Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tamron sp 70-300 di usd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • tamron sp 70-300 di usd

    Heeft iemand ervaring met deze lens? Ik zoek een betaalbare telelens, maar twijfel tussen deze lens en de sony sal 55-300mm. Beide ongeveer dezelfde prijs, volgens dyxum scoort de sony vooral beter op scherpte, de tamron op af speed. Uit verschillende reviews maak ik op dat beide voor de prijs zeer degelijke lenzen zijn (ben me er uiteraard van bewust dat ik hier geen toplenzen aanschaf). Maar ik twijfel dus een beetje.

    Alle hulp en persoonlijke ervaringen zijn welkom.
    Mvg
    Kristof

  • #2
    Re: tamron sp 70-300 di usd

    De Tamron 70-300 zonder beeldstabilisatie is een oud model, dat wat beeldkwaliteit betreft echt niet aan te raden is.
    De nieuwere Tamron 70-300 met beeldstabilisatie (VC) is een heel stuk beter, maar ook een heel stuk duurder (Sony heeft de beeldstabilisatie in de camera zelf ingebouwd, ik weet niet of Tamron daarvoor een aangepaste versie heeft).
    Ik heb de oude Tamron 70-300 (Canonversie) eventjes mogen gebruiken, maar het was meteen duidelijk dat die optisch tegenvalt.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: tamron sp 70-300 di usd

      Volgens mij gaat het hier over het eerste model van tamron dat werd uitgerust met usd motor. Ik denk de lens van 2010. De sony versie heeft inderdaad geen VC, maar voor zover ik hierover reviews lees is deze lens zeer vergelijkbaar met de sony 70-300ssm G. Dus dat lijkt me toch een redelijk objectief. In de review over de sony 55-300 van kurt mununger lees ik dan weer dat deze lens een centum scherpte heeft die vergelijkbaar is met die van de 70-400ssm G! Dat doet me weer twijfelen natuurlijk want dat lijkt me een zeer straffe prestatie voor een lens van nog geen 300 euro. En bij telelenzen is centrumscherpte toch vaak het belangrijkst, lijkt me.

      Comment


      • #4
        Re: tamron sp 70-300 di usd

        Heel makkelijk: je hebt 2 versies. De goedkope en de duurdere. De duurdere is altijd te herkennen omdat er SP in de modelnaam staat.
        Voor een 70-300 een goede hoor !
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: tamron sp 70-300 di usd

          Dan denk ik dat ik de goede gevonden heb, tweedehands voor 175 euro, maar nog wel onder garantie. Dat is een sp di usd, zonder de vc want die zit er niet op bij sony. Bedankt voor de verheldering

          Comment


          • #6
            Re: tamron sp 70-300 di usd

            Heb je de Tamron reeds in uw bezit en eventueel al ervaringen ermee krikkybilly?
            Na enkele weken de Sony 55-300mm te gebruiken ben ik nog altijd zeer tevreden zeker wat de scherpte betreft. De snelheid is inderdaad wat minder heb ik ondervonden. De lens is alleen maar te gebruiken bij mooi weer voor actiefotografie. Anders focust de lens te langzaam.
            Canon

            Comment


            • #7
              Re: tamron sp 70-300 di usd

              Ik de Nikon versie van de Tamron usd vc op FX al een aar jaar in gebruik en daar uierst tevreden over, ook in het donker focust de lens goed.

              voorbeeldje van een huiskamerconcert met één tiffany lamje aan het lafond

              michael o´connor burritoville
              1/80s f/5,3 ISO 10000 210mm
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: tamron sp 70-300 di usd

                De lens is ondertussen inderdaad aangekomen maar testen is nog niet gelukt. Veel teveel werk en veel te weinig tijd. Ik hoop vooral dat ze ook op 300mm nog scherp is want uit de reviews blijkt dat daar het schoentje wel eens durft te wringen. En een 300mm die je op 300mm niet kan gebruiken wegens niet scherp is ook maar triestig.
                Lens was nog wel heel netjes in orde, dus ik hoop dat ik een goed exemplaar in huis gehaald heb. Time will tell, ik probeer het hier mee te geven als ik ze eens heb kunnen testen.
                Mvg
                Kristof

                Comment


                • #9
                  Re: tamron sp 70-300 di usd

                  Hopelijk heb je er veel plezier aan Kristof.
                  Deze zaterdag heb ik nogal wat foto's kunnen maken met mijn Sony 55-300mm en ik was heel tevreden. Maar het was dan ook mooi weer hé.
                  Vele groeten.
                  Tom
                  Canon

                  Comment


                  • #10
                    Re: tamron sp 70-300 di usd

                    ik heb vandaag de lens heel even kunnen gebruiken, momenteel nog niet echt onder de indruk. Scherpte op 300mm liet te wensen over, maar de omstandigheden waren zeker niet ideaal (werd reeds stilaan donker).
                    Hopelijk kan ik de resultaten nog verbeteren en was vandaag slechts een eenmalige tegenvaller. Zal hoe dan ook nog eens uitgebreider moeten testen (en misschien alles eens laten calibreren ofzo??)
                    groetjes,
                    Kristof

                    Comment


                    • #11
                      Re: tamron sp 70-300 di usd

                      Heb gisteren ook nog wat foto's gemaakt op een hondenweide en inderdaad ook ik vond de omstandigheden niet ideaal. Of te donker weer of harde schaduwen als de zon uitzat. Maar af en toe zat er wel eens een leuke foto tussen.
                      Op 300mm neem ik eigenlijk ook niet veel foto's. Meer tussen de 70 en 200mm.
                      Hopelijk lukt het volgende keer beter met uw lens!
                      Canon

                      Comment


                      • #12
                        Re: tamron sp 70-300 di usd

                        Gebruik deze lens op 260-270mm, met wat overbelichten en je kan er super foto's mee maken.
                        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                        Vriendelijke groeten, Johan

                        Comment


                        • #13
                          Re: tamron sp 70-300 di usd

                          moet het nog eens allemaal proberen. Omstandigheden zijn momenteel natuurlijk niet optimaal, maar is op zich wel jammer dat je een lens niet op z'n maximale lengte kan gebruiken....
                          Hoop alleen maar dat ik geen slecht exemplaar heb, want die zitten er blijkbaar af en toe wel eens tussen.
                          Ach, wie weet is het gewoon weer even trial and error om uiteindelijk toch tot het gewenste resultaat te komen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: tamron sp 70-300 di usd

                            Intussen al meer kunnen proberen en oefenen met de Tamron Kristof?
                            Over de scherpte ben ik zeer tevreden van mijn Sony telelens. Het is alleen soms wachten op 'goed licht'.
                            Canon

                            Comment


                            • #15
                              Re: tamron sp 70-300 di usd

                              Oorspronkelijk geplaatst door krikkybilly Bekijk bericht
                              Omstandigheden zijn momenteel natuurlijk niet optimaal
                              Om te testen kreëer jezelf gewoon die omstandigheden.
                              Oorspronkelijk geplaatst door krikkybilly Bekijk bericht
                              maar is op zich wel jammer dat je een lens niet op z'n maximale lengte kan gebruiken....
                              Met nijn exemplaar heb ik ng nooit die beperking ondervonden, maar mijn diafragma staat bij deze lens altijd op 6.3, bij een Nikkor 80-400 geeft dat ook veel betere resultaten.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X