Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 24-70mm zoom, full-frame, F/2,8 DG HSM EX. Voor Nikon.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 24-70mm zoom, full-frame, F/2,8 DG HSM EX. Voor Nikon.

    Iemand ervaring met deze lens?
    Ik zoek eentje waar je mooie DOF mee hebt.


    Mvg
    Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
    schitterende maltwhisky op de kast

  • #2
    Re: Sigma 24-70mm zoom, full-frame, F/2,8 DG HSM EX. Voor Nikon.

    Mijn voorkeur zal dan toch uitgaan naar de Art versie..

    Ik zoek eentje waar je mooie DOF mee hebt.
    En hoe moeten we "mooi" interpreteren?

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 24-70mm zoom, full-frame, F/2,8 DG HSM EX. Voor Nikon.

      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
      Mijn voorkeur zal dan toch uitgaan naar de Art versie..

      Ik zoek eentje waar je mooie DOF mee hebt.
      En hoe moeten we "mooi" interpreteren?
      Ik dacht er ook al aan, bij Sigma zou ik alleen de Art lenzen aanraden. En misschien sommige Sport objectieven. De serie voor de Art/Sport kun je beter vermijden. Toen was de kwaliteit controle nog niet zo volwassen.

      Sigma Corporation of America is a subsidiary of the Sigma Corporation, a Japanese based family owned manufacturer of DSLR cameras, camera lenses and camera accessories. Founded in 1961, Sigma Corporation prides itself on high quality and innovative photographic equipment.
      Waar een wil is, is een weg
      ---------------------------------

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 24-70mm zoom, full-frame, F/2,8 DG HSM EX. Voor Nikon.

        Het goede is dat het een f2,8 lens is, het nadeel is dat die lens echt niet goed presteert met het diafragma helemaal open.
        Een lichtsterke lens die je een paar stops (toch al minstens 1 stop in dit geval) moet dichtdraaien om scherpe foto's te maken, daar heb je niet zo heel veel aan.

        De nieuwe "Art" versie is een stuk beter, maar er zijn 24-70 lenzen die beter presteren met het diafragma helemaal open (het grote nadeel van die lenzen is dat ze een flink stuk duurder zijn dan de Sigma).
        Prijs/kwaliteit van de Art versie is wel goed, maar als je "de beste" wil, dan zal je heel wat meer geld moeten uitgeven.

        De nieuwste Tamron SP 24-70 f2,8 DI VC USD G2 is ook nog een betaalbaar alternatief ten opzichte van de Nikon (en Canon) 24-70 f2,8.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 24-70mm zoom, full-frame, F/2,8 DG HSM EX. Voor Nikon.

          Met mooi bedoel ik,veel onscherpte achteraan.


          Mvg
          Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
          schitterende maltwhisky op de kast

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 24-70mm zoom, full-frame, F/2,8 DG HSM EX. Voor Nikon.

            Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk bericht
            Met mooi bedoel ik,veel onscherpte achteraan.


            Mvg
            Als dat het voornaamste doel is, dan ben je eigenlijk nog beter af met een lichtsterke lens met een vaste brandpuntsafstand.
            Voor een beperkt budget vind je dan gemakkelijk een 50mm f1,8 waarmee je een nog minder scherpe achtergrond kan krijgen dan met een 24-70 f2,8.
            Als je meer wil uitgeven, dan zijn er natuurlijk nog betere lenzen te vinden, maar om mee te "experimenteren" met scherptediepte is een low budget 50mm f1,8 zeker aan te raden.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 24-70mm zoom, full-frame, F/2,8 DG HSM EX. Voor Nikon.

              Is ook te zien hoeveel blur en/of compressie dat je wil, bvb een 50mm 1.8 en een 85mm 1.8 is toch een wereld van verschil, maar beiden zijn erg goede lenzen uitt
              De vraag is waar en in welke omstandigheden/doeleinden je deze lenzen zal gebruiken

              Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 24-70mm zoom, full-frame, F/2,8 DG HSM EX. Voor Nikon.

                Ik veronderstel dat je portretten wil maken ermee?

                Ik heb de Tamron 24-70 2.8 en ben daar uitermate tevreden van.
                Die gebruik ik op Canon FF 5DIII. Opmerkelijk is dat deze lens echt even scherp is en in kwaliteit niet moet onderdoen voor de 24-70 2.8 L II van Canon.
                Je kan die lens ook krijgen met de Nikon vatting. En de prijs is echt niet duur.

                Wil je echt op die extreme onscherpte spelen dan zou je kunnen kijken voor 50mm of 85mm F1.4 lenzen. Daarmee ga je zeker voldoende onscherpte hebben in de achtergrond.
                Daarin zijn de Sigma Art lenzen zeer populair.

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 24-70mm zoom, full-frame, F/2,8 DG HSM EX. Voor Nikon.

                  Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk bericht
                  Met mooi bedoel ik,veel onscherpte achteraan.
                  Dat zal voor iedere lens met gelijk brandput en lichtsterkte gelijk zijn.

                  Bij een DoF calculator wordt toch ook nooit om het merk en type van lens gevraagd.
                  Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sigma 24-70mm zoom, full-frame, F/2,8 DG HSM EX. Voor Nikon.

                    [QUOTE=buurmanBert;4593546]Ik veronderstel dat je portretten wil maken ermee?

                    Ik heb de Tamron 24-70 2.8 en ben daar uitermate tevreden van.
                    Je kan die lens ook krijgen met de Nikon vatting. En de prijs is echt niet duur
                    Toch tussen de 700 en 900 euro nieuw..
                    Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
                    schitterende maltwhisky op de kast

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sigma 24-70mm zoom, full-frame, F/2,8 DG HSM EX. Voor Nikon.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      om mee te "experimenteren" met scherptediepte is een low budget 50mm f1,8 zeker aan te raden.
                      op 85mm 1.8, nieuw duurder dan die 50mm, maar tweedehands rond de 300 euro wel te vinden.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sigma 24-70mm zoom, full-frame, F/2,8 DG HSM EX. Voor Nikon.

                        Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk bericht
                        Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                        Ik veronderstel dat je portretten wil maken ermee?

                        Ik heb de Tamron 24-70 2.8 en ben daar uitermate tevreden van.
                        Je kan die lens ook krijgen met de Nikon vatting. En de prijs is echt niet duur
                        Toch tussen de 700 en 900 euro nieuw..
                        Als je de oude versie nog kunt vinden, de nieuwe gaat richting 1400€
                        Maar dat is nog steeds een stuk goedkoper dan de Nikon versie ;-)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sigma 24-70mm zoom, full-frame, F/2,8 DG HSM EX. Voor Nikon.

                          Nu ben ik bij wat reviews de 24-120f/4 tegen gekomen.
                          Is de f/4 goed genoeg voor mooie Bokeh?

                          Mvg
                          Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
                          schitterende maltwhisky op de kast

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sigma 24-70mm zoom, full-frame, F/2,8 DG HSM EX. Voor Nikon.

                            Ik vind de bokeh bij de 24-120 f4 heel goed meevallen.
                            Het haalt uiteraard niet het niveau van een vaste toplens zoals 85mm of 105mm, maar de portretten die ik op reis er mee maakte mogen er wel zijn.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sigma 24-70mm zoom, full-frame, F/2,8 DG HSM EX. Voor Nikon.

                              Je kan er foto's mee nemen met een beperkte scherptediepte maar ze blinkt hier niet in uit vind ik, ze dient hier niet echt voor
                              Werk je niet graag met primes toch?
                              De enige soort zoomlens die gebruikt wordt voor foto's met kleine dof is eerder een f2.8 exemplaar, vooral de 70-200 f2.8 exemplaren dan
                              Maar ikzelf vind dat je eerst moet weten welke afstand tussen je model en jou die je minimum/maximum wil

                              Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
                              portfolio en workshops:
                              https://www.bennybulke.com/

                              Comment

                              Working...
                              X