Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER! Deze stadswandeling is inmiddels VOLGEBOEKT!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Zo, en een nette adviesprijs ook...wetende dat die vaak nog wel wat dalen (volgens mij is de 70-200 versie zo'n 600 euro gedaald)...kan dit een heel leuk objectief worden voor een hoop mensen (helemaal als hij op beeldkwaliteit vergelijkbaar is met de 70-200 OS van Sigma).
Ja eerst nog de testen afwachten, voor Nikon is hij toch nog niet te krijgen, pas ergens in mei.
Vind hem wel duur voor een specifieke crop lens, jammer dat de FF versie niet in 50-150mm te krijgen is, vermoed dat het enkel een kwestie van tijd is voordat alle nieuwe bodies in FF zullen zijn, en dan mag je de lens weggooien.
voor mijn eerste compact :Canon S40 heb ik +/- 1000€ betaald.
Nadien Nikon D70 : +/-800€
Ongeveer hetzelfde voor de D90
een FX D700 kost nu nog +/-1800€
De technologie gaat in grote stappen vooruit, en de prijzen dalen voortdurend.
Tenzij de Pro camera's die telkens weer de limiten van de technologie opzoeken.
Ik denk dat de meesten van ons die een crop hebben, moesten ze voor dezelfde prijs een FF kunnen kopen, voor een FF zouden gaan, tenzij voor heel specifieke toepassingen (vb macro)
voor mijn eerste compact :Canon S40 heb ik +/- 1000 betaald.
Nadien Nikon D70 : +/-800
Ongeveer hetzelfde voor de D90
een FX D700 kost nu nog +/-1800
De technologie gaat in grote stappen vooruit, en de prijzen dalen voortdurend.
Tenzij de Pro camera's die telkens weer de limiten van de technologie opzoeken.
Ik denk dat de meesten van ons die een crop hebben, moesten ze voor dezelfde prijs een FF kunnen kopen, voor een FF zouden gaan, tenzij voor heel specifieke toepassingen (vb macro)
Ik denk dat niet.
On topic, voor die prijs mag de nieuwe 50-150 wel topprestaties leveren...
De 50-150mm is inderdaad nogal prijzig, maar dit is de introductieprijs, voor diegenen die willen wachten gaat er na een paar maanden wel een stukje af.
Comment