Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
iemand ervaring met deze combinatie ? tot hiertoe gebruik ik de 1,4 en ben best tevreden ... maar met de overstap op D700 en het "verlies" aan tele bereik denk ik eraan om die 1,7 bij te kopen.
AF blijft bij normaal licht gewoon werken maar de snelheid wordt wel iets minder. Ik heb de 300/4 nog niet icm de 1.7TC gebruikt in schemerlicht. Ter info, ik gebruik de combinatie ook met een D700.
Ze testen hier blijkbaar niet de Nikon tc 1.7 maar een "third party" model...
Ik heb de tc1.7 nog niet gebrukt op de 300 AFS f4 doch icm met de 300 VR f2.8 was ik eerder teleurgesteld ; pas bij f8 terug iets of wat de scherpte van de "naakte" lens : let wel dit was op dx formaat (D200).
Op FX formaat daarentegen (D3) zijn de resultaten (veel) positiever en zelfs wijd open al bruikbaar. Blijkbaar zijn de grotere pixels toch wat vergevingsgezinder voor tc's.
Uiteraard zal ook de invloed van andere variabelen (licht , statief , eigen techniek) alleen maar toenemen met het gebruik van een tc ; meer nog bij een non-VR lens...
De TC-17EII blijft een intrigerende TC met een heel interessantere verlenging ten koste van een fractie van de beeldkwaliteit. Op een D300 met perfect afgestelde AF zal je merken dat je amper of niet moet dichtstoppen voor optimale scherpte (bij f/2.8 objectief van f/4.8 naar f/5.6 en op f/4 objectief van f/6.7 naar f/8) Zoals geweten is de D700 een stuk toleranter voor objectieven en zal je de AFS 300mm f/4 + TC17EII gerust op volle opening kunnen gebruiken
De AF wordt wel trager maar daar leer je me omgaan, het stoort me niet maw. Qua scherpte en saturatie zijn de resultaten ook nog steeds prima te noemen. Ik heb dan wel geen ervaring met 1.4 dus een vergelijk kan ik niet maken.
Comment