gebeuren en dat geeft geen comfortabel gevoel.

    Weet hier iemand raad mee?

    Met vriendelijke groet
    Carlos

  • #2
    Re: Vage scherpstelpunten

    Staat de camera soms in de servo-af in plaats van one shot?
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Vage scherpstelpunten

      Dat is een auto funktie, die aangeeft dat het tijd wordt om de camera te vervangen..
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Vage scherpstelpunten

        Het is toch niet de dioptrie van de zoeker die je per ongeluk hebt aangepast ? Da's bij mij een wieltje aan de rechterkant van de optische zoeker, ik weet niet hoe het bij Canon zit...
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • #5
          Re: Vage scherpstelpunten

          Matglas los gekomen ? Ooit gehad, maar dan zag ik geen oplichtende punten meer.

          Comment


          • #6
            Re: Vage scherpstelpunten

            De camera staat wel degelijk in One Shot

            Comment


            • #7
              Re: Vage scherpstelpunten

              Draai eens aan het wieleke....
              (dat vlak aan/tegen je zoekerglas zit) Dioptrieaanpassing heet dat geloof ik.

              Foto. Daar waar | - + bij staat rechts naast de zoeker.
              Canon EOS400D - Canon EF-S18-55mm - Canon EF50mm f/1.8 MkII - Sigma 18-125 f/3.8-5.6 OS HSM

              Comment


              • #8
                Re: Vage scherpstelpunten

                bedoel je dat de rode lijn brokkelig/onderbroken/vaag is ?
                Had ik met een 2e handse 5D. Ik denk dat de 1e eigenaar de binnenkant nogal *ruw* had schoongemaakt en aan de gevoelige plaat had geraakt.
                Ik heb er toen niet veel info over gevonden. Alleen dat je dat stuk kan laten vervangen waarschijnlijk.. tegen een bepaalde prijs..
                Mijn Website | Canon 5 D II - 5D - 35mm f1.4 - 135mm f2.0 - 24-105mm f4 - 70-200mm f2.8 IS - 580 ex en pijnlijke nek

                Comment


                • #9
                  Re: Vage scherpstelpunten

                  Oorspronkelijk geplaatst door nevermore Bekijk bericht
                  Draai eens aan het wieleke....
                  (dat vlak aan/tegen je zoekerglas zit) Dioptrieaanpassing heet dat geloof ik.

                  Foto. Daar waar | - + bij staat rechts naast de zoeker.
                  Volgens mij is het ook de dioptrieinstelling die niet juist staat.
                  Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                  Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                  Comment

                  Working...
                  X