Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telezoom?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telezoom?

    Mijn uitrusting:nikon D7000 35mm en 50 mm prime 17-50 2.8 tamron en een 50-150mm sigma allen zonder beeldstabilisatie.

    Nu heb ik laatst weer de draad opgepikt om met mijn camera terug te werken,echter heb ik problemen met scherpte van mijn foto's.
    Nu denk ik wel dat het aan mij ligt en wil ik de 50-150mm wegdoen voor een 70-200 mm met beeldstabilisatie.Echter,de meeste foto's die ik neem zijn van mijn gezin (kinderen).deze zijn meestal in pretparken of dierenparken.Nu ben ik aan het twijfelen om voor een tamron 18-400 mm VC te gaan onwille van de gemakzucht,all round en beeldstabilisatie, mijn vrouw kan er dan ook mee werken .Je hoeft ook maar 1 lens mee te sleuren.....
    Tuurlijk zijn deze gesprekken al honderden keren de revue gepasseerd,echter lees ik dat de nadelen van zo een camera kan ingeperkt worden met gebruik van photoshop.
    Wat is jullie mening hierover?
    Nikon D800 Tamron 24-70 F2.8 Nikkor 50 mm 1.8 tamron 70-200 2.8 godox AD200

  • #2
    Re: Telezoom?

    Ik zie dat de lens nu +/- 800 euro kost, kun je dan niet meer een compactje overwegen met groot zoom bereik? Dan heeft de vrouw haar eigen toestel en je kunt zelf met de lichtsterke/zware apparatuur werken met al dan niet een 1/3 poot.
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Telezoom?

      Die onscherpte van je fotos, heb je die enkel bij de sigma en in het tele bereik? Welke sluitertijden werden er gebruikt?

      Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

      Comment


      • #4
        Re: Telezoom?

        Moeilijk te zeggen,mijn foto's variëren constant.het is alsof alles in de omgeving scherp is,maar niet de ogen ( bij portretfotografie).Soms wel scherp,meestal niet.Het is alsof ik van een afstand shoot dat ik niet altijd scherp heb wat ik wil,alsof ik de bal altijd mis sla... ik zal proberen foto's de posten.
        Nikon D800 Tamron 24-70 F2.8 Nikkor 50 mm 1.8 tamron 70-200 2.8 godox AD200

        Comment

        Working...
        X