Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reparatie Canon 17-85mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reparatie Canon 17-85mm

    Hallo iedereen,

    Ik ben nieuw op dit forum en ik heb een vraag in verband met de reparatie van mijn lens: de Canon EF-S 17-85mm f/4-5.6 IS USM.
    Ik heb deze lens gekocht bij Media Markt en hij is slechts 3 jaar oud, maar toch al twee keer stuk gegaan.

    De eerste keer was hij onder garantie, en volgende fout werd vermeld: "Lens is geblokkeerd SN lens 4312912746".

    De tweede keer, maar een jaar later, nu dus, is hij niet meer in garantie, en bedragen de reparatiekosten €180,42.
    Dit is de helft van de aankoopprijs (€369) van de lens (die toen bij de kit met Canon EOS 50D zat).
    De camera gaf error 001 (reinig lenscontacten), en de reparatiefirma heeft in de bevestigingsbrief staan dat de USM motor én het power diafragma vervangen dienen te worden.

    Vinden jullie het de moeite om deze lens nog te herstellen of kan ik beter een nieuwe lens kopen (en hebben jullie dan een alternatief)?

    Alvast bedankt,
    Mike Neyens
    Canon 50D, Sigma 17-50 2.8, canon 70-300 IS, 430EXII, Cactus triggers en wat filters...
    Panasonic GH3 met 14-140

  • #2
    Re: Reparatie Canon 17-85mm

    weg en een nieuw. ze heeft al de helft van een nieuwe gekost nu nog eens betalen en je zit op een nieuw.
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Reparatie Canon 17-85mm

      Ik maak ze voor de helft, ben 10 dagen op verlof nu maar laat me een berichtje achter.

      Indien enkel het diafragma stuk is, anders is reparatie niet rendabel. Werkt de lens nog vol open? (f4)
      Last edited by Jer0en; 3 augustus 2012, 14:47.

      Comment


      • #4
        Re: Reparatie Canon 17-85mm

        Ik ben dus op zoek gegaan naar een nieuwe lens.
        Ik heb verschillende opties gevonden:

        - Sigma 17-70mm f2.8-4 Macro OS HSM
        -> 70mm zeer mooi meegenomen ( ik heb namelijk een 70-300 ), alsook het diafragma en de prijs (€399)
        - Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM
        -> Zeer goede lens, alle reviews zijn opmerkelijk goed. Constant en groot diafragma is een groot pluspunt, prijs iets minder (vanaf €850)
        - Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
        -> Ook zeer goede IQ, bijna even goed als 17-55mm. Diafragma iets minder goed. Prijs valt best mee (vanaf €650)

        Voor de 17-55 ben ik een beetje bang omdat ik dan 55-70mm mis.

        Wat is jullie mening?
        Of hebben jullie nog alternatieven?

        Groetjes,
        Mike
        Canon 50D, Sigma 17-50 2.8, canon 70-300 IS, 430EXII, Cactus triggers en wat filters...
        Panasonic GH3 met 14-140

        Comment


        • #5
          Re: Reparatie Canon 17-85mm

          Oorspronkelijk geplaatst door MikeNeyens Bekijk bericht
          Ik ben dus op zoek gegaan naar een nieuwe lens.
          Ik heb verschillende opties gevonden:

          - Sigma 17-70mm f2.8-4 Macro OS HSM
          -> 70mm zeer mooi meegenomen ( ik heb namelijk een 70-300 ), alsook het diafragma en de prijs (€399)
          - Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM
          -> Zeer goede lens, alle reviews zijn opmerkelijk goed. Constant en groot diafragma is een groot pluspunt, prijs iets minder (vanaf €850)
          - Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
          -> Ook zeer goede IQ, bijna even goed als 17-55mm. Diafragma iets minder goed. Prijs valt best mee (vanaf €650)

          Voor de 17-55 ben ik een beetje bang omdat ik dan 55-70mm mis.

          Wat is jullie mening?
          Of hebben jullie nog alternatieven?

          Groetjes,
          Mike
          de tamron of sigma 17-50 2.8 met beeldstabilisatie, de tamron wordt ook nog verkocht zonder
          prijs ligt voor de tamron met VC rond de prijs van die 17-70 van sigma, de sigma 17-50 OS kost rond de 600

          het verschil tss 50/55 en 70 is te verwaarlozen, stapje naar voor en je bent er al
          Website: http://www.svisimaging.be

          Comment


          • #6
            Re: Reparatie Canon 17-85mm

            Hallo iedereen,

            Ik ben in de voormiddag naar konijnenberg geweest en ik heb de 17-50 2.8 gekocht... Binnen levert hij alvast goede resultaten. Bedankt voor het advies.

            Groetjes,
            Mike
            Canon 50D, Sigma 17-50 2.8, canon 70-300 IS, 430EXII, Cactus triggers en wat filters...
            Panasonic GH3 met 14-140

            Comment


            • #7
              Re: Reparatie Canon 17-85mm

              Veel plezier met je aanwinst! Die 2.8 ga je plezier van hebben!

              Comment


              • #8
                Re: Reparatie Canon 17-85mm

                Het diafragma van mijn 17-85 is ook stuk. Bij foto's met veel licht sluit het diafragma niet meer voldoende: overbelichte foto en vervolgens een errormelding op het toestel.
                Loont het de moeite om te herstellen?
                De lens is ook al enkele jaren oud, 2de hands gekocht en dus geen garantie meer.

                Comment

                Working...
                X