Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portret objectief voor Sony A7RII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Portret objectief voor Sony A7RII

    ​Dilemma,
    Er is tal van keuze op de markt maar wel verschil in prijs
    Vooreerst kies de Sony FE 85 mm 1.4 GM of Sigma Art 85 mm 1.4 + de Sigma MC -11
    Is er verschil op gebied van de AF snelheid?
    Bokeh van de Sony blijkt beter (reviews) en anderzijds blijkt de scherpte van de Sigma beter
    En dan zitten we ook nog met het prijsverschil van de Sony met de Sigma is plus minus 400 euro
    Is dat lonend?
    Zijn er mensen met ervaring op dit gebied
    Graag Je mening
    Last edited by hubje; 6 februari 2017, 13:58.

  • #2
    Re: Portret objectief voor Sony A7RII

    Er is volgens mij ook nog een Manuele 85mm 1.2 van een of andere Chinese merk. Eventueel kun je ook nog deze meenemen in je vergelijk.
    The Mitakon Speedmaster 85 1.2 Sony FE Version Review By Steve Huff (all images here shot on a Sony A7II) I have never been a 85 or 90mm lens kind of guy. While there are some GORGEOUS lenses in this focal length (Leica 90 Summicron APO, Leica 75 Summilux, Zeiss 85 Sonnar, Sony 90 Macro) I just
    Waar een wil is, is een weg
    ---------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Portret objectief voor Sony A7RII

      Oorspronkelijk geplaatst door hubje Bekijk bericht
      en anderzijds blijkt de scherpte van de Sigma beter
      Een scherpe portretlens heeft meestal tot gevolg dat je later iets moet ontscherpen om niet alle foutjes o de huid zichtbaar te maken.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Portret objectief voor Sony A7RII

        De Sigma is waarschijnlijk net iets beter maar het verschil is wel minimaal, DxOMark. Kijk eens hoe de Canon 85/1.2 op achterstand wordt gezet en die is dan nog eens getest op een 50mp sensor waardoor het verschil nog groter is. En om dan het risico te lopen dat de AF niet goed werkt met de Sigma MC-11, zou ik toch het zekere voor het onzekere nemen.

        Als je zeker bent dat de AF goed werkt met de Sigma dan is het wel de moeite denk ik. Zo spaar je toch 400€ uit en je krijgt een lichtjes betere lens. Bekijk de youtube filmpjes van Jason Lanier eens, die heeft de MC-11 getest met verschillende Canon lenzen.
        Last edited by alex606; 6 februari 2017, 19:28.
        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
        Mijn bird foto's en urbex foto's

        Comment


        • #5
          Re: Portret objectief voor Sony A7RII

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Een scherpe portretlens heeft meestal tot gevolg dat je later iets moet ontscherpen om niet alle foutjes o de huid zichtbaar te maken.
          Dat is helaas 1 van de hardnekkige "urban myths" die maar blijven verder door verteld worden. Net zoals "Macro lenzen zijn te scherp voor portret". Waarschijnlijk stamt dat uit een tijdperk dat men nog vaseline op de lens smeerde

          Te scherpe portret lenzen bestaan niet, en geen enkele zichzelf respecteren portretphotograaf gaat huid onscherp maken. Alle veel gebruikte bewerkingstechnieken voor huid draaien juist om het wegwerken van onzuiverheden zonder detailverlies. Dus allesbehalve ontscherpen.

          Portretlenzen moeten juist haarscherp zijn, en dat liefst op hun grootste diafragma opening. Mijn favoriete lens, een samyang 135mm/f2 behoort tot 1 van de scherpste lenzen die er zijn, zelfs op f2. Tenminste, als je ze gefocust krijgt
          Nikon shooter - Samyang fan

          Comment


          • #6
            Re: Portret objectief voor Sony A7RII

            Er komt ook nog een 1.8 85mm Sony aan...

            De 85mm gm lens is zeker heel goed, tot nu toe heb ik geen Sigma combinaties kunnen testen die net zo betrouwbaar zijn qua AF.
            Als je zonder AF kunt leven zijn er natuurlijk volop alternatieven. De Mitakon 1.2 85mm is zeker interessant.
            Sony en Olympus
            Fotoseries

            Comment


            • #7
              Re: Portret objectief voor Sony A7RII

              Indeed, maar de Sony FE 85 mm 1.4 heeft ook zijn prijskaartje en volgens reviews scherp vanaf 1.8, maar dan denk ik eveneens de Zeiss Batis 85 mm 1.8
              en die is dan ongeveer 600 eurootjes goedkoper als de GM 85mm 1.4

              Comment


              • #8
                Re: Portret objectief voor Sony A7RII

                En de inmiddels aangekondigde 1.8 85mm van Sony zal nog 500 euro goedkoper zijn... Overigens is de GM lens ook echt wel scherp op 1.4.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

                Comment


                • #9
                  Re: Portret objectief voor Sony A7RII

                  De Batis 85/1.8 is ook steengoed. De bokeh zou mooier zijn bij de GM 85/1.4.
                  Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                  Mijn bird foto's en urbex foto's

                  Comment


                  • #10
                    Re: Portret objectief voor Sony A7RII

                    Allen bedankt voor de adviezen en info
                    Is er iemand die info heeft over de Sigma Art 85 mm 1.4 en dit in gebruik met de Sigma MC-11 en dit alles op de Sony A7RII

                    Comment


                    • #11
                      Re: Portret objectief voor Sony A7RII

                      Ik heb wel een mc11 maar geen canon-lenzen en ook geen A7RII. Helaas - maar ik wil wel gerust is testen. Als iemand al 't andere gerief verzamelt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Portret objectief voor Sony A7RII

                        Hopelijk komen er reacties

                        Comment

                        Working...
                        X