Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tokina 11-16mm of Sigma 10-20mm F/4-5.6 EX DC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tokina 11-16mm of Sigma 10-20mm F/4-5.6 EX DC

    Tokina 11-16mm F/2.8 AT-X Pro DX of de Sigma 10-20mm F/4-5.6 EX DC ik wil een groothoek kopen voor mijn D80 wat zou de beste keuze zijn de simga is goedkoper ,het gaat wel over de 4.5-6, de nieuwe 3.5 is veel duurder, maar wat van de kwaliteit, tokina is erg goed hoor ik

  • #2
    Re: Tokina 11-16mm of Sigma 10-20mm F/4-5.6 EX DC

    Persoonlijk heb ik de Sigma, ben er eigenlijk wel heel tevreden van. 10-11 mm is er wel wat vervorming in de hoeken, vanaf 12mm supergoed.
    Het bereik is toch 50% groter dan de Tokina, dus waarschijnlijk iets bruikbaarder.
    Voorbeeldfoto:
    http://pxgarden.tumblr.com/
    Nikon D600 - Nikkor 28 f1.8 - Nikkor 50 f1.4 - Nikkor 85 f1.8 - Nikon SB600 - Nikon 70-300VR

    Comment


    • #3
      Re: Tokina 11-16mm of Sigma 10-20mm F/4-5.6 EX DC

      hier een voorbeeldje van de Tokina ( ik zal er eens een andere moeten oploaden..)prachtlens...

      Nikon D70 en D300 + Nikon-Tamron-Tokina tussen 11-400 mm.

      Comment


      • #4
        Re: Tokina 11-16mm of Sigma 10-20mm F/4-5.6 EX DC

        Ik heb jaren een Sigma 10-20 gebruikt en nooit de mindere lichtsterkte van die lens gemerkt.

        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Tokina 11-16mm of Sigma 10-20mm F/4-5.6 EX DC

          Heb zelf de Tokina een tijdje gehad (gekocht via redcoon.be en later op het forum hier terug verkocht omdat ik toen geld nodig had voor andere prioriteiten, maar heb ze sindsdien toch al verschillende malen gemist) voor op een Nikon D90.

          Ben echt steeds zéér tevreden geweest over de beeldkwaliteit en scherpte (deze lens wordt vaak een prime met zoom genoemd vanwege de superieure kwaliteit). Ik zag weinig vertekening (behalve natuurlijk het typische wide-angle effect door een onderwerp van zeer dichtbij te fotograferen (goede voorbeelden bij Ken Rockwell), maar dat maakt juist creatieve fotografie mogelijk met deze types van lenzen) en vond dat blauwe luchten en wolken steeds zeer mooi en intens werden weergegeven. De 2.8 lichtgevoeligheid over het hele zoombereik vind ik echter eigenlijk overbodig voor dit type lens, maar misschien kan het in bepaalde situaties wel van pas komen. Enige minpuntje misschien: de (weliswaar snelle) autofocus is behoorlijk luidruchtig.

          Al bij al zou ik deze lens aan iedereen die een wide-angle wil kopen zeker aanraden.

          Comment


          • #6
            Re: Tokina 11-16mm of Sigma 10-20mm F/4-5.6 EX DC

            Dan zal ik even moeten door sparen ,

            Comment

            Working...
            X