Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SIGMA 50mm F1.4 canon mount focus probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SIGMA 50mm F1.4 canon mount focus probleem

    Hallo allemaal

    Ik heb hier een raar probleem. Ik heb mij enige tijd geleden bovenstaande lens aangekocht, maar ik had op voorhand gelezen dat de oudere reeksen focusproblemen hadden.
    Gezien dit er een van een recente reeks is, zou deze dat niet mogen hebben.
    Nu heb ik het probleem dat soms mijn fotos scherp zijn, en soms totaal niet. ik dacht dat het aan mij lag, maar nu begin ik toch te twijfelen.
    Hieronder zie je 2 fotos genomen vlak na elkaar met dezelfde settings op statief. Het enige verschil is dat de tweede getrokken is met live-view aan, en de eerste met live view uit.
    Kijk naar het verschil van scherpte? is dit normaal? Ik heb een canon eos 550D, deze heeft geen micro-aligning mogelijkheden.
    is de focus met gebruik van live-view anders dan gebruik via de viewfinder?
    foto is getrokken op F1.4, ISO 100 en 1/200 shutterspeed

    Alvast bedankt voor enige reactie

    Dave





  • #2
    Re: SIGMA 50mm F1.4 canon mount focus probleem

    Ik heb precies hetzelfde probleem, maar dan met de Canon 50mm 1.8 II en 50 mm 1.4.
    Bij mij was de 50mm 1.8 II een goede controleproef, want de problemen begonnen pas na een overstap op een 60D (daarvoor presteerde het dingetje perfect op een 450D).

    Mijn camera is opgestuurd naar een cameracentrum in Bergen op Zoom, maar ik ben 'm dus wel al 2 weken kwijt ...

    Comment

    Working...
    X