Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SIGMA 50mm F1.4 DG HSM ART toplens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SIGMA 50mm F1.4 DG HSM ART toplens

    De Sigma 50 1.4 Art ziet er een topper uit! (Juni 2014)
    Sigma Corporation of America is a subsidiary of the Sigma Corporation, a Japanese based family owned manufacturer of DSLR cameras, camera lenses and camera accessories. Founded in 1961, Sigma Corporation prides itself on high quality and innovative photographic equipment.


    Deze portretlens is voor halfbody modelshots, de beste 50mm lens voor het moment.
    Voorheen kocht ik de Sigma 35 1.4 Art voor model+achtergrond en de 85 1.2L I & II blijven ook toppers voor hoofd/schouderfotos.

    Nog niet veel besprekingen hier gezien van trotse bezitters wegens te recent, maar gistern zag ik op youtube al 3 interessante reviews :
    Buy the Sigma 50mm f/1.4 ART on Amazon http://help.tc/s50SUBSCRIBE and like http://fb.com/NorthrupPhotographyBuy the #1 book with 14+ HOURS of video on Amazo...

    Win Sony a7iii GIVEAWAY LIVE NOW http://photorec.tv/win➨ My Recommended Gear: https://kit.co/photorectobyGet Awesome Music for your videos: http://photo...

    A standard prime lens to a lens manufacture is like the 911 to Porsche. It's the benchmark and getting it right is crucially important. That's why Sigma has ...



    Goedkoopst via EGlobalcentral is €750 (€10 korting als je je inschrijft op de nieuwsbrief)


    Sommigen betrouwen deze site niet echt (denken douanekosten/btw), maar een vriend uit het Antwerpse bestelde vorige week een Sigma 35 1.4 Art, die werd 2 dagen later geleverd zonder problemen, is trouwens verzekerd via Paypal + je kan een extra verzekering nemen, dus lijkt me toch wel een te vertrouwen site. De zending werd via één van hun Europese depots vanuit Frankrijk geleverd. Ze vermelden ook dat er geen douanetaxen van toepassing zijn.

    Op de site zelf staat hij in promo aan €710, maar wel USA prijzen.
    Op Ebay Duitsland is de goedkoopste +-€820 voor het moment, de prijs zal hopelijk wel nog zakken dat er veel fotografen van deze lens kunnen genieten

  • #2
    Re: SIGMA 50mm F1.4 DG HSM ART toplens

    Ik ben zelf een fiere bezitter van dit prachtig objectief. Mispak je niet, het is vrij zwaar voor een 50mm en dat zal toch een deel mensen afschrikken. Op een fullframe zoals de 5D MarkIII is de balans perfect, op een crop vrees ik dat het een beetje zwaar is naar de voorkant toe. Een grip kan hier zeker helpen.
    Naast portretten heb ik er ook al macro mee gefotografeerd (met tussenringen). Het is ongelooflijk scherp, scherper dan mijn 70-200 en 100mm macro!

    De beste blijft toch wel de Zeis, maar die kost 3 à 4x zoveel en is volledig manueel te focussen.
    Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

    Comment


    • #3
      Re: SIGMA 50mm F1.4 DG HSM ART toplens

      Ik heb recentelijk ook mijn oude Sigma EX50mm verruild voor de 50mm ART. Een geweldige beslissing geweest De 50mm ART is wijd open al heel scherp en -wat mij betreft nog veel belangrijker - hij focust heel véél beter dan mijn vorige Sigma 50EX lens
      www.indetailfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Re: SIGMA 50mm F1.4 DG HSM ART toplens

        Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
        De Sigma 50 1.4 Art ziet er een topper uit! (Juni 2014)
        Sigma Corporation of America is a subsidiary of the Sigma Corporation, a Japanese based family owned manufacturer of DSLR cameras, camera lenses and camera accessories. Founded in 1961, Sigma Corporation prides itself on high quality and innovative photographic equipment.


        Deze portretlens is voor halfbody modelshots, de beste 50mm lens voor het moment.
        Voorheen kocht ik de Sigma 35 1.4 Art voor model+achtergrond en de 85 1.2L I & II blijven ook toppers voor hoofd/schouderfotos.

        Nog niet veel besprekingen hier gezien van trotse bezitters wegens te recent, maar gistern zag ik op youtube al 3 interessante reviews :
        Buy the Sigma 50mm f/1.4 ART on Amazon http://help.tc/s50SUBSCRIBE and like http://fb.com/NorthrupPhotographyBuy the #1 book with 14+ HOURS of video on Amazo...

        Win Sony a7iii GIVEAWAY LIVE NOW http://photorec.tv/win➨ My Recommended Gear: https://kit.co/photorectobyGet Awesome Music for your videos: http://photo...

        A standard prime lens to a lens manufacture is like the 911 to Porsche. It's the benchmark and getting it right is crucially important. That's why Sigma has ...



        Goedkoopst via EGlobalcentral is €750 (€10 korting als je je inschrijft op de nieuwsbrief)


        Sommigen betrouwen deze site niet echt (denken douanekosten/btw), maar een vriend uit het Antwerpse bestelde vorige week een Sigma 35 1.4 Art, die werd 2 dagen later geleverd zonder problemen, is trouwens verzekerd via Paypal + je kan een extra verzekering nemen, dus lijkt me toch wel een te vertrouwen site. De zending werd via één van hun Europese depots vanuit Frankrijk geleverd. Ze vermelden ook dat er geen douanetaxen van toepassing zijn.

        Op de site zelf staat hij in promo aan €710, maar wel USA prijzen.
        Op Ebay Duitsland is de goedkoopste +-€820 voor het moment, de prijs zal hopelijk wel nog zakken dat er veel fotografen van deze lens kunnen genieten
        Eerlijk gezegd betrouw ik deze site ook niet zozeer! EGlobalcentral! En als er dan iets aan je lens is é ...

        Comment


        • #5
          Re: SIGMA 50mm F1.4 DG HSM ART toplens

          Ik heb de mijne net besteld se, bij E-globalcentral.
          Hij is helemaal onderweg en ik ben zo benieuwd! Hij kostte mij nu maar 620€.

          Comment


          • #6
            Re: SIGMA 50mm F1.4 DG HSM ART toplens

            Oorspronkelijk geplaatst door Fieke01 Bekijk bericht
            Ik heb de mijne net besteld se, bij E-globalcentral.
            Hij is helemaal onderweg en ik ben zo benieuwd! Hij kostte mij nu maar 620€.
            Laat je ervaring maar weten
            BD0497BE : Nikon body + glas
            www.RudyVerrijt.info

            Comment


            • #7
              Re: SIGMA 50mm F1.4 DG HSM ART toplens

              Heb daar een canon 600EX II-RT besteld, en vandaag negen dagen aangekomen. verschil van prijs 235€ verschil tegen hier in belgié

              Comment


              • #8
                Re: SIGMA 50mm F1.4 DG HSM ART toplens

                Blijkbaar moet ge wat geluk hebben want je kan wel eens tegen de douane lamp lopen
                BD0497BE : Nikon body + glas
                www.RudyVerrijt.info

                Comment


                • #9
                  Re: SIGMA 50mm F1.4 DG HSM ART toplens

                  Tegen de douanelamp ga je niet lopen.
                  Dit is grijsimport. Je krijgt dan ook maar 1 jaar garantie.
                  De ene vind het belangrijk de andere wil het (kleine) risico lopen op schade buiten de garantie.

                  Comment


                  • #10
                    Re: SIGMA 50mm F1.4 DG HSM ART toplens

                    Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                    Tegen de douanelamp ga je niet lopen.
                    Dit is grijsimport. Je krijgt dan ook maar 1 jaar garantie.
                    De ene vind het belangrijk de andere wil het (kleine) risico lopen op schade buiten de garantie.
                    Is toch import van buiten de EU?
                    BD0497BE : Nikon body + glas
                    www.RudyVerrijt.info

                    Comment


                    • #11
                      Re: SIGMA 50mm F1.4 DG HSM ART toplens

                      Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                      Is toch import van buiten de EU?
                      De toestellen komen de EU binnen via grijze weg. Dat houd in dat die niet door de handen van de Europesche distributeurs zijn gegaan maar rechtstreeks aangekocht in Japan.
                      Daardoor kunnen ze de prijzen doen zakken omdat de distributeurs er geen marge op kunnen nemen.

                      Nadien worden de toestellen gewoon binnen Europa aan de man gebracht waardoor er geen importheffingen meer op zijn.

                      Echter hebben de merken dit niet graag, laat staan dat de distributeurs heel blij zijn hiermee. Als je dan je toestel moet aanbieden voor garantie dan durven ze die al eens weigeren omdat ze zien aan het serienummer dat het niet in hun handen is geweest.

                      eglobalcentral heeft je 1 jaar garantie waar ze zelf voor instaan. Naar verluid moet je bij een eventueel garantiegeval uw toestel opsturen naar de UK.

                      Trouwens de prijzen van die verkoper zijn niet zo uniek hoor. Als je goed zoekt binnen Europa dan kan je in sommige lidstaten hetzelfde toestel vinden aan gelijkaardige prijs.
                      Eentje die dan wel de officiele weg heeft afgelegd.

                      Ik merk trouwens ook dat de officiele kanalen niet blij zijn met deze prijselasticiteit (de consument koopt waar het het goedkoopst is) en daarom bieden ze nu op Canon toestellen gekocht via officiele weg 5 jaar garantie aan. Zo proberen ze die eglobalcentral een beetje een hak te zetten.

                      Maar dan moeten we even de rekening maken...

                      Canon 7D mk2 kost 1500 euro via officiele weg met 5 jaar garantie op.
                      Zelfde toestel kost 1000 euro via grijsimport met 1 jaar garantie op.

                      Als we weten dat de meeste defecten al snel aan het licht komen (binnen de paar dagen/weken/maanden) OF na meerdere jaren (slijtage). Dan lijkt het mij niet echt een meerwaarde om 5 jaar garantie te hebben ipv 1 jaar.
                      De meerprijs van 50% is dan ook moeilijk te verantwoorden voor mij.

                      Dat is mijn persoonlijke mening hierover.
                      Een ieder moet voor zichzelf uitmaken waar de beste koop is. En dat is niet noodzakelijk met de goedkoopste prijs.
                      Er zijn mensen die graag de persoonlijke aanpak willen in een echte winkel en leggen daar graag 50% meerprijs voor op tafel.

                      Als electrotechnicus merk ik dat we al enige tijd met zodanig fijne electronica bezig zijn dat herstellen zelfs geen optie meer is. Ze vervangen hooguit een hele printplaat of onderdeel. Maar van echte reparatie is al lang geen sprake meer. Kost te veel en is veel te complex.
                      Daarom leve de wegwerpmaatschappij. Is em stuk dan gaat hij de container op. So be it.

                      Comment


                      • #12
                        Re: SIGMA 50mm F1.4 DG HSM ART toplens

                        Binnen de 6 dagen had ik hem al en hij is inderdaad vrij zwaar. Ik heb hem meteen kunnen testen voor een shoot van een communiecant. Daar moet ik eerlijk zeggen dat ik een beetje teleurgesteld was.
                        Het ligt hoogstwaarschijnlijk aan de (beginnende) fotograaf maar veel van mijn foto's waren behoorlijk onscherp.
                        Natuurlijk zit zo'n kind niet stil maar ik had er meer van verwacht bij fotograferen buiten bij daglicht.
                        De volgende shoot van een zwanger koppel verliep veel vlotter: de foto's waren veel scherper en ook de bokeh is ok ;o)
                        Hij staat wel op een Nikon D5200. Misschien zit daar de fout?
                        Scherpstellen verliep niet altijd even vlot. Ik weet niet wat ik verkeerd gedaan heb.
                        Wat E-global Central betreft: ik begon eraan met een beetje terughoudendheid maar alles is echt vlekkeloos verlopen! Mooie levering binnen hele goeie tijd , goed verpakt, en toch wel 241!!!!€ goedkoper dan de spelers hier. dus ja! Zeker een aanrader.
                        Enkel de gevraagde factuur ontbreekt nog, dus daar ga ik nu nog even achteraan.

                        Comment


                        • #13
                          Re: SIGMA 50mm F1.4 DG HSM ART toplens

                          Neem je al je foto's op F1.4 misschien? Zeker met bewegende onderwerpen (kinderen) is het dan gewoon extreem lastig om die in focus te houden (zelfs op een crop sensor camera), de scherptediepte is gewoon weg erg smal. Misschien heb je een gelijkaardig resultaat bij F2 - 2.8 en heb je zo veel meer bruikbare foto's. Bij de D5200 gebruik je ook best een van de 9 cross type AF punten, de anderen zijn gewoon weg minder goed/snel.

                          Test het eerst eens met je camera op statief en dan op een stilstaand voorwerp. Dan weet je al zeker of je objectief geen last heeft van front/back focus.

                          Ik denk dat het gewoon een kwestie van oefenen is en het begrijpen van de kleine DoF

                          Comment


                          • #14
                            Re: SIGMA 50mm F1.4 DG HSM ART toplens

                            Op welk diafragma heb je gewerkt? Als je werkt op 1.4 en met kinderen is het helemaal niet evident. Op 1.4 heb je maar een zeer beperkt gebied met scherpte, van zodra jouw onderwerp 10 centimeter (of minder) achteruit gaat is dat volledig onscherp.
                            1.4 is echt wat oefenen
                            - A Point Of View -

                            Comment


                            • #15
                              Re: SIGMA 50mm F1.4 DG HSM ART toplens

                              Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
                              Laat je ervaring maar weten
                              Nog steeds helemaal blij met deze lens. De aankoop is vlekkeloos verlopen (bij E-global). Ik zou het zo weer doen.
                              Hij is inderdaad wel vrij zwaar, voor mij toch. Batterygrip is besteld in de hoop de balans wat te hervinden.

                              Comment

                              Working...
                              X