Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telelens Nikon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Telelens Nikon

    Ik ben op zoek naar een telelens voor op safari te gaan.. Mijn budget is €500

    Wat raden jullie aan?

    Bedankt!
    Nikon d5100 :: 18-105mm ::

  • #2
    Re: Telelens Nikon

    Oorspronkelijk geplaatst door SteveKe86 Bekijk bericht
    Ik ben op zoek naar een telelens voor op safari te gaan.. Mijn budget is €500

    Wat raden jullie aan?

    Bedankt!
    Nikon 70-300VR of Tamron 70-300 VC
    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

    Comment


    • #3
      Re: Telelens Nikon

      Nikon 70-300 VR for the win!
      portret | architectuur | landschap | automotive | bruiloft | product | interieur | evenementen | sport
      Nikon D610 - glas - licht - pootjes - Facebook

      Comment


      • #4
        Re: Telelens Nikon

        Heb de Nikon 70-300VR.
        Prima lens, prijs/kwaliteit zeer goed,
        heb ze trouwens tweedehands op de kop kunnen tikken voor 300 euro.
        Gebruik de lens vooral voor vogels in de tuin, en soms in de vrije natuur, maar dan niet te ver weg, soms is 300mm. wat krap.
        Ben er nog niet mee op safari geweest, kan hierover dus geen zinnig woord zeggen.

        Succes bij je keuze, en een prettige safari.
        Nikon D7000, en wat glas.
        http://blog.seniorennet.be/pacha/

        Comment


        • #5
          Re: Telelens Nikon

          Bedankt voor jullie reactie... ik heb wat zitten rondvragen en iedereen raad me een 400mm aan, dus ook een groter budget.

          Wat denken jullie van de Sigma 120-400mm?
          Nikon d5100 :: 18-105mm ::

          Comment


          • #6
            Re: Telelens Nikon

            Oorspronkelijk geplaatst door SteveKe86 Bekijk bericht
            Bedankt voor jullie reactie... ik heb wat zitten rondvragen en iedereen raad me een 400mm aan, dus ook een groter budget.

            Wat denken jullie van de Sigma 120-400mm?
            Tja, tot zijn de Nikon/Tamron 70-300 de beste opties. Als je meer mm's wilt zou ik kijken naar de Sigma 50-500 OS of Sigma 100-300 f4 met 1.4 converter of mss kun je beter een lens huren, een Nikon 200-400 oid?

            Wat ook een optie is, als je dat kunt betalen, een Nikon 300mm f2.8 met een 1.4 converter kopen op de tweedehandsmarkt. Als je je dan niet laat vangen, kan je de combo terug voor evenveel, of meer, terug verkopen. Dat is een fantastische lens voor safari. 1 gevaar, je wilt ze mss niet meer verkopen na ze een tijdje gebruikt te hebben
            70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

            Comment


            • #7
              Re: Telelens Nikon

              Voor op safari zou ik persoonlijk voor de nikkor of tamron 70-300 gaan.
              Een 400mm prime en de sigma 120-400 zullen technisch wel beter zijn maar ook veel groter en zwaarder, waardoor uit de losse hand fotograferen minder comfortabel zal zijn. Het laten rusten van de camera op het dak van de jeep/minibus is niet altijd een optie door de compositie en de trillingen van een lopende moter.
              Vorig jaar heb ik fotoshoot gedaan met een sigma 150-500 uit de losse hand en ik zou dit toch geen dag kunnen volhouden.
              Nikon D90 - D7100 - Nikkor 16-85 - Sigma 17-50 - Nikkor 70-300 - Tamron 60 macro - Sigma 150 macro - Sigma EM-140

              Comment


              • #8
                Re: Telelens Nikon

                Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                Wat ook een optie is, als je dat kunt betalen, een Nikon 300mm f2.8 met een 1.4 converter kopen op de tweedehandsmarkt.
                Bedoel je geen Nikon 300mm f4? Niet iedereen kan zich een 300f2.8 van 5000€ permitteren

                Ik heb de Nikon 300mmf4 gebruikt op safari in Kenia en Tanzania in combinatie met een kenco 1.4 convertor (link) en dat is me zeer goed bevallen (achteraf bekeken zou ik nu wel een Nikon TC1.4 nemen ipv de kenco) ...
                Met een budget van 500€ ga je er dan natuurlijk niet komen maar als je een beetje zoekt op de tweedehandsmarkt ga je er wel een vinden.
                mvg
                Bert

                Comment


                • #9
                  Re: Telelens Nikon

                  Ik ben op safari geweest met de nikkor 70-300 en ik vond dat deze ruimschoots voldeed, behalve als je je specifiek op de kleinere vogels wilt richten.

                  Als je meer vragen hebt of graag enkele foto's ziet die ik met die lens heb gemaakt op safari, stuur je maar een pm

                  Comment


                  • #10
                    Re: Telelens Nikon

                    Oorspronkelijk geplaatst door muylaerb Bekijk bericht
                    Bedoel je geen Nikon 300mm f4? Niet iedereen kan zich een 300f2.8 van 5000€ permitteren

                    Ik heb de Nikon 300mmf4 gebruikt op safari in Kenia en Tanzania in combinatie met een kenco 1.4 convertor (link) en dat is me zeer goed bevallen (achteraf bekeken zou ik nu wel een Nikon TC1.4 nemen ipv de kenco) ...
                    Met een budget van 500€ ga je er dan natuurlijk niet komen maar als je een beetje zoekt op de tweedehandsmarkt ga je er wel een vinden.
                    Ik bedoelde wel een 300mm f2.8. Al dan niet van Nikon en tweedehands. De vorige versies kosten tweedehands een heleboel minder dan 5000 euro

                    Het is een heel stuk duurder dan het vooropgestelde budget van 500 euro, maar als je het nadien terug doorverkoopt kost het je niets. Dus als je genoeg geld hebt liggen hiervoor, dan is dit mijns inziens de beste oplossing, gratis fantastische foto's.

                    Als dit niet mogelijk is zijn er andere opties die ik aanhaalde, de Sigma 100-300 f4 is erg goed, de 300f4 die jij noemt...
                    De zooms tot 400mm zijn jammer genoeg niet zo bijster goed voor Nikon.

                    Ik bekijk het zo, hoeveel keer ga je in je leven op safari gaan? Is het vooral de bedoeling mooie foto's te nemen of meer te zien en dan eventueel eens een foto'tje nemen? In optie 1 zou ik tijdelijk geld uitgeven aan een 300mm f2.8 tweedehands en later terug doorverkopen, optie 2 zou ik niet verder kijken dan een Nikon/Tamron 70-300 VR/VC.
                    70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

                    Comment


                    • #11
                      Re: Telelens Nikon

                      Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                      Ik bedoelde wel een 300mm f2.8. Al dan niet van Nikon en tweedehands. De vorige versies kosten tweedehands een heleboel minder dan 5000 euro

                      Het is een heel stuk duurder dan het vooropgestelde budget van 500 euro, maar als je het nadien terug doorverkoopt kost het je niets. Dus als je genoeg geld hebt liggen hiervoor, dan is dit mijns inziens de beste oplossing, gratis fantastische foto's.

                      Als dit niet mogelijk is zijn er andere opties die ik aanhaalde, de Sigma 100-300 f4 is erg goed, de 300f4 die jij noemt...
                      De zooms tot 400mm zijn jammer genoeg niet zo bijster goed voor Nikon.

                      Ik bekijk het zo, hoeveel keer ga je in je leven op safari gaan? Is het vooral de bedoeling mooie foto's te nemen of meer te zien en dan eventueel eens een foto'tje nemen? In optie 1 zou ik tijdelijk geld uitgeven aan een 300mm f2.8 tweedehands en later terug doorverkopen, optie 2 zou ik niet verder kijken dan een Nikon/Tamron 70-300 VR/VC.
                      bedankt voor de reacties...

                      ik ga dan best naar een 70-300 kijken
                      Nikon d5100 :: 18-105mm ::

                      Comment


                      • #12
                        Re: Telelens Nikon

                        Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
                        Ik bedoelde wel een 300mm f2.8. Al dan niet van Nikon en tweedehands. De vorige versies kosten tweedehands een heleboel minder dan 5000 euro
                        5000€ is natuurlijk de nieuwprijs van de laatste versie, maar ik heb 3 jaar geleden geen enkel model van de Nikon 300mm f2.8 tweedehands gevonden aan een (voor mij) betaalbare prijs. En mijn budget was toch echt wel een stuk hoger dan 500€...
                        mvg
                        Bert

                        Comment


                        • #13
                          Re: Telelens Nikon

                          te vinden op de 2dehands markt

                          sigma 80-400 OS (beter dan de nieuwere 120-400 en 150-500)
                          tamron 200-500 (licht en toch goed op 500mm)
                          tokina 80-400 (prijs/kwaliteit zeer goed)
                          sigma 100-300 f4 (optisch beter dan de rest maar kost toch iets meer)
                          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                          Comment


                          • #14
                            Re: Telelens Nikon

                            De Sigma 120-400 is volgens mij de beste telezoom (400mm) op de markt wanneer men naar prijs kwaliteit kijkt.
                            Een nikon of canon is beter maar staat niet in verhouding met de meerprijs...

                            Ik kan ze enkel aanraden!
                            Nikon D7100, Nikon D780 "At The Heart Of The Image"
                            Nikkor 24-120mm F4, Nikon 50mm F1.8, Nikkor 17-55mm F2.8,Tokina 11-16mm F2.8, Sigma AF 120-400mm

                            Comment


                            • #15
                              Re: Telelens Nikon

                              Oorspronkelijk geplaatst door Ruben Craninx Bekijk bericht
                              De Sigma 120-400 is volgens mij de beste telezoom (400mm) op de markt wanneer men naar prijs kwaliteit kijkt.
                              Een nikon of canon is beter maar staat niet in verhouding met de meerprijs...

                              Ik kan ze enkel aanraden!
                              En de Sigma 120-400 mm is ook nog eens in een rugzak mee te sjouwen. De beste optische telelenzen zijn duur, zwaar en vooral groot. Ik vraag me wel eens af hoe iemand die teletoeters meeneemt op bijv. een safari !
                              Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

                              Comment

                              Working...
                              X