Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony A300 Body, nu nog lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony A300 Body, nu nog lenzen

    Ik ben helemaal nieuw in het wereldje van Spiegelreflex Camera's, maar ik vind dit wel een geweldig leuke site want je vind hier echt van allerlei informatie!

    Eerder heb ik al een topic geopend omdat we twijfelde tussen 4 camera's.
    Inmiddels is voor mij de keuze gemaakt. Alleen nu nog de lenzen.

    Ik wil een Sony A300 aanschaffen. Deze word aangebode als losse body en met kitlens 18-70 en ook nog met de 55-200.

    Foto's gaan voornamelijk gebruikt worden om foto's te maken van onze katten, zowel binnenshuis als buitenshuis en op kattenshows. Daarbij wil ik me ook gaan verdiepen in macro dus een macro lens wil ik ook al graag aanschaffen.

    In de toekomst zullen de doelen nog verder uitgebreid worden naar foto's maken van (al dan niet rijdende) motoren en auto's. Maar dit is dus pas voor later.

    Wat kan ik dan het beste aanschaffen kwa lenzen?

  • #2
    Re: Sony A300 Body, nu nog lenzen

    70-300-G ssm van sony, of een sigma 70-200 2.8 hsm ex dg apo macro..tamron 70-200 2.8 is ook erg goed en scherp, alleen ontbeert die een ingebouwde scherpstelmotor (hsm, SSM) , wat voor snel werk wel es een nadeel kan zijn, maar.. het is een verassend goede en scherpe lens..

    heb je de cash er voor over, dan een sony 70-200 2.8 G..

    voor macro is er de tamron 90mm 2.8, of de sigma 105mm 2.8, of de sony 100mm 2.8...

    die tamron en die sigma zijn btw erg goed voor third-party-lensjes..en zijn veel goedkoper..

    groetjess, Alex!

    Comment


    • #3
      Re: Sony A300 Body, nu nog lenzen

      Kijk zeker eens rond op Dyxum, die bevat een schat aan informatie voor Minolta- en Sonygebruikers. Zeker de reviews van lenzen zijn interessant: als je een tweedehandslens op het oog hebt kun je daar kijken hoe ze gewaardeerd wordt.

      Als je binnenshuis op kattenshows foto's wil nemen, raad ik je een lichtsterke lens aan, dus met F1.4, 1.7, 2.8. (Hoe kleiner het getal, hoe lichtsterker)

      Een telelens vind ik persoonlijk niet nodig, beschouw dit zeker niet zomaar als een 'must-have'
      Sony SLT α57 / Sony 16-50 2.8 / Minolta 50 1.4 / Sony 85 2.8 / ...

      Comment


      • #4
        Re: Sony A300 Body, nu nog lenzen

        een 70-200 2.8 is een 'alleskunner' die je zeer zeker ook op shows heel erg goed kunt gebruiken..

        ik zou niet meer zonder kunnen..

        heb regelmatig hondenshows gedaan, zowel met als zonder 70-200 2.8 en man, man, wat een verschil zeg..

        het is zo'n beetje mijn standaard lens geworden voor evenementen..(zeker 'indoor' !!)

        bijkomend voordeel is ook nog, dat menigeen aan de kant gaat, als je je 'kanon' in de aanslag legt..

        het fotografeerd net iets makkelijker.. in zowat alle opzichten

        maar een lichtsterke prime of lichtsterke standaardzoom van 2.8 is ook nooit verkeerd natuurlijk..

        Comment

        Working...
        X