Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

supertelelens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: supertelelens

    Oorspronkelijk geplaatst door ducaudi Bekijk bericht
    ...bv met een 300mm prime kan je soms in de nesten zitten als een vogel te dichtbij komt....
    Zal niet snel gebeuren dat een vogel te dichtbij komt met een 300mm lens, denk ik ...?

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #17
      Re: supertelelens

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      OK..maar TS vraagt om een Super telelens...
      dit is een Super telelens:

      grt,bouk.
      Check je bronnen, supertelelenzen krijgen die naam als ze een brandpunt hebben boven de 300mm op 35mm formaat.

      ikzelf gebruik de 300mm van Canon en ben er heel tevreden over. Deze valt zeker in jouw budget is licht in gewicht, gemakkelijk in gebruik en is superscherp.
      Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

      Comment


      • #18
        Re: supertelelens

        Oorspronkelijk geplaatst door Quinck Bekijk bericht
        Super goede misschien niet, maar er zijn wel wat tele's te vinden voor dat budget.
        De Sigma's die je zelf vernoemt kan je hebben voor die prijs ofwel de volgende, welliswaar met iets minder zoom:
        - Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM CPS
        - Canon EF 400mm f/5.6L USM
        - Canon EF 300mm f/4.0L IS USM
        Als ik een Canonian was, zou deze zeker mijn voorkeur hebben.
        Mvg.
        Robert
        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

        Comment


        • #19
          Re: supertelelens

          Ik heb het helemaal niet voor sigmalenzen.
          Maar ik een paar mensen in onze club die de 150-500 van Sigma hebben en die er zeer tevreden over zijn, ook de resultaten die ik ervan gezien heb mogen er zijn. Ik zie ook overal goede beoordelingen van deze lens.
          In die prijsklasse gaat ge niet veel beter vinden.

          Comment


          • #20
            Re: supertelelens

            Wel heb zo eens een roerdomp voor mij gekregen en daar zit je dan met een 300mm waardoor je de prachtige vogel niet in zijn geheel op foto krijgt
            nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

            Comment


            • #21
              Re: supertelelens

              Daarom ook dat ik een 100-400 mm f 4-5.6 heb gekocht en niet de 400 f 5.6 die ongeveer evenveel kost.

              t Moet maar gebeuren dat het beestje besluit om ineens dichter te komen en je maar n deel kan fotograferen... Zoomen kan soms handig zijn...
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

              Comment


              • #22
                Re: supertelelens

                Wel heb zo eens een roerdomp voor mij gekregen en daar zit je dan met een 300mm waardoor je de prachtige vogel niet in zijn geheel op foto krijgt

                hmm ne foto van het koppeke dan...
                de canon 400mm F5.6 daar ben ik zeer tevreden over allesinds...
                Heb het ook nog niet meegemaakt dat de vogel in zijn geheel er niet op kon met deze lens... Maar dat kan gebeuren.

                Ben je van plan om intensief te gaan vogelspotten en je zoekt echt een degelijke lens voor de fotografie dan voor de betere primes kiezen.
                Is het om af en toe te gebruiken bij uitstappen dan zou ik voor een sigma 50-500 gaan.
                http://500px.com/lishapics

                Comment


                • #23
                  Re: supertelelens

                  De 'betere primes' kosten wel tussen de 5000 en 12000 euro. Ik zou t niet over mijn hart kunnen krijgen om dat er aan te geven, zelfs al had ik het geld ... uiteindelijk is t maar een hobby he.
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                  Comment


                  • #24
                    Re: supertelelens

                    in dit geval bedoelde ik de 300 of 400mm lenzen van canon.... Of eventueel de L 100-400.
                    Aangezien het budget... Dit zijn ZEER goede lenzen hoor!! eventueel een TC 1.4 erbij en je zit dan aan een budget van +-1500euro en de cropfactor van de body die de TS heeft. Mooi bereik om mee te starten toch?
                    groetjes
                    http://500px.com/lishapics

                    Comment


                    • #25
                      Re: supertelelens

                      Oorspronkelijk geplaatst door W-dytoi Bekijk bericht
                      Check je bronnen, supertelelenzen krijgen die naam als ze een brandpunt hebben boven de 300mm op 35mm formaat.
                      Check jij dan ook je bronnen? Volgens je eigen definitie valt de lens die je aanraadt dus ook niet onder de supertelelenzen.

                      Comment


                      • #26
                        Re: supertelelens

                        leesvoor! link staat hier op't forum al meermaals!!!

                        klikkerdeklik

                        en vergelijk bigma OS en 100-400 canon

                        have fun
                        nikon stuff

                        Comment


                        • #27
                          Re: supertelelens

                          Bron 1
                          Bron 2
                          Bron 3
                          Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas Bekijk bericht
                          Check jij dan ook je bronnen? Volgens je eigen definitie valt de lens die je aanraadt dus ook niet onder de supertelelenzen.
                          Gaan we nu al over kleine taalnuances vallen?
                          Canon EOS 7D + EOS 7/33 + Σ 30/1.4 + Canon 85/1.8 + Canon 17-40L + Canon 100-400L IS + 430EX + Leica M4-P + VC 35/1.7 + Leica Elmar 90/4

                          Comment


                          • #28
                            Re: supertelelens

                            Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                            Daarom ook dat ik een 100-400 mm f 4-5.6 heb gekocht en niet de 400 f 5.6 die ongeveer evenveel kost.

                            t Moet maar gebeuren dat het beestje besluit om ineens dichter te komen en je maar n deel kan fotograferen... Zoomen kan soms handig zijn...
                            Ook al voorgehad met de 400 5.6, of dat de foto onscherp is door te trage sluitertijd.
                            Maar anderzijds ook al vluchtshots gemist omdat de AF van de 100-400 niet snel genoeg was.
                            Het zijn lenzen die al lang meegaan en voor hun prijs behoorlijke kwaliteit leveren, je kan niet alles hebben.

                            De scherpte, het bereik en de lichtsterkte van een 500 f:4 zijn beslist van een andere klasse, maar zo belangrijk is dit niet voor mij, ik kan nog veel betere fotos maken dan nu met mijn huidige materiaal.

                            Comment


                            • #29
                              Re: supertelelens

                              Dat is de juiste mentaliteit !

                              Zeker bij vogelfotografie is kennis van het gedrag van de dieren, geduld, tijd en doorzettingsvermogen etc belangrijker dan de lens.

                              Ik ervaar ook dat niet de lens maar wel het manneke achter de lens de beperkende factor is...

                              Op een zoomlens zou ik geen TC zetten.
                              Canon-man. Concerten en natuur.
                              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                              Comment


                              • #30
                                Re: supertelelens

                                Sigma 150-500 wordt vaak tweedehands aangeboden: vanwege spijtaankoop gaan ze snel van de hand.
                                Supertele van € 1000 euro zijn nu eenmaal niet super. Doorvoor moet je minimaal het vijfvoudige betalen.

                                Comment

                                Working...
                                X