Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron SP 70-200mm F/2.8 Di VC USD (Nikon) - probleem autofocus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron SP 70-200mm F/2.8 Di VC USD (Nikon) - probleem autofocus

    In afwachting dat ik er mee terug naar de winkel ga om te laten nakijken, had ik graag geweten of er nog iemand hetzelfde probleem heeft.
    Ik zet de camera aan (nikon d600 (FX) en nikon d5000 (DX)). Ik autofocus afwisselend op punten veraf en nabij. Functioneert zoals het hoort. Tenslotte probeer ik te focussen op een egale achtergrond (lucht, muur, ...). De focus-ring gaat van max naar min en stopt ergens tussenin zonder de focus te vinden (normaal, want ik focus op een egaal oppervlak). Wat ik niet normaal vind is dat de autofocus nu niet langer werkt wanneer ik op de eerdere objecten opnieuw probeer scherp te stellen. Ik zet de camera uit en opnieuw aan. En ik kan terug de autofocus gebruiken... En ik kan voorgaande procedure opnieuw herhalen.
    Het lijkt dus alsof de scherpstelmotor in de lens blokkeert vanaf het moment dat de focus niet kan gevonden worden.

    Zijn er mensen die ditzelfde hebben ondervonden met een tamron-lens met AF? En indien ja, was dit dan inderdaad een defect of zie ik ergens iets over het hoofd?

  • #2
    Re: Tamron SP 70-200mm F/2.8 Di VC USD (Nikon) - probleem autofocus

    Lijkt mij inderdaad een defect.
    D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
    Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
    Flickr - JAlbum

    Comment

    Working...
    X