Weergegeven resultaten: 1 t/m 18 van 18

Standaard Objectieven voor Canon 400D

Hoi,

Ben nieuw hier en heb als eerste post al direct een vraag.

Tot nu toe heb ik enkel wat met een Samsung Digimax A7 gespeeld waar ik toch al eens leuke foto's uitkreeg. Nu op naar het betere (amateur)werk
    Ik heb me recent een Canon 400D met kitlens EF-S 18-55 gekocht en zou me nog enkele objectieven willen bij kopen.

Ik zou er allereerst nog een Macro bij willen hebben voor het fotograferen van aquaria en hun bewoners en onze katten zijn ook bijzonder fotogeniek.

Na hier wat rond te neuzen dacht ik toch te zien dat er een zekere voorkeur voor Sigma is. Ik meende zo iets van een 300 a 350€ te spenderen. ik ben absoluut nog een beginner met spiegelreflex dus alle hulp wordt gewaardeerd.
    Zelf vindt ik op de site van Foto Rubens deze terug
    Sigma 50mm EX DG Macro F: 2.8 Canon AF
    Sigma 70mm EX DG Macro F: 2.8 Canon AF
    Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM
    Deze vallen zowat alle binnen mijn budget maar zoals ik alm zei ken ik er niet veel van en zijn ander voorstellen ook welkom.

Verder zou ik ook nog een Tele willen bijkopen en hierover kom ik de Canon EF-S 55-250 f:4.0*5.6 IS vaak tegen in voorgaande draadjes.
    In deze threads willen jullie dit best een goede budget/beginnerlens vinden maar ik vraag het toch nog maar even. Is deze bruikbaar om alles wat wat verder weg is te fotograferen?

Alvast bedankt voor jullie reakties

Niko

Standaard Re: Objectieven voor Canon 400D

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nickske Bekijk bericht
    Hoi,

Ben nieuw hier en heb als eerste post al direct een vraag.

Tot nu toe heb ik enkel wat met een Samsung Digimax A7 gespeeld waar ik toch al eens leuke foto's uitkreeg. Nu op naar het betere (amateur)werk
    Ik heb me recent een Canon 400D met kitlens EF-S 18-55 gekocht en zou me nog enkele objectieven willen bij kopen.

Ik zou er allereerst nog een Macro bij willen hebben voor het fotograferen van aquaria en hun bewoners en onze katten zijn ook bijzonder fotogeniek.

Na hier wat rond te neuzen dacht ik toch te zien dat er een zekere voorkeur voor Sigma is. Ik meende zo iets van een 300 a 350€ te spenderen. ik ben absoluut nog een beginner met spiegelreflex dus alle hulp wordt gewaardeerd.
    Zelf vindt ik op de site van Foto Rubens deze terug
    Sigma 50mm EX DG Macro F: 2.8 Canon AF
    Sigma 70mm EX DG Macro F: 2.8 Canon AF
    Canon EF-S 60mm f/2.8 Macro USM
    Deze vallen zowat alle binnen mijn budget maar zoals ik alm zei ken ik er niet veel van en zijn ander voorstellen ook welkom.

Verder zou ik ook nog een Tele willen bijkopen en hierover kom ik de Canon EF-S 55-250 f:4.0*5.6 IS vaak tegen in voorgaande draadjes.
    In deze threads willen jullie dit best een goede budget/beginnerlens vinden maar ik vraag het toch nog maar even. Is deze bruikbaar om alles wat wat verder weg is te fotograferen?

Alvast bedankt voor jullie reakties

Niko
    Voor aquariums en katten heb je geen macro lens nodig. Een goede polarisatie filter heb je eerder nodig om de weerspiegeling van het glas van de aquarium weg te filteren, en een lichtsterk objectief (bv. Canon Ef 50mm f/1.8) want flitsen is uit den boze hier. Die EF-S 55-250 f/4.0-5.6 IS is een heel scherpe lens en een uitstekende aanvulling op je kitlens.

Grtz, RF

Hey Falcon, bedankt voor de reply

Het is niet enkel om aquaria te fotograferen, maar ook hun bewoners. Deze zijn bij mij thuis tussen de 20 cm en 2mm groot. Vooral het jongbroed wil zich nog al eens schuilhouden en zijn goed gecamoufleerd. Eitjes zijn ook ocharme een mm groot.

Is het mogenlijk deze gedetaileerd vast te leggen met die EF 50mm f:1.8II of heb ik toch een macro nodig

De vissen (grote), ja, gaat best, de eitjes en jongbroed gedetailleerd, neen.
    de groeten
    350D, Sigma 18-200mm, 50mm f1.8, EX380
    http://www.flickr.com/photos/26621328@N05/

De eerste lens die je aanhaalt is zeker niet slecht maar is toch al van een respectabele leeftijd en design.
    De 2 volgende zijn uitstekende lenzen met een licht voorkeur voor de Canon.
    Ik vraag me alleen af of je wel dicht genoeg bij je visjes zult raken met 60 of 70 mm.

Misschien de 105 of 150 mm overwegen ( wel wat duurder)

Grts Jan
    Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door janvangent Bekijk bericht
    De eerste lens die je aanhaalt is zeker niet slecht maar is toch al van een respectabele leeftijd en design.
    De 2 volgende zijn uitstekende lenzen met een licht voorkeur voor de Canon.
    Ik vraag me alleen af of je wel dicht genoeg bij je visjes zult raken met 60 of 70 mm.

Misschien de 105 of 150 mm overwegen ( wel wat duurder)

Grts Jan

De Sigma 105mm EX-DG Macro f:2.8 dan? Met 409€ toch bij de bovengrens van men budget en dan liever nog ff wachten tot er eens iets mooi uit de bus valt. Of een ander voorstel van jullie

Of misschien de EF 100mm Macro van Canon => in dit bereid een absolute topper, en ook snel genoeg om er andere zaken mee te schieten!
    Ook interne focus (wordt niet groter) bij zoomen.

Grts Jan
    Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

Bij foto-rubens kan je ook de tamron 90 mm macro vinden:
    http://www.foto-rubens.be/content/fo.../5683&pID=2344

Een goede macrolens die toch al een stuk kleinere objecten kan fotograferen aan een zeer betaalbare prijs.
    In tegenstelling tot de canon 100mm heeft die geen snelle scherpstel moter en komt het voorste element een stuk uit de lens. Verder kan je goede commentaar vinden op:
    photozone.de
    fredmiranda.com
    Waarschijnlijk wordt dit ook 1 van mijn volgende lenzen.

cheers,

vgj

hoi,

Verder Zou Ik Ook Nog Een Tele Willen Bijkopen En Hierover Kom Ik De Canon Ef-s 55-250 F:4.0*5.6 Is Vaak Tegen In Voorgaande Draadjes.
    In Deze Threads Willen Jullie Dit Best Een Goede Budget/beginnerlens Vinden Maar Ik Vraag Het Toch Nog Maar Even. Is Deze Bruikbaar Om Alles Wat Wat Verder Weg Is Te Fotograferen?

Niko
    Ja.....

Sigma 70-300mm APO DG Macro F: 4.0-5.6 Canon AF

Is deze wat? Een telezoom met macrofunctie die bovendien niet al te duur.

Sigma 70-300mm APO DG Macro F: 4.0-5.6 Canon AF

Is deze wat? Een telezoom met macrofunctie die bovendien niet al te duur.
    Redelijk, maar de Canon 55-250 is vermoedelijk beter en heeft IS.

Van het predikaat "macro"bij deze lenzen moet je je niet teveel voorstellen, meer dan close-up is het niet.

Of misschien de EF 100mm Macro van Canon => in dit bereid een absolute topper, en ook snel genoeg om er andere zaken mee te schieten!

Grts Jan
    Alhoewel ervaren macrofotografen liever een 150 of 180mm hebben (grotere afstand tot het onderwerp), is de 100mm van Canon handiger om mee te nemen op wandel bv
    Je kan nog uit de hand opnamen maken (tot 1:1, met tussenring 25mm tot 1:1.39), en het is inderdaad een lichtsterke tele met snelle focus

Zeer scherp en stevig gebouwd

Je zal deze lens niet elke dag gebruiken, daarom regelmatig tweedehands te vinden (rond 350 EUR)

Nickske,

Ik had vroeger een 400D nu een 40D en ben in het bezit van de EF-S 60 en de EF-S 55-250

De EFS60 ben ik zeer tevreden van, ik gebruik hem voor een macro en portretfotografie.
    Het resultaat is zeer 'crisp'. Het enige wat ik nog zou aanschaffen is een statief omdat er geen stabilisator in de lens zit en het dan soms moeilijk is om alle scherpte uit de lens te krijgen.

De 55-250 is goed maar door zijn zwakke lichtsterkte enkel 'perfect' bij zonnig weer of een hoge iso.

Zelf ben ik nu nog aan het kijken naar de 17-55 F2.8 om de kitlens te vervangen... want deze is echt geen fxxx waard.

grtz

Sam
    Laatst gewijzigd door Samsan; 22 juli 2008 om 15:07

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Samsan Bekijk bericht
    Nickske,

Zelf ben ik nu nog aan het kijken naar de 17-55 F2.8 om de kitlens te vervangen... want deze is echt geen fxxx waard.

Sam
    Wel een waardevast lensje, kost niks en levert niks op bij de verkoop...

Grts Jan
    Is zoomen focus?

Hoe gaat zoomen bij een lens met één brandpunt
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

De Canon Ef 50mm f/1.8 is intussentijd aangekocht, maar ik maak toch betere foto's van men vissen met de kitlens. Kan misschien aan mij liggen en de vissen zelf zijn ook niet echt geneigd om te poseren of toch ff een tel stil te hangen. Gezien men ervaring met de EOS houdt ik het voorlopig nog op het P-programma met een Iso 400. Dan blijft de sluitertijd nog snel genoeg om ,als de vissen het willen, scherpe foto's te maken. AF is centerpunt, meervlaks lichtmeting. Witbalans meestal Auto daar ik niet echt verschil merk als ik zelf bv TL kies. Bak wordt met TL- verlicht echter zijn dit allen specifieke kleurlampen waarvin ik desgewenst de lichtwaarden van kan opzoeken. Echter is door de breking en vermenging van de kleuren door het water en het glas de lichtopbrengst naar buiten toe veel milder als de hoeveelheid licht die de lampen zelf produceren.

Gewone portretfoto's met de EF 50 gaan dan wel goed, men katten willen dan ook veel liever poseren dan men vissen. Hun favo bezigheid is dan ook liggen slapen.

Het wordt eens tijd dat ik enkele foto's online zet niet? Ben er ook niet echt uit welke lens ik eerst wil kopen: een tele of een macro. Daarom leek de eerder genoemde Sigma meeen leuke alrouder maar op jullie advies zal ik het wel laten. Andere voorstellen zijn nog steeds welkom.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Hoe gaat zoomen bij een lens met één brandpunt
    Scherpstellen dan ja ?

Als je bezig bent aan de lens te draaien denk je daar niet over na

Soortgelijke discussies

1. Reacties: 12
    Laatste bericht: 31 december 2007, 10:51
  2. Canon 350D of 400D??
    Door tomvanhouche in forum Camera's
    Reacties: 28
    Laatste bericht: 26 december 2007, 22:21