Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Oude Canon FD objectieven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Oude Canon FD objectieven

    Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
    Snap ik heel goed, ik ben zelfs al niet zo'n fan van online kopen/verkopen, maar er zou wsl wel een handeltje in zitten, hier aankopen, in USA of verre oosten verkopen, idd zeker rechtstreeks via Mflenses en Fredmiranda.
    Zeker voor deze Angenieux lens (als je liever niet heb dat ik de link hier zet haal ik hem zo snel mogelijk weg!), ik neem aan dat je deze "aanbieding" ook al hebt gezien?
    Ok, die is in véél betere staat, maar als ik jou was zou ik die lens mss toch wel eens internationaal online durven zetten, het is dat ik geen handelaar ben, anders was ik er mee weg om een poging te wagen
    Om echt goeie prijzen te krijgen heb je wsl wel al een account met goeie feedback nodig (voor ebay of Fredmiranda).
    Die heb ik gezien op ebay, maar heb toch mijn twijfels over hoe realistisch die prijs is. Ik weet dat angenieux lenzen zeer gezocht zijn, maar dat is echt wel belachelijk veel geld.
    FLICKR PHOTOSTREAM
    Just try to comprehend that which you'll never comprehend

    Comment


    • Re: Oude Canon FD objectieven

      Mooie foto's daar! De eerste reeks, in de tuin neem ik aan, vind ik nog iets mooier (o.a. van kleuren) dan die in de zoo.
      Geen idee wat die prijs betreft, dat lijkt een van de enige die te vinden is, soms staan zo'n lenzen wsl jaren op ebay vooraleer er eens een verzamelaar met teveel geld voorbij komt, maar je kunt maar proberen zolang je het geld niet dringend nodig hebt zeker.
      Last edited by oermens; 3 februari 2016, 23:59.
      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

      Comment


      • Re: Oude Canon FD objectieven

        Ok thx (ben uw naam weeral vergeten) maar die FD 24mm is om op mijn A-1 te gebruiken, niet op mijn 5D.
        Ik werk ook nog analoog, kan het niet laten.
        Juist nog eens geïnformeerd naar de prijs van een AE-1. Toestel ziet er nog prachtig uit maar hij/zij vraagt er minsten 70 euro voor en dat is te veel.
        Die toestellen hebben allemaal verstorven afdichtingen die vernieuwd moeten worden en dus geef ik daar zoveel niet aan uit zelfs niet voor een A-1.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • Re: Oude Canon FD objectieven

          Oorspronkelijk geplaatst door !Karen Bekijk bericht
          Paar dagen geleden heb ik op tweedehands een minolta 100/2,5 zien voorbij komen
          Das eentje die ik zeker kan aanraden

          ...
          Idd maar ik begin aardig schrik te krijgen met de aanbiedingen (en blind kopen) op 2dehands ivm de staat van het glas .. veel aanbieders hebben geen idee van de "rommel" die ze aanbieden .. elke lens met een "reputatie" is daarom, defacto, nog geen goed exemplaar he ..

          edit: Volgens de fotos is de lens cosmetisch gezien in een behoorlijk erbarmelijke toestand ... als het glas er ook zo uitziet ??? Dit kan je enkel maar kopen als men ter plaatse gaat kijken.
          Last edited by Guest41; 4 februari 2016, 10:09.

          Comment


          • Re: Oude Canon FD objectieven

            Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
            Snap ik heel goed, ik ben zelfs al niet zo'n fan van online kopen/verkopen, maar er zou wsl wel een handeltje in zitten, hier aankopen, in USA of verre oosten verkopen, idd zeker rechtstreeks via Mflenses en Fredmiranda.
            ....
            Er zitten wel een paar angels in dit handeltje ...

            Vooreerst lijken mij de prijzen op e-bay voor US en het oosten, vergeleken met de europese, systematisch een stuke lager cq realistischer. Of men daar veel winst gaat kunnen uit halen is IMHO twijfelachtig.
            Voor de verkoop weet ik het niet maar aankopen buiten de EU is mogelijk een PITA in verband met de kosten voor "invoer" !
            Er bestaan nu verschillende on-line calculators die je de invoerkosten kunnen berekenen voor spullen die gekocht worden buiten de EU. Dit is conform met de Europese regels !! Kafkaiaanse logica: de verzendingskosten tellen mee voor de berekening van de totale invoerkosten, belachelijk toch ? De "naakte" kosten zitten meestal tussen de 35% en 40% of daaromtrent. Dat is ook wat in andere topics hier naar voren komt ivm aankoop van fotomateriaal "in het buitenland" (meestal de USA dus). Men kan gokken dat men niet "gepakt" wordt maar bij een regelmatige aan- en verkoop durf ik daar geen geld op verwedden.
            Ik heb het voor de grap eens laten berekenen voor een fictieve lens met een "waarde" van 100 USD en een postkost van USD 20. sja, ... geen koopje hoor ! JMHO

            Comment


            • Re: Oude Canon FD objectieven

              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              Idd maar ik begin aardig schrik te krijgen met de aanbiedingen (en blind kopen) op 2dehands ivm de staat van het glas .. veel aanbieders hebben geen idee van de "rommel" die ze aanbieden .. elke lens met een "reputatie" is daarom, defacto, nog geen goed exemplaar he ..

              edit: Volgens de fotos is de lens cosmetisch gezien in een behoorlijk erbarmelijke toestand ... als het glas er ook zo uitziet ??? Dit kan je enkel maar kopen als men ter plaatse gaat kijken.
              Ik heb het zoekertje niet bekeken, en kan het zo meteen ook niet terugvinden, aangezien ik er dus al ééntje heb. ^_^
              Maar als ze er langs de buitenkant erbarmelijk uitziet zou ik er ook niet meteen veel vertrouwen in hebben.
              FLICKR PHOTOSTREAM
              Just try to comprehend that which you'll never comprehend

              Comment


              • Re: Oude Canon FD objectieven

                Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                Er zitten wel een paar angels in dit handeltje ...

                Vooreerst lijken mij de prijzen op e-bay voor US en het oosten, vergeleken met de europese, systematisch een stuke lager cq realistischer. Of men daar veel winst gaat kunnen uit halen is IMHO twijfelachtig.
                Voor de verkoop weet ik het niet maar aankopen buiten de EU is mogelijk een PITA in verband met de kosten voor "invoer" !
                Er bestaan nu verschillende on-line calculators die je de invoerkosten kunnen berekenen voor spullen die gekocht worden buiten de EU. Dit is conform met de Europese regels !! Kafkaiaanse logica: de verzendingskosten tellen mee voor de berekening van de totale invoerkosten, belachelijk toch ? De "naakte" kosten zitten meestal tussen de 35% en 40% of daaromtrent. Dat is ook wat in andere topics hier naar voren komt ivm aankoop van fotomateriaal "in het buitenland" (meestal de USA dus). Men kan gokken dat men niet "gepakt" wordt maar bij een regelmatige aan- en verkoop durf ik daar geen geld op verwedden.
                Ik heb het voor de grap eens laten berekenen voor een fictieve lens met een "waarde" van 100 USD en een postkost van USD 20. sja, ... geen koopje hoor ! JMHO
                Ah, ok, dat wist ik niet, ik dacht dat dit enkel gold voor (semi-) nieuwe producten. Van de andere kant, wat weet de douane nu van de actuele waarde van 50 jaar oude lenzen, zou dat allemaal in hun lijsten staan of zouden ze dat allemaal gaan googelen, moesten ze al een pakketje openen? Ach, ik ben het in ieder geval ook niet van plan..
                Ik ga er verder niet meer op terugkomen, maar ik zou over die Angenieux mss gewoon een topic openen op mflenses met een vraag van geschatte waarde. Als iemand zoiets in een eerste post vraagt om de waarde te schatten van een no-name 35 en 135 2.8 kunnen ze dat daar maar matig appreciëren, maar voor zo'n zeldzame lens en van iemand die daar al meer heeft bijgedragen lijkt me dat geen probleem, er zitten daar precies toch ook wel veel Europese gebruikers (en verzamelaars )..

                Gaan jullie eigenlijk soms naar fotografiebeurzen om spulletjes te (ver)kopen? Deze zondag is er weer een grote in Antwerpen, ik ben daar jaren geleden eens geweest, wel wat laat op de dag, er was daar gigantisch veel te vinden, maar weinig echt koopjes, voor zover ik dat toen al kon inschatten, maar die zijn wsl gewoon vroeg weg. Zou het daar toegelaten zijn om evt lenzen te wisselen zonder dat je zelf een standplaats huurt denken jullie?
                Ik zou graag op die manier van o.a. mijn EF 70-200L af willen en ben zoals gezegd geen fan van online verkopen, hij zal maar kapot aankomen, wie heeft het dan gedaan.. Bij winkels waar ze lenzen overnemen geven ze er echt te weinig voor, begrijpelijk, ze moeten er ook nog iets aan overhouden.

                Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                Comment


                • Re: Oude Canon FD objectieven

                  Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                  Idd maar ik begin aardig schrik te krijgen met de aanbiedingen (en blind kopen) op 2dehands ivm de staat van het glas .. veel aanbieders hebben geen idee van de "rommel" die ze aanbieden .. elke lens met een "reputatie" is daarom, defacto, nog geen goed exemplaar he ..
                  Dat klopt, elke online aankoop is een grote gok, er is geen peil op te trekken.
                  Daarom is er ook zo'n levendige handel, wat niet bevalt wordt doorverkocht .
                  Bij lokale particulieren heb je nog de meeste kans op een prijs....handelaars zitten met de afgekeurde.
                  Ik heb 2x een camera gekocht wegens de lens die erbij zal en de hooglijke verbaasde gezichten van die lui toen ik zei dat ze de camera mochten houden staan me nog bij.

                  Comment


                  • Re: Oude Canon FD objectieven

                    Toch begrijp ik de angst niet voor online kopen via bvb ebay. Bevalt het niet stuur je het terug. Heb ik dit al enkele keren voorgehad en is nooit een probleem geweest. Ook al achteraf via paypal nog kortingen kunnen afdwingen omdat bvb de zonnekap wat losjes zat.

                    Probeer dat maar is in de winkel...

                    Comment


                    • Re: Oude Canon FD objectieven

                      Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                      Dat klopt, elke online aankoop is een grote gok, er is geen peil op te trekken.
                      Daarom is er ook zo'n levendige handel, wat niet bevalt wordt doorverkocht .
                      Bij lokale particulieren heb je nog de meeste kans op een prijs....handelaars zitten met de afgekeurde.
                      Ik heb 2x een camera gekocht wegens de lens die erbij zal en de hooglijke verbaasde gezichten van die lui toen ik zei dat ze de camera mochten houden staan me nog bij.
                      yep, ik kijk ook naar de verkopen van camera-sets ... er worden n-tig sets aangeboden met "een paar lenzen" erbij .. soms zit er 1 lens bij die eigenlijk méér waard is dan de ganse zwik en de prijs die ervoor gevraagd wordt .. ok, men moet wel wat opzoekingswerk doen over de specifieke lenzen maar daar is meer dan genoeg info over te vinden.

                      Comment


                      • Re: Oude Canon FD objectieven

                        Ik probeer dat ook wel eens, daar zitten idd de echte koopjes nog, maar mijn ervaring is dat als mensen er niet in slagen om deftig te omschrijven wat ze verkopen ze er meestal ook niet in slagen er een bruikbare foto van te maken.. En om nu bij elk goedkoop zoekertje met enkele mss interessante lenzen bij te gaan mailen met de aanbieder, die er dan wsl pas na 5 keer over en weer mailen in slaagt de naamring volledig over te typen..
                        En dan voel ik me mss ook wel wat slecht om dan zo'n persoon, die wellicht mindere mentale capaciteiten heeft, te gaan afzetten, ik weet het niet goed, in de winkel heb ik daar geen problemen mee, die moeten hun opzoekwerk maar doen..
                        Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                        Comment


                        • Re: Oude Canon FD objectieven

                          Ik heb tot dusver mijn beste zaakjes gedaan op braderie's en rommelmarkten. Doorgaans hebben deze verkopers geen benut van wat ze te koop aanbieden en daar zitten soms wel wat juweeltjes tussen. De enigste tools die ik steeds bij de hand heb bij een bezoek aan een markt zijn een microdoekje en een zaklampje om binnenin de lens te kijken, op zoek naar onvolkomenheden als fungus, krassen of olie op het diafragma. Op 2dehands heb ik ook al een enkele interessante lensjes gekocht. Hier speelt de afstand van de woonplaats van de verkoper echter een belangrijke rol, aangezien ik het materiaal steeds ter plaatse wens af te halen en te checken. Voor een banaal lensje, in welke staat ook, is een verplaatsing van tientallen kilometers niet de moeite waard.

                          Comment


                          • Re: Oude Canon FD objectieven

                            Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                            Ik probeer dat ook wel eens, daar zitten idd de echte koopjes nog, maar mijn ervaring is dat als mensen er niet in slagen om deftig te omschrijven wat ze verkopen ze er meestal ook niet in slagen er een bruikbare foto van te maken.. En om nu bij elk goedkoop zoekertje met enkele mss interessante lenzen bij te gaan mailen met de aanbieder, die er dan wsl pas na 5 keer over en weer mailen in slaagt de naamring volledig over te typen..
                            En dan voel ik me mss ook wel wat slecht om dan zo'n persoon, die wellicht mindere mentale capaciteiten heeft, te gaan afzetten, ik weet het niet goed, in de winkel heb ik daar geen problemen mee, die moeten hun opzoekwerk maar doen..
                            Wel het gaat er 'm IMHO niet om de persoon die aanbiedt af te zetten ... ik bedoel maar .. als de verkoper voor een oude set, zeg maar, €70 vraagt en men biedt 'm € 40 voor 1 lens dan kan hij zich toch moeilijk bekocht voelen ? Ik denk dat beide partijen er uiteindelijk nog bij winnen ...

                            Comment


                            • Re: Oude Canon FD objectieven

                              Oorspronkelijk geplaatst door quidam Bekijk bericht
                              ... Hier speelt de afstand van de woonplaats van de verkoper echter een belangrijke rol, aangezien ik het materiaal steeds ter plaatse wens af te halen en te checken. Voor een banaal lensje, in welke staat ook, is een verplaatsing van tientallen kilometers niet de moeite waard.
                              Correct ... men moet in zulke gevallen, al dan niet, het risico lopen. Ik heb ook al getwijfeld of het de zaak wel waard is om 300 Km te rijden om een "verrotte" lens te gaan bekijken .. ok, als hij er "cosmetisch" heel goed uit ziet dan is het wel verleidelijk maar sommigen pikken dan nog wel eens een foto van google om de zaak op te smukken .. heck, 'k heb er al gezien die nog niet eens de opdruk van de site weghalen ! lens met reukje ? soms wel, soms niet ...

                              Comment


                              • Re: Oude Canon FD objectieven

                                @ quidam: Goeie punten allemaal, zeker ook dat microvezeldoekje!
                                Ik heb ze als eens een coating mark zien maken op de achterste lens van een tot dan perfecte maar wat vuile Takumar 135 2.5 vlak voor mijn ogen, op mijn vraag, in een fotowinkel dan nog wel
                                @ regulus: ik had je antwoord op een of andere manier gemist: het hangt er allemaal wat van af natuurlijk, maar stel je staat uiteindelijk voor een oud vrouwtje die de lenzen van haar overleden man (of andersom) wil verkopen maar er absoluut niks van weet en op die manier een volledige Leica outfit van 10K voor 200 euro wil verkopen en blij is dat je nog zo veel wil geven voor die oude rommel, ik zou het niet kunnen denk ik, ik vind het zelfs al wat erg voor degene die al die FD spulletjes voor en appel en een ei bij Grobet heeft achtergelaten..
                                Maarja liever dat ik ze daar heb gevonden dan een handelaar die ze de dag erna voor 800% winst op ebay zet natuurlijk
                                Last edited by oermens; 5 februari 2016, 15:15.
                                Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                                Comment

                                Working...
                                X