Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 18-400 f.35-6.3 Di II VC HLD

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 18-400 f.35-6.3 Di II VC HLD

    Iemand ervaring met deze lens en vooral de scherpte op het uiterste en de snelheid van de focus?

  • #2
    Re: Tamron 18-400 f.35-6.3 Di II VC HLD

    Zo"n geweldige zoom (18-400!) op uw 70D?
    Dat zou ik u zeker niet aanraden.
    Op bepaalde brandpuntsafstanden zal die best mooie foto's maken maar die zullen wel minder scherp zijn naar de randen toe.
    De AF snelheid zal gezien het grote verschil ook niet zo snel zijn zeker.
    Dan vraag ik mij af of je niet beter af zou zijn met een goed compact toestel?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 18-400 f.35-6.3 Di II VC HLD

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Zo"n geweldige zoom (18-400!) op uw 70D?
      Dat zou ik u zeker niet aanraden.
      Op bepaalde brandpuntsafstanden zal die best mooie foto's maken maar die zullen wel minder scherp zijn naar de randen toe.
      De AF snelheid zal gezien het grote verschil ook niet zo snel zijn zeker.
      Dan vraag ik mij af of je niet beter af zou zijn met een goed compact toestel?
      Bedankt voor de duidelijke uitleg. Het is niet de bedoeling om een ander toestel aan te schaffen. Heb gewoon soms een paar mm te kort en had die lens toevallig in de winkel zien liggen.

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 18-400 f.35-6.3 Di II VC HLD

        Het zijn natuurlijk allemaal aannames van RF en geen ervaringen. Ik heb zelf een oude Tamron 28-300 en daar zeggen ze dit ook van, maar in de praktijk...
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 18-400 f.35-6.3 Di II VC HLD

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Het zijn natuurlijk allemaal aannames van RF en geen ervaringen. Ik heb zelf een oude Tamron 28-300 en daar zeggen ze dit ook van, maar in de praktijk...
          Ik heb er inderdaad geen ondervinding mee omdat zo'n lens niets voor mij is.
          Maar je moet er eens de Franse reviews bij lezen.
          Die lens haalt goede punten omdat Tamron de moeite heeft genomen om de lens spatwaterdicht te leveren.
          Ook word de lens geprezen voor het enorme zoombereik en de stille AF motor, en dat was het zo een beetje.
          Zo is de lens op 18mm pas scherp vanaf f/8.
          De lensvertekening is nogal groot en er is ook veel vignetering.
          Bij 400mm is ze scherper dan op 200mm.
          Maar als je daar mee kunt leven zal het wel een mooie reislens zijn.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #6
            Re: Tamron 18-400 f.35-6.3 Di II VC HLD

            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Ik heb er inderdaad geen ondervinding mee omdat zo'n lens niets voor mij is.
            Maar je moet er eens de Franse reviews bij lezen.
            Die lens haalt goede punten omdat Tamron de moeite heeft genomen om de lens spatwaterdicht te leveren.
            Ook word de lens geprezen voor het enorme zoombereik en de stille AF motor, en dat was het zo een beetje.
            Zo is de lens op 18mm pas scherp vanaf f/8.
            De lensvertekening is nogal groot en er is ook veel vignetering.
            Bij 400mm is ze scherper dan op 200mm.
            Maar als je daar mee kunt leven zal het wel een mooie reislens zijn.

            Dat had ik dus ook gelezen, maar als ik dan de reviews las van gebruikers bv bij Konijn.. dan waren die dus heel positief(wordt natuurlijk een beetje gefilterd). Daarom dus dat ik die vraag hier stelde.

            Comment


            • #7
              Re: Tamron 18-400 f.35-6.3 Di II VC HLD

              Oorspronkelijk geplaatst door JPR Bekijk bericht
              Dat had ik dus ook gelezen, maar als ik dan de reviews las van gebruikers bv bij Konijn.. dan waren die dus heel positief(wordt natuurlijk een beetje gefilterd). Daarom dus dat ik die vraag hier stelde.
              In dit Franse tijdschrift staan er veel foto's en resultaten van hun labo onderzoek en op het laatst maken ze hun conclusies.
              Dus krijgen een zeer goed:
              - spatwaterdicht
              - de stabilisatie (zeer efficiënt op 400mm)
              - het AF systeem die zeer accuraat en uiterst stil is voor een dergelijk lens
              De minpunten:
              - Vignetering
              - Scherpte
              - lensvervorming
              - prijs

              Maar zoals ik al eerder vermelde, als je daarmee kunt leven, hoera hé.
              Mij zegt zo'n lens niets maar niet iedereen is zoals ik.
              Toch vraag ik mij af of je wel een 400mm nodig hebt op vakantie?
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Tamron 18-400 f.35-6.3 Di II VC HLD

                Hoi,
                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                ...
                Mij zegt zo'n lens niets maar niet iedereen is zoals ik.
                Toch vraag ik mij af of je wel een 400mm nodig hebt op vakantie?
                Niet iedereen is als u...
                Dus anderen kunnen dat wellicht wel nodig vinden.

                In de wandelgangen heeft iedereen kritiek op zulke "superzoom" lenzen.
                Reviewers zijn uiterst schaars in het reviewen en testen van zulke lenzen, het kan hun populariteit aantasten.
                Elke zoom lens is en blijft een compromis, is een uitspraak die ik al veel gelezen en gehoord heb.
                Dus zo'n superzoom ook.
                Maar ik gebruik zeer graag mijn Tamron 28-300 DI VC PZD als rondwandellens op mijn Nikon D850.
                Zeker als ik ook in een buitengebied rondstruin.
                In steden gebruik ik enkel een 24 mm prime... meestal.
                De Tamron 28-300 is vrij klein, behoorlijk licht en over de scherpte hoor je mij echt niet klagen.
                Dat míjn 28-300 naar tevredenheid scherp is, wil niet zeggen dat de 18-400 ook scherp is...
                Dat is een andere lens. En die ken ik persoonlijk niet.
                Maar ik ben geen tegenstander (meer) van superzoom lenzen...

                Comment

                Working...
                X