Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Zeiss 24mm 2.0 of Sigma 35mm 1.4 (Art)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony Zeiss 24mm 2.0 of Sigma 35mm 1.4 (Art)

    Aangezien Sigma nu met hogere kwaliteitslenzen komt ben ik wat aan het twijfelen. Het doel
    van de lens is vooral laag licht en een mooie bokeh. Nu het probleem is dat ik graag alles Zeiss
    had gekocht voor Sony. Maar 2.0 is misschien wat mager? Ik heb nog 2 vragen:

    Momenteel heb ik de Sony a65 (crop 1,5x) maar hoop binnenkort naar de a99 over te gaan.
    Denken jullie dat de Sigma voldoet of ik beter de Zeiss zou kopen?

    Voor een huwelijk fotograferen met de a65, welke is dan het meest handig?
    De 35mm komt dan ongeveer op 50mm en de 24mm op 35.

  • #2
    Re: Sony Zeiss 24mm 2.0 of Sigma 35mm 1.4 (Art)

    Er zullen wel andere meningen zijn maar voor een huwelijk vind ik een goede standaardzoom het belangrijkst.
    Het gaat soms heel snel en dan is een zoomlens sneller dan de benenzoom, (als je al de ruimte hebt om voor of achteruit te gaan)
    D800 en een goed glasservies

    Comment


    • #3
      Re: Sony Zeiss 24mm 2.0 of Sigma 35mm 1.4 (Art)

      Het hangt voor een groot stuk af waarmee je het liefste fotografeert...35mm of 24mm é

      Misschien iets om over na te denken, met de A99 (en wellicht nog toekomstige lagere alpha's) heb je het voordeel van AF-D te kunnen gebruiken met Sony lenzen...en niet met Sigma lenzen.
      Dat kan op termijn wel vaak de doorslag betekenen...maar voor een breedhoeklens minder misschien

      Comment


      • #4
        Re: Sony Zeiss 24mm 2.0 of Sigma 35mm 1.4 (Art)

        Wat mij betreft krijgt de 24mm de voorkeur.
        Als je echt een van de 2 moet/wil gebruiken voor zo'n plechtigheid, neem dan de 35mm. Maar geef mij dan toch maar een zoom...

        Mvg

        Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
        Sony a550 met glas van 10-200mm
        kitlens 18-55mm / sigma 10-20mm / sony 100mm macro / sony 55-200mm

        Comment


        • #5
          Re: Sony Zeiss 24mm 2.0 of Sigma 35mm 1.4 (Art)

          In principe gaat mijn voorkeur zeker naar de Zeiss 24. Een superlens op zowat elk vlak vind ik.
          Maar specifiek voor een huwelijk vind ik 35mm toch wel beter... of, zoals anderen al aangegeven, een goeie standaardzoom (CZ24-70 wat mij betreft).
          Een Sony/Minolta 35/1.4 is ouder qua ontwerp en moet je niet kopen voor scherpte op f/1.4, maar levert wel behoorlijk mooie en soms dromerige plaatjes af, met mooie kleurweergave ook. Met wat geluk tweedehands te vinden voor een redelijke prijs.
          Last edited by K-2; 9 april 2013, 20:06.
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Sony Zeiss 24mm 2.0 of Sigma 35mm 1.4 (Art)

            De nieuwe sigma 50mm f1.4 FF - daar lezen we lovende zaken over - mogelijks is die 35mm f1.4 uit de ART reeks dus ook een erg goeie lens (net onder de toplenzen van Canon/Nikon). Die art reeks zou wel eens een goeie van Sigma kunnen worden, maar we wachten wel af tot er behoorlijk wat reviews met beeldjes zijn (ik kijk altijd eerst beeldjes en dan lezen we pas de charts en de schrijfsels).

            De minolta 35mm f1.4 kom je inderdaad maar af en toe tegen - de 35mm f2 is bijna even onvindbaar van Minolta en ook erg goed - zij het iets betaalbaarder, maar relatief weinig te vinden (de minolta fans lossen dat glas pas als ze alles van de hand doen).

            Comment


            • #7
              Re: Sony Zeiss 24mm 2.0 of Sigma 35mm 1.4 (Art)

              De nieuwe sigma 50mm f1.4 FF - daar lezen we lovende zaken over
              Nieuwe? welke lens bedoel je?
              D800 en een goed glasservies

              Comment


              • #8
                Re: Sony Zeiss 24mm 2.0 of Sigma 35mm 1.4 (Art)

                Ik heb de Sigma 35mm 1.4 en het is echt een toplens! Zeer scherp (zelfs op mijn D800e), mooie bokeh, enorm handige 1.4 en amper CA. Is zonder twijfel de beste 35mm dat er op de markt is. Het enige wat ik echt HAAT is dat deze niet weathersealed is. Maar de keuze tussen 24mm en 35mm moet je zelf eens bekijken op een zoomlens of zo. Voor mij is 24mm wat te wijd en 50mm te tele op fullframe, de 35mm is ideaal. Test ze gewoon beide eens op fullframe en crop (zou wel opteren voor 24mm als je enkel op crop fotografeerd).

                Comment


                • #9
                  Re: Sony Zeiss 24mm 2.0 of Sigma 35mm 1.4 (Art)

                  Oorspronkelijk geplaatst door playerofwar Bekijk bericht
                  Ik heb de Sigma 35mm 1.4 en het is echt een toplens! Zeer scherp (zelfs op mijn D800e), mooie bokeh, enorm handige 1.4 en amper CA. Is zonder twijfel de beste 35mm dat er op de markt is. Het enige wat ik echt HAAT is dat deze niet weathersealed is. Maar de keuze tussen 24mm en 35mm moet je zelf eens bekijken op een zoomlens of zo. Voor mij is 24mm wat te wijd en 50mm te tele op fullframe, de 35mm is ideaal. Test ze gewoon beide eens op fullframe en crop (zou wel opteren voor 24mm als je enkel op crop fotografeerd).
                  Momenteel is het enkel op crop, dus dan lijkt me dat de ideale lens! Ik zal deze dan zeker op een later tijdstip kopen, de sigma dan.

                  Comment

                  Working...
                  X