Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reisobjectief Fujifilm XT2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reisobjectief Fujifilm XT2

    Ik heb momenteel een fujifim XT2 met een kitlens 18-55.
    Ik zou graag nog een klein objectief hebben voor op reis. Hoe compacter ik kan reizen hoe beter.
    Kwestie van die gemakkelijk in de hand te kunnen houden, mee te kunnen nemen op lange busritten, mensen minder af te schrikken met een groot toestel, 's avonds mee durven te nemen op straat.

    Ik heb nog twee mogelijkheden voor ogen en kan nu niet kiezen:
    Fujifilm XF 27mm F2.8 OF Fujifilm XF 18mm F2 R.
    De 27 is dunner; de 18 mm heeft groter diafragma.
    Welke zouden jullie aanraden?

  • #2
    Re: Reisobjectief Fujifilm XT2

    Ik denk dat je dat vooral moet laten afhangen van wat je wil fotograferen. Zelf gebruik ik de 27mm als ik compact op stap wil, en een zeldzame keer is dat niet breed genoeg, maar ja … voor mij is een 18mm te breed om als enige lens mee te nemen. En die ene stop verschil maakt (voor mij) nu ook niet het grote verschil uit.
    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

    Comment


    • #3
      Re: Reisobjectief Fujifilm XT2

      En je zou ook de XC 15-45 kunnen overwegen. Relatief compact en toch een mooi bereik. Iets minder lichtsterk uiteraard.
      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

      Comment


      • #4
        Re: Reisobjectief Fujifilm XT2

        Volgens Opticallimits is de 27mm optisch beter.
        Mvg Philip

        Comment


        • #5
          Re: Reisobjectief Fujifilm XT2

          Moderator Note: Twee discussies samengevoegd
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

          Comment


          • #6
            Re: Reisobjectief Fujifilm XT2

            Zoals al gezegd, de 27 is beter, de 18 heeft een diafragma ring.
            Ikzelf gebruik de diafragmaring de hele tijd, en zou daarom de iets mindere 18 2.0 nemen. Maar de beste beelden zullen uit de 27 komen. Al is die al iets te kort voor mij.

            Comment


            • #7
              Re: Reisobjectief Fujifilm XT2

              XF 23mm f2 WR
              Geen pancake lens maar toch nog compact en bovendien beter bestand tegen stof en water.

              Comment


              • #8
                Re: Reisobjectief Fujifilm XT2

                Ik zou je ook de 23mm f2 aanraden wat overeenkomt met 35mm door de cropfactor.
                Lijkt me in jou geval de meest voor de logische keuze.
                Sony A7 mkIII
                Is all I need :-)

                Comment


                • #9
                  Re: Reisobjectief Fujifilm XT2

                  Ik denk de 23 /2 is en goed oplossing.
                  I am Italian. Please pardon my Dutch :-)
                  Some of my photos at www.pessolano.net

                  Comment


                  • #10
                    Re: Reisobjectief Fujifilm XT2

                    Ik heb ook de 23mm f2 en dat is een prachtlens hoor. Heel scherp.
                    Compact en licht, wheathersealed en iets breder dan de 27mm.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Reisobjectief Fujifilm XT2

                      Ik heb met tussenpoos een x100s, nog een s en t gehad. 23 mm (35) Nu
                      heb ik een 15 1.7 (micro 4/3 en dus 30) en die bevalt me uitermate goed.
                      Zelfs nog iets beter dan de 35 mm.

                      Best eens een gewone zoom nemen en die op verschillende mm zetten en
                      er dan een dag mee foto's gaan maken. Meten is weten. Want hoewel het
                      maar om een paar millimeter gaat, is het toch een "hemelsbreed" verschil.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Reisobjectief Fujifilm XT2

                        Hier nog een voorstander van de 23 F2.
                        Ik had de 27 en heb hem geruild voor de 23.
                        Straatfotograaf in Antwerpen

                        Comment


                        • #13
                          Re: Reisobjectief Fujifilm XT2

                          Oorspronkelijk geplaatst door Durajill Bekijk bericht
                          Ik heb momenteel een fujifim XT2 met een kitlens 18-55.
                          Ik zou graag nog een klein objectief hebben voor op reis. Hoe compacter ik kan reizen hoe beter.
                          Kwestie van die gemakkelijk in de hand te kunnen houden, mee te kunnen nemen op lange busritten, mensen minder af te schrikken met een groot toestel, 's avonds mee durven te nemen op straat.

                          Ik heb nog twee mogelijkheden voor ogen en kan nu niet kiezen:
                          Fujifilm XF 27mm F2.8 OF Fujifilm XF 18mm F2 R.
                          De 27 is dunner; de 18 mm heeft groter diafragma.
                          Welke zouden jullie aanraden?

                          Voor iedereen met vragen aangaande welk objectief.... Bepaal eerst JOUW brandpuntafstand én welke diafragmaopening je verkiest ! Als het compacte het enige doel is, kijk dan gewoon naar de afmetingen !

                          Laat je dat écht over aan vreemden ?
                          Groetjes

                          Lukathi

                          Comment


                          • #14
                            Re: Reisobjectief Fujifilm XT2

                            En ik dacht dat de 18-55 als een superklein lensje was voor op reis maar ik zou dan in plaats ook de 23 nemen. Veel mensen kopen een X100F als reiscamera en die heeft ook enkel en alleen maar een 23 f2 objectief.
                            https://www.facebook.com/ief.delaender - http://www.iefdelaender.com - http://500px.com/iefdelaender

                            Comment

                            Working...
                            X