Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma 200-500mm F/2.8 EX DG APO HSM - Nikon (FX, DX) + 400mm-1000mm converter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma 200-500mm F/2.8 EX DG APO HSM - Nikon (FX, DX) + 400mm-1000mm converter

    Ik zag daarnet een artikel over een sigma zoom lens 200-500mm 2.8 met converter x2,dan stel ik mij de vraag word dat wel verkocht , met een prijskaartje van 17999
    •Afmetingen: 236.5mm×726mm
    •Gewicht: 15,700g

  • #2
    Re: Sigma 200-500mm F/2.8 EX DG APO HSM - Nikon (FX, DX) + 400mm-1000mm converter

    Dat lijkt me nog erg goedkoop als je vergelijkt met andere lichtsterke telelenzen, lichtsterker dan 500mm f4 is dit trouwens de enige mogelijkheid voor zover ik weet.
    Wsl kost deze lens aan Sigma vele malen meer dan dit bedrag om te fabriceren en vooral de ontwikkelingskosten eruit te halen.

    Er heeft trouwens blijkbaar toch iemand 1 gekocht, maar hij had beter eerst zijn geld aan een fitnessabonnement gegeven

    Summary:
    I had this lens for a day, it did not work after I dropped it...I think its a junk lens, way too heavy, over priced, and it broke after I dropped it!
    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

    Comment


    • #3
      Re: Sigma 200-500mm F/2.8 EX DG APO HSM - Nikon (FX, DX) + 400mm-1000mm converter

      Meer een "kijk eens wat we kunnen" lens inderdaad. Heb testen van deze lens gezien en was alles behalve onder de indruk...helemaal niet met die 2x converter erop. Daarnaast inderdaad zwaar en heeft zelfs een aparte accu om de focusmotor aan te drijven (zelfde als in de SD14/SD15 camera volgens mij).

      Nee, leuk voor in etalages...maar niet erg praktisch imho
      Mijn objectieven zijn all round...

      Comment


      • #4
        Re: Sigma 200-500mm F/2.8 EX DG APO HSM - Nikon (FX, DX) + 400mm-1000mm converter

        Ik heb ze al 2 maal IRL zien gebruiken. Dus ik denk dat de verkoop hoger is dan men zo zou denken.
        Er zijn nu eenmaal altijd mensen die dat geld kunnen spenderen om welke reden dan ook.

        Zo reed ik kort na de zomer door de buiten met de fiets en zag een SUV staan met een groene emmer uit het raam aan de bestuurderszijde en een mannetje op de passagierszetel
        Ben toch ff traag voorbij gereden en het was duidelijk de oversized sigma.
        Wat een lens mannen. Zoeen beest
        Een andere keer zag ik iemand in het binnenland die lens gebruiken op een brug.

        Comment


        • #5
          Re: Sigma 200-500mm F/2.8 EX DG APO HSM - Nikon (FX, DX) + 400mm-1000mm converter

          Zo reed ik kort na de zomer door de buiten met de fiets en zag een SUV staan met een groene emmer uit het raam aan de bestuurderszijde en een mannetje op de passagierszetel
          De brandpuntafstand bepaald de lengte van een lens, niet hoeveel €'s je moet geven.

          Deze 200/500mm f2.8 is 730mm lang en dat is dan met de zonnekap.

          De vaste 500mm van sigma is "maar" 440 mm lang met zonnekap.

          De sigma 300/800 mm f 5.6 met zonnekap is 730 mm lang, hetzelfde als de 200/500 mm f2.8 en is nog prima vanuit het autovenster te gebruiken, zonder op de passagierstoel te gaan zitten.

          Of ze het geld waard is....., dat moet ieder voor zich uitmaken.

          Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k
          Heb testen van deze lens gezien en was alles behalve onder de indruk...
          Nogthans leveren de duurdere lenzen van sigma foto's af, die kwalitatief uitmuntend zijn.

          Met extender gaat de kwaliteit achteruit....of je nu een lens hebt die een f2.8 heeft of eentje dat maar een f 5.6 heeft. Hieraan ontkom je niet.

          Persoonlijk vindt ik ze ook "erover".

          Het gebruik van die 2X convertor zonder speciale voorbereidingen raad ik niet aan.

          Je hebt nog altijd een diafragma van f5.6, maar het worden dan wel 400/1000 mm en vanaf 600/700 mm wordt ieder foutje, iedere trilling van de sluiter, etc... 2X afgestraft.

          Voor deze prijs hadden ze er stabilisatie mogen insteken zou je zeggen, maar of dat met deze gewichten en mm's nog enig nut heeft....?

          Persoonlijk denk ik het niet omdat je verplicht bent om vanaf een statief te werken, spiegelopklap met timer etc...

          De massa (gewicht )van de lens werkt in deze gevallen ook als demper waardoor stabilisatie misschien niet echt een betaalbare meerwaarde geeft.

          Maar zolang er mensen zijn die veel geld willen spenderen aan glas zullen ze verkocht worden.

          Bij de lancering van de space shuttle worden er ook foto's/video gemaakt met een 4000mm lens. De detailering die je nog ziet 'op ik weet niet hoeveel kilometer'.....daar sta ik versteld van. Wat kosten deze lenzen dan wel niet?

          Zou ze wel eens willen proberen
          Groetjes
          ----JO

          Comment


          • #6
            Re: Sigma 200-500mm F/2.8 EX DG APO HSM - Nikon (FX, DX) + 400mm-1000mm converter

            Oorspronkelijk geplaatst door jo99841 Bekijk bericht
            Nogthans leveren de duurdere lenzen van sigma foto's af, die kwalitatief uitmuntend zijn.
            Juist daarom was ik niet onder de indruk Denk dat je met een 300-800 van Sigma uiteindelijk beter af bent dan met deze 200-500...met het geld dat je uitspaart kun je dan nog wat leuk (beter) glas bijkopen

            Doe mij maar een Nikkor 200-400 VRII f4 in de plaats....van het geld dat dan overblijft kan ik nog een serieuze tele kopen... (als ik dat zou willen)
            Mijn objectieven zijn all round...

            Comment


            • #7
              Re: Sigma 200-500mm F/2.8 EX DG APO HSM - Nikon (FX, DX) + 400mm-1000mm converter

              weet je wat je ook kan kopen voor die prijs , een mooie auto

              Comment


              • #8
                Re: Sigma 200-500mm F/2.8 EX DG APO HSM - Nikon (FX, DX) + 400mm-1000mm converter

                Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                weet je wat je ook kan kopen voor die prijs , een mooie auto
                Daar dacht ik ook nog aan...maar ik heb lease van de baas
                Mijn objectieven zijn all round...

                Comment


                • #9
                  Re: Sigma 200-500mm F/2.8 EX DG APO HSM - Nikon (FX, DX) + 400mm-1000mm converter

                  Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                  weet je wat je ook kan kopen voor die prijs , een mooie auto
                  Ik heb ook voor deze keuze gestaan.

                  Maar inplaats van een nieuwe middenklasse wagen te kopen heb ik me een jonge tweedehandse standaardklasser gekocht.

                  Ik heb me nog een 300-800mm van sigma gekocht. en de rest is op het spaarboekje blijven staan.

                  Nog geen seconde spijt van gehad,....niet van de wagen en ook niet van de lens.

                  Persoonlijk zou ik meer geld uitgeven aan fotomateriaal dan aan mooie wagens....

                  Ieder zijn voorkeur hé.
                  Groetjes
                  ----JO

                  Comment

                  Working...
                  X