Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TAMRON AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: TAMRON AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

    En het ziet er naar uit dat hij helemaal niet slecht getest is. Meer nog, eigenlijk zet hij zowel de Canon als de Nikon 18-200 in zijn blootje. Zijn AF is inderdaad niet om over naar huis te schrijven (maar als je naar zo'n lens kijkt mag je daar niet wakker van liggen, dunkt me.) Hij is goedkoper dan de Canikon en voegt daar nog eens een groter bereik aan toe...

    Niet slecht...
    http://www.digifotofreak.nl

    Comment


    • #17
      Re: TAMRON AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

      Nope, hij is zeker niet slecht......m'n vb-fotos volgen nog, beetje drukte.
      Wat ik wel al kan zeggen: hij heeft wat CA+PF (pixelpeepen), maar da's tegenwoordig snel opgelost in bvb LR. En 't is gelukkig continu, je kan gewoon copy/paste doen vd correctie. Ook: als je geen pixelpeepen doet bemerk je 't verschil ook niet.
      Wat nog, geometrie: nou, aan zo'n prijs/bereik/vc, die heeft wel wat pincushion.....als je 'n brik-muur fotografeert. en op 't eerste zicht lijkt die continu door 't ganse bereik. Maar als je gewoon fotos trekt merk je daar niets van.
      Maar goed, de fotos volgen, geen zorgen.

      Comment


      • #18
        Re: TAMRON AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

        Nou, net bemerkt dat dpreview hem getest heeft, label: "recommended".
        Ze vinden hem heel goed voor wat hij te bieden heeft, niet ver achter op de concurrentie, maar de grootste storing is de iets tragere zoom.
        En daar kan ik mee akkoord gaan, voor topsport moet je deze niet gebruiken, maar een lokale voetbalmatch moet nog lukken. De soms twijfelende AF, net wat het zegt: echt af en toe, ik heb er nog niet veel last van gehad.

        http://www.dpreview.com/lensreviews/...p5-6p3_vc_n15/

        ps: moet ik mijn testfotos nog plaatsen? (morgen)
        ps2: en de CA en fringing kan je beter zelf (en volledig!) compenseren met raw dan wat dpreview toont met jpg op de d300 en d90

        Comment


        • #19
          Re: TAMRON AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

          Oorspronkelijk geplaatst door katbollie Bekijk bericht
          Nou, net bemerkt dat dpreview hem getest heeft, label: "recommended".
          snip

          http://www.dpreview.com/lensreviews/...p5-6p3_vc_n15/
          Nou .. leest er hier iemand eigenlijk een volledige draad ? of pleuren ze maar gewoon hun eigen ding erbij zonder context ? hint: zie 4 postings hoger ...

          edit :
          BTW YMMV
          http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=30242492 (ganse draad is interessant genoeg om gebruikersimpressies te sprokkelen ...)
          Last edited by Guest41; 5 december 2008, 11:00.

          Comment


          • #20
            Re: TAMRON AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

            @Kat: zou nog steeds graag de foto's zien...
            http://www.digifotofreak.nl

            Comment


            • #21
              Re: TAMRON AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

              FWIW

              3 fotos hier

              Expert news, reviews and videos of the latest digital cameras, lenses, accessories, and phones. Get answers to your questions in our photography forums.

              Comment


              • #22
                Re: TAMRON AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

                Eerst het slechte nieuws: zoals bij de review van dpreview is er inderdaad heel af en toe'tjes een probleem met het scherpstellen op een D200, zoals op de D90. Ik vermoed, als het met een D300 geen probleem is, dat dit met een firmware opgelost geraakt.

                Verder: eerste vergelijking van de CA en het gemakkelijk wegwerken.
                In extreme situaties heb je er problemen mee, zoals hieronder getoont. In het center is er geen probleem maar in de hoeken is het goed zichtbaar als je pixelpeept.

                1ste & 2de foto zijn de originele fotos, op 800 breed, 1ste niet gecorrigeerd, 2de wel. Nou, ik zie er niet direkt een probleem mee met die eerste.



                Ga je nu in de hoeken peepen (hier rechtsonder) dan zie je duidelijk wat een beetje correctie kan teweeg brengen.



                Kwestie scherpte kan ik kort zijn, die is (naar mijn ogen) redelijk gelijk tussen het midden en de hoeken. Jammer heb ik bij het nemen vd volgende foto er niet op gedacht om meer van het rooster rechtsonder mee te nemen.




                Nog een voorbeeld vd scherpte, een horizontaal genomen portretfoto. Ok, diafragma 6.3, maar toch vind ik dit, zonder extra verscherping, voor een superzoom goed.

                Comment


                • #23
                  Re: TAMRON AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

                  Nu een beetje geometrie....denk ik. Hoe noem je dat anders weer: pincushion en barrell?
                  Als je 'n muur trekt, niet om over naar huis te schrijven, maar tja. Als dit je job is, en je kiest om zo'n zo'n lens te gebruiken, ......, ken je dan wel je job?

                  20mm


                  50mm


                  110mm


                  200mm


                  270mm
                  Last edited by katbollie; 6 december 2008, 13:46.

                  Comment


                  • #24
                    Re: TAMRON AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

                    Oorspronkelijk geplaatst door katbollie Bekijk bericht
                    Nu een beetje geometrie....denk ik. Hoe noem je dat anders weer: pincushion en barrell?
                    Als je 'n muur trekt, niet om over naar huis te schrijven, maar tja. Als dit je job is, en je kiest om zo'n zo'n lens te gebruiken, ......, ken je dan wel je job?
                    Zijn dat onverscherpte fotos ? ... de resultaten lijken mij zeker niet slecht voor dit type lens !
                    .. zeker het gezegde indachtig "er is beter maar het kost (veel) meer" .. en bij mijn weten worden er hier maar weinig aangezocht om fotomateriaal te leveren voor National Geographic of dergelijke ...

                    Comment


                    • #25
                      Re: TAMRON AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

                      Oorspronkelijk geplaatst door katbollie Bekijk bericht
                      Nou, net bemerkt dat dpreview hem getest heeft, label: "recommended".
                      Ze vinden hem heel goed voor wat hij te bieden heeft, niet ver achter op de concurrentie, maar de grootste storing is de iets tragere zoom.
                      En daar kan ik mee akkoord gaan, voor topsport moet je deze niet gebruiken, maar een lokale voetbalmatch moet nog lukken. De soms twijfelende AF, net wat het zegt: echt af en toe, ik heb er nog niet veel last van gehad.

                      http://www.dpreview.com/lensreviews/...p5-6p3_vc_n15/

                      ps: moet ik mijn testfotos nog plaatsen? (morgen)
                      ps2: en de CA en fringing kan je beter zelf (en volledig!) compenseren met raw dan wat dpreview toont met jpg op de d300 en d90
                      Ik denk dat deze lens de concurrentie wel achter haar laat !! i.p.v. niet ver achter de concurrentie te komen
                      Last edited by shuuto; 6 december 2008, 19:40.

                      Comment


                      • #26
                        Re: TAMRON AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Zijn dat onverscherpte fotos ? ... de resultaten lijken mij zeker niet slecht voor dit type lens !
                        .. zeker het gezegde indachtig "er is beter maar het kost (veel) meer" .. en bij mijn weten worden er hier maar weinig aangezocht om fotomateriaal te leveren voor National Geographic of dergelijke ...
                        Inderdaad, kwa scherpte is die gewoon goed, en met een klein beetje extra verscherping is er zeker geen probleem.

                        Die screenshot van dat portret ("oor") is onverscherpt. Bij de rest stond de "amount" (zie terug die screenshot) op de standaard "25" en bij het maken vd jpg staat bij mij standaard "sharpen for screen" aangeklikt.
                        De fotos die 100% (crop) zijn, zijn niet meer verscherpt, de volledige fotos zijn met bdsizer verkleint en daarin staat m'n sharpness op de standaard 30%.
                        Als je wil plaats ik nog een link bij naar een onverscherpte foto naar keuze: boom/vogel, kraan, muur?
                        Last edited by katbollie; 6 december 2008, 19:48.

                        Comment


                        • #27
                          Re: TAMRON AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

                          Die voorbeelden zijn bepaald indrukwekkend: scherpte is zeker. Dit bevestigd mijn initiele vaststellingen tijdens de fotokina...

                          Zelfs de vertekening (dat is het correcte nederlandse woord ) vind ik helemaal niet overdreven (en nog veel minder gezien het megazoom bereik...)
                          http://www.digifotofreak.nl

                          Comment


                          • #28
                            Re: TAMRON AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

                            Tijdens mijn zoektocht naar de Tamron 18-270mm kwam ik ook deze tegen:
                            Tamron 28-300 mm ook met VC .

                            Met een Canon Eos 5D schitterende beelden gezien op Pixelpeeper gemaakt door pmarella.
                            Bekijk eens de indiaan op deze link en ga daar op Flickr voor de grootste versie!

                            The safest and most inclusive global community of photography enthusiasts. The best place for inspiration, connection, and sharing!


                            Wat een scherpte en bravo voor de Canon want ik zie geen ruis.

                            The best online EXIF data viewer for JPG images. Read camera settings, GPS location and Lightroom edits!


                            Wie veel tijd heeft raad ik aan met deze pmarella de reeks te doorlopen en langs het water te wandelen.
                            De prijs van deze Tamron 28-300 ligt tussen 516-559 euro .Op de Eos 5 D toch wel voorbeeldig.
                            Ik zoek nog naar shots met een Nikon 300.
                            Last edited by EdDu; 12 december 2008, 19:50.
                            Flickr PBase
                            Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

                            Comment


                            • #29
                              Re: TAMRON AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

                              Oorspronkelijk geplaatst door EdDu Bekijk bericht
                              Tijdens mijn zoektocht naar de Tamron 18-270mm kwam ik ook deze tegen:
                              Tamron 28-300 mm ook met VC .

                              Met een Canon Eos 5D schitterende beelden gezien op Pixelpeeper gemaakt door pmarella.
                              Bekijk eens de indiaan op deze link en ga daar op Flickr voor de grootste versie!

                              .
                              Maar helaas schijnt deze lens beter te presteren op een full frame body ... ik met opzet deze lens (de 28-300VC) niet gekocht omdat de recensies zo uiteenlopend waren dat men wegens de bomen het bos niet meer zag (van redelijk goed tot archi-slecht!) ... al met al schijnen de reviews voor de 18-270 veel gelijklopender te zijn ttz dit is een goede lens ..
                              FWIW

                              Comment


                              • #30
                                Re: TAMRON AF18-270mm F/3.5-6.3 Di II VC

                                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                                Maar helaas schijnt deze lens beter te presteren op een full frame body ... ik met opzet deze lens (de 28-300VC) niet gekocht omdat de recensies zo uiteenlopend waren dat men wegens de bomen het bos niet meer zag (van redelijk goed tot archi-slecht!) ... al met al schijnen de reviews voor de 18-270 veel gelijklopender te zijn ttz dit is een goede lens ..
                                FWIW
                                Inderdaad op Canon Eos Rebel en Nikon d70/d80 wat teleurstellend,maar deze met Nikon D 300 mag er zijn:

                                The safest and most inclusive global community of photography enthusiasts. The best place for inspiration, connection, and sharing!


                                Regulus,indien je nog links naar reviews hebt laat maar komen aub.

                                Mvg.
                                Flickr PBase
                                Nikon D700 Nikkor 70-300mm Tamron 28-75mm.

                                Comment

                                Working...
                                X