Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony 24-70mm F2.8 Carl Zeiss Vario-SonnarT* of Sony 24-70 mm F4 FE CZ Vario Sonnar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony 24-70mm F2.8 Carl Zeiss Vario-SonnarT* of Sony 24-70 mm F4 FE CZ Vario Sonnar

    Hallo,

    Iemand ervaring met een vergelijking tussen de beeldkwaliteit tussen 2 bovenstaande lenzen? Ik heb de 24-70 mm f2,8. Prachtlens, daar niet van, maar in combinatie met mijn Sony 7r + adapter te zwaar. Ik overweeg over te schakelen naar zijn lichtere broertje F4, maar heb daar geen ervaring mee. Wie wel? Ik begin echt wel een lichtgewicht combo te appreciëren zonder aan kwaliteit in te boeten...Zeulen met al die kilo's hoeft niet meer. Graag jullie mening

    Thx
    https://www.behance.net/Lynx1966

  • #2
    Re: Sony 24-70mm F2.8 Carl Zeiss Vario-SonnarT* of Sony 24-70 mm F4 FE CZ Vario Sonn

    Vergelijken kan ik niet; ik heb trouwens de F4 nog nooit geprobeerd en de A7 evenmin.
    Maar ik heb wel een bedenking: wil je echt je uitstekende f/2.8 standaardzoom, vermoedelijk je werkpaard, vervangen door een f/4? Zelfs als de kwaliteit gelijk zou blijven, zou ik die stap nooit zetten.

    Als de kilo's en de omvang onaangenaam worden, bestaat het risico dat je ze thuis laat - ik ken het probleem.
    Moet je dan geen alternatieven zoeken? Ik denk aan lichte en compacte primes, of zelfs een ander systeem met kleinere sensor (Fuji-X, Micro-4/3).
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment

    Working...
    X