Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony, Sigma, Tamron, Tokina ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony, Sigma, Tamron, Tokina ?

    Hallo,

    Zou me graag nog wat lichtsterk zoomglas aanschaffen, maar ik vind de Sony's wat aan de dure kant voor m'n budget...
    Welk zijn de bevindingen, kritieken, positieve punten,... van de alternatieven zoals Sigma, Tamron (en eventueel Tokina) ?
    Graag wat background info, alvorens een definitieve beslissing te nemen...
    Waarvoor dank...

    Grtz,
    Prinske.

  • #2
    Re: Sony, Sigma, Tamron, Tokina ?

    Hangt heel sterk van objectief tot objectief af. Het is niet zo dat alle Sigma's top-glas is en alle Toki's afval Elk merk heeft wel een paar kneusjes en ook toppers. Zo bvb. is de Sigma AF 100-300mm f/4 APO EX DG een toplens.

    Een goed startpunt vind je in deze database : Objectief-database voor Sony
    α 99 - Sony 16-35 mm F2.8 ZA SSM
    Flickr____No place to be

    Comment


    • #3
      Re: Sony, Sigma, Tamron, Tokina ?

      iets meer info, over waar je prioriteiten liggen voor de lens.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Sony, Sigma, Tamron, Tokina ?

        Hoi,

        Iets wat meer informatie, in jouw interresses zou wel schelen.
        Ik vind sony zelf ook aan de dure kant, maar heb de nieuwe 70-300 SSM (750euro) in mijn handen gehad en deze maakt echt top foto's.

        Zelf heb ik afgelopen zomer een Tamron 90mm 2.8 Macro gekocht. Dit is echt een super lens voor macro en portret opnamen.
        Momenteel ben ik op zoek naar een vervanging voor mijn Sigma 18-200. Waarschijnlijk worden dit de Tamron 17-50 f/2.8 en de Sigma 100-300 f/4.

        Dus wat wil je fotograferen en wat is je budget. Dan kunnen wij je hier verder helpen
        Sony A77+A700; Tamron90F/2.8 Macro; Sony16-50F2.8; Sigma100-300F4

        http://ubovdburg.zenfolio.com/

        Comment


        • #5
          Re: Sony, Sigma, Tamron, Tokina ?

          Hey gaste,

          Inderdaad, prioriteiten liggen vooral bij landschaps- en portretfotografie, en af en toe links of rechts ne keer een trouw of doop...
          Ben dus op zoek naar een standaard zoom (18 of 28-70 ?) en een telezoom (70-200 of 300 ?), beiden in 1.8 of 2.8 al naargelang het aanbod...
          'k Heb hier nog mijn KM 5D die weg mag plus wat lenzen, en naargelang de opbrengst daarvan zou m'n budget rond de 600-700 euro liggen...hopelijk...
          Lenzen moeten niet nieuw zijn, maar een goeie tweedehands hier op de kop kunnen tikken, daarmee zijn we ook al content...

          Grtz,
          Prinske.

          Comment


          • #6
            Re: Sony, Sigma, Tamron, Tokina ?

            Een Tamron 17-50mm 2.8 of 28-75mm 2.8 + Tamron 70-200 2.8.

            Deze lijken alle 3 toplensjes van Tamron te zijn.

            En je vind ze hier op "Aangeboden" in overvloed, behalve de 70-200mm, maar als je zoekt zul je vinden!

            Met 2 van deze lensjes zit je volgens mij iets over je budget maar het zijn toppers.
            Canon!

            Comment


            • #7
              Re: Sony, Sigma, Tamron, Tokina ?

              Elk objectief is van een andere kwaliteit. Dat geldt ook voor Sigma, Tamron en Tokina. Daarbij komt nog dat de body ook uitmaakt. Lens X presteert op een Nikon anders dan op een Canon.

              Om een eerste indruk te krijgen kijk ik altijd op http://www.photozone.de/.
              Hier worden de meest gangbare objectieven getest.
              groet, Rik

              Comment


              • #8
                Re: Sony, Sigma, Tamron, Tokina ?

                Om alles van breedhoek tot 200mm in f/2.8 te gieten, zal je budget wel iets te klein zijn. Met het volgende krijg je wel een prima set die redelijk betaalbaar blijft :

                MIjn eerste keuze zou zijn :
                18-70 kitlens voor de 18mm.
                28-75/2.8 (KM of Tamron tweedehands): ideaal bereik voor portret, heel goeie beeldkwaliteit.
                70-210/4 ("beercan" tweedehands), minder lichtsterk, maar wel nog vrij compact, levert supergoeie beelden en gebouwd jarenlang plezier van te hebben.
                Deze twee laatste zijn vrij gemakkelijk tweedehands te vinden voor zo'n €400 à €450 maximum (samen), dus ruim binnen je budget.

                Ofwel :
                18-70
                28-75/2.8
                70-300 SSM, minder lichtsterk, maar dit is voor mij dikwijls minder van belang van de extra 100mm.

                Ofwel :
                18-70
                28-75/2.8
                70-200/2.8 (Sigma EX DG tweedehands)

                Ofwel als 4de keuze :
                17-50/2.8 Tamron: lichtsterk, maar ik vind ze minder goed van beeldkwaliteit dan de 28-75/2.8, en ook dit bereik is me te kort, m.n. om op een flexibele manier aan portretjes te geraken...
                70-200/2.8

                Succes !
                Last edited by K-2; 3 november 2008, 11:27.
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: Sony, Sigma, Tamron, Tokina ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dries_h Bekijk bericht
                  Deze lijken alle 3 toplensjes van Tamron te zijn.

                  En je vind ze hier op "Aangeboden" in overvloed, behalve de 70-200mm, maar als je zoekt zul je vinden!
                  Toch vraag ik me dan af waarom er zoveel te koop staan
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment

                  Working...
                  X