Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude Canon FD objectieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Oude Canon FD objectieven

    Ok, bedankt, ziet er prima uit! Maar op het eerste zicht idd iets 'sterieler' dan de 1.2, ik hou wel van de vignettering enzo, maar deze waren natuurlijk ook niet wijdopen, en wsl bewerkt.
    Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

    Comment


    • #92
      Re: Oude Canon FD objectieven

      Idd, op 1.4 aan de softe kant. Vanaf 1.8 snel een pak beter.

      Comment


      • #93
        Re: Oude Canon FD objectieven

        net een a6000 besteld, modern sigma art 19mm lensje voor de straatfotografie te bevorderen (enkel prime)
        maar lees hier geweldige interresante dingen!!
        onlangs (écht toevallig, ik noem het serendipity) oud materiaal weesten ophalen (ooit eens dienen als props)
        raad eens oude canon fd-lenzen én chinon lenzen, vanavond bij de schoonthuis: aaaah, ge moet eens zien van vroeger, neem maar mee als ge't moet hebben (love christmass!)
        opsomming:
        canon lens fd 28mm f2.8
        Europa foto auto 2X teleconvertor
        canon zoom lens fd 75-200 f4.5- 5.6 macro
        extension tubes
        canon fd lens 300mm f5.6 ssc (made in japan)
        canon fd 135 f2.5 s.c.
        canon fd 50mm f1.8

        en dan:
        auto chinon 50mm 1.7 (made in japan)
        auto chinon 35mm f2.8
        auto chinon 135mm f2.8 (made in japan)

        alsook ganse bakken oud flitsmateriaal en deftige koffers enzo,
        dit speelt echt in op mijn gas (gear acquisition syndrome)

        nu vraag ik mij af welke adapters ik hiervoor nodig zou hebben en wat dit materiaal waard is
        ik vermoed dat de primes zeker de moeite zijn??
        kijk uit naar jullie reacties!
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #94
          Re: Oude Canon FD objectieven

          Voor de canon FD lenzen heb je een FD - sony E nodig, voor de chinons zal je een foto moeten posten van de vatting... Das zo een third party lens maker

          Voor de waarde, kijk gewoon op ebay naar de sold listings.

          De FD 135/2,5 is een net lensje... De rest niet veel soeps, maar leuk genoeg om mee te starten
          Last edited by !Karen; 24 december 2015, 23:10.
          FLICKR PHOTOSTREAM
          Just try to comprehend that which you'll never comprehend

          Comment


          • #95
            Re: Oude Canon FD objectieven

            die 135 f2.5 vermoedde ik al dat het iets was uiteraard,
            ben ferm aant googelen, is ook een beetje aanbod/vraag vermoed ik
            voor mij gat het om de primes vooral, de zoomlens zegt me niks, daar heb ik modern materiaal voor...
            en uiteraard 2 135mm's is één teveel hé... (dan kan ik de adapters enzo bekostigen)
            is iets zonder haast, eerst eens manueel leren werken met m'n a6000
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

            Comment


            • #96
              Re: Oude Canon FD objectieven

              bijkomend vraagje: die fd - sony e adapter, welke te kiezen?
              het zou leuk zijn als ik in aperture mode kon werken met de lenzen,
              voor de rest hoeft het niets speciaals te zijn (je hebt er van 10-20€, is dat wat?)
              portfolio en workshops:
              https://www.bennybulke.com/

              Comment


              • #97
                Oude Canon FD objectieven

                Die van k&h op eBay zijn goed. Kost 10€ met gratis verzending vanuit Japan.

                Ik had eerst een metabones gekocht van 100€, maar had evengoed voor elke lens een k&h kunnen kopen voor minder.

                Comment


                • #98
                  Re: Oude Canon FD objectieven

                  Ik volg Karen in haar "evaluatie" van de lenzen ... .. alhoewel mijn perceptie maar eerder "theoretisch" is .. (ik heb wel een FD 135mm f3.5 de klassieke en mijn FL 50mm f1.8, mijn FD Vivitar 28mm is geen Canon lens he ).

                  Zelf ben ik nogal "verzot" op de "K&F Concept" adapters. Is degelijk materiaal en kost geen "stukken van mensen" .. maar als je bvb op Amazon of E-bay even zoekt dan val je over de adapters. De bekendste zijn de Metabones maar die zijn stikduur. Fotodiox, Viltrox en Commlite zijn andere "bekenden" ... maar er zijn er nog veel méér ! Als je een paar forums raadpleegt dan weet je al snel dat je geen geld moet uitgeven aan de ganse rist "no-name" adapters, 't kan meevallen maar 't kan even goed hard tegen vallen, voor 't zelfde geld "flappert" je lens in de wind .. vat je?

                  PS .. en je leert terug fotograferen zoals het vroeger was ttz volledig "manueel"

                  Comment


                  • #99
                    Re: Oude Canon FD objectieven

                    Ga ik volledig mee akkoord : "K&F Concept" adapters, goed en stevig en niet duur

                    Comment


                    • Re: Oude Canon FD objectieven

                      Idd K&F bedoelde ik.

                      Metabones is eerder bekend door hun speed booster adapters en die zijn idd belachelijk duur. Maar zij hebben ook zeer degelijke 'domme' adapters.

                      Heb recent zo'n M42 K&F adapter gekocht en die zijn ook volledig in metaal en voelen zeer degelijk aan.

                      Comment


                      • Re: Oude Canon FD objectieven

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Ik volg Karen in haar "evaluatie" van de lenzen ... .. alhoewel mijn perceptie maar eerder "theoretisch" is .. (ik heb wel een FD 135mm f3.5 de klassieke en mijn FL 50mm f1.8, mijn FD Vivitar 28mm is geen Canon lens he ).
                        naar mijn ervaring zijn enkel de FD prosumer en pro lenzen de moeite. Hun consumer lenzen, zoals dus die 50/1,8 of 28/2,8 of 300/5,6, zijn eerder middelmatig ten opzichte van de tegenhangers van bvb pentax, minolta, nikon of konica. Daarom dat ik die fd's ook allemaal weer heb verkocht. Ik heb momenteel enkel nog maar de 24/2,8 - 50/1,4 - 135/2,5 en 50/3,5 macro. Ook nog een sigma 14mm in fd vatting, ook gene vette, maar wel dolle pret zo breed. Ik upgrade stilletjes aan, want ik kan er dus ook geen bakken geld aan geven dus wacht altijd rustig de koopjes af
                        Last edited by !Karen; 25 december 2015, 16:55.
                        FLICKR PHOTOSTREAM
                        Just try to comprehend that which you'll never comprehend

                        Comment


                        • Re: Oude Canon FD objectieven

                          Dus de camera kan met zo'n adapter in aperture mode gebruikt worden dan??

                          Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                          portfolio en workshops:
                          https://www.bennybulke.com/

                          Comment


                          • Re: Oude Canon FD objectieven

                            Oorspronkelijk geplaatst door !Karen Bekijk bericht
                            naar mijn ervaring zijn enkel de FD prosumer en pro lenzen de moeite. Hun consumer lenzen, zoals dus die 50/1,8 of 28/2,8 of 300/5,6, zijn eerder middelmatig ten opzichte van de tegenhangers van bvb pentax, minolta, nikon of konica. Daarom dat ik die fd's ook allemaal weer heb verkocht. Ik heb momenteel enkel nog maar de 24/2,8 - 50/1,4 - 135/2,5 en 50/3,5 macro. Ook nog een sigma 14mm in fd vatting, ook gene vette, maar wel dolle pret zo breed. Ik upgrade stilletjes aan, want ik kan er dus ook geen bakken geld aan geven dus wacht altijd rustig de koopjes af [emoji14]
                            Idd! In vergelijking met de modernere versies blijven zelfs de prosumers spotgoedkoop. De L primes zijn dan weer de enorme meerprijs niet waard. Net ook de Canon FD 80-200 L gevonden en gekocht. Voor zover ik kan lezen de beste analoge zoom die er te vinden is. Nu stop ik een tijdje met mn GAS
                            Last edited by Bobb; 25 december 2015, 17:55.

                            Comment


                            • Re: Oude Canon FD objectieven

                              Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                              Dus de camera kan met zo'n adapter in aperture mode gebruikt worden dan??

                              Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
                              Ja, zelfs mn TTL flash werkt dan.

                              Comment


                              • Re: Oude Canon FD objectieven

                                Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                                Dus de camera kan met zo'n adapter in aperture mode gebruikt worden dan??
                                zoals hier gezegd, absoluut mogelijk ... persoonlijk gebruik ik echter liever full M mode omdat bij de A mode de sluitersnelheid schijnbaar niet beneden 1/60 gaat. Aangezien de A6000 zelfs met een middelgrote vintage lens zo goed in mijn hand ligt kan ik zonder probleem 1/40 of soms zelfs 1/30 gebruiken scheelt soms wel een stuk(je) ;-)

                                Comment

                                Working...
                                X