Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 24-70mm F2.8 EX DG Macro vs Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 24-70mm F2.8 EX DG Macro vs Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM

    Aangezien ik nog een student ben en niet over een gigantisch kapitaal beschik, vraag ik mij af of de canonlens al die extra euro's waard is.
    Is de sigma aan te raden of is het beter om nog langer te sparen, want ze zijn voor mij precies niet zo verschillend.

  • #2
    Re: Sigma 24-70mm F2.8 EX DG Macro vs Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM

    Heb de tamron 28 - 75 mm . Erg licht v gewicht en mooi scherp . Betaald nieuw :325 (ong drie maal minder dan de Canon- die inderdaad beter is !)
    Ps zie ook Fredandmiranda voor lens besprekingen

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 24-70mm F2.8 EX DG Macro vs Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM

      De Canon is voor mij de extra euro's waard omdat die een veel snellere AF heeft. De Canon is ook scherper volledig open, en de AF is trefzekerder (minder missers), en de AF werkt veel beter bij weinig licht, daar ging de Sigma zo lawaaierig tekeer bij het hunten (op de 1D MKIII) dat ik dacht dat ze stuk zou gaan.
      De Canon heeft dus duidelijk de beste AF, en ze is ook nog spatwaterdicht.

      De Tamron 28-75 heb ik ook gebruikt, en daarmee moet je geluk hebben. Sommige exemplaren zijn blijkbaar heel scherp op f2,8 , maar mijn exemplaar werd op 75mm pas echt scherp vanaf f5,6 (op een 300D en 20D). Die heeft ook een trage AF, waardoor die niet echt geschikt is voor actiefotografie.

      De nieuwe Sigma met HSM zou wel een snelle AF hebben, en volgens een test die ik ergens heb gelezen zou die optisch ook heel goed zijn. Maar die is wel een stuk duurder dan de oude versie...

      Met een beperkt budget koop je dergelijke lenzen (Sigma 24-70 f2,8 of Tamron 28-75 f2,8) best tweedehands, dan kan je ze achteraf meestal terug doorverkopen voor ongeveer dezelfde prijs als je een betere wil kopen. Op die manier kan je ze uitproberen zonder er veel aan te verliezen (dat heb ik ook gedaan met de Sigma 24-70, maar omdat de AF te traag was heb ik die al heel snel terug verkocht). Als je een Canon 24-70 f2,8 L tweedehands kan vinden, dan blijft die heel waardevast (maar die vind je niet zo gemakkelijk).
      Last edited by Black B@ndit; 4 januari 2010, 19:36.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 24-70mm F2.8 EX DG Macro vs Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM

        Ja , heb de Canon in de winkel geprobeerd . Zeer goed , maar ......... 750 Euro duurder ! Tweedhands kan ,maar vraagt (zeeeeeer) veel geduld ! Soms zit er in de winkels onderling flink wat prijs verschil ........ of in Nederland !
        Succes ermee .

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 24-70mm F2.8 EX DG Macro vs Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM

          =) Ok dat word uitkijken geblazen ^^
          Heel hard bedankt voor de raad.

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 24-70mm F2.8 EX DG Macro vs Canon EF 24-70mm f/2.8 L USM

            ik heb mijn 24-70L een tijd geleden nog verkocht voor 800 euro. was een 3-tal jaar oud. heb er al wat spijt van eigenlijk.. een fantastisch lensje is het! zeker zijn geld waard.

            hoewel de 24-105L ook niet slecht is en als walkaround lens mss meer nut heeft

            Comment

            Working...
            X