Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon3OOO, lens??, zwart/wit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon3OOO, lens??, zwart/wit

    hallo, ik heb de nikon 3000 gekregen, ik heb er wel de gewone lens bij gekocht maar graag had ik er een macro bij gekocht, welke is hiervoor de beste?, kwa prijs-kwaliteit?
    graag had ik ook er een lens bijgekocht, ene die superver inzoomt, voor vliegtuig, vogels enz, niet de duurste klasse.
    ik heb gezocht in het menu, van de nikkon 3000, maar nergens vind ik iets om zwart-wit foto's te maken, gaat dit niet??, moet je dit erna doen via de computer?
    mvg gino en alvast bedankt

  • #2
    Re: nikon3OOO, lens??, zwart/wit

    Oorspronkelijk geplaatst door stimi01 Bekijk bericht
    hallo, ik heb de nikon 3000 gekregen, ik heb er wel de gewone lens bij gekocht maar graag had ik er een macro bij gekocht, welke is hiervoor de beste?, kwa prijs-kwaliteit?
    graag had ik ook er een lens bijgekocht, ene die superver inzoomt, voor vliegtuig, vogels enz, niet de duurste klasse.
    ik heb gezocht in het menu, van de nikkon 3000, maar nergens vind ik iets om zwart-wit foto's te maken, gaat dit niet??, moet je dit erna doen via de computer?
    mvg gino en alvast bedankt
    macro: beestjes die bewegen: sigma 150 mm f2.8
    anders een 105mm of een 90mm

    goede telezoom: 70-300mm VR nikon

    ZW doe je later in de postprocessing... dan kan je zelf bepalen (en niet de camera) wat zwart of wit wordt...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: nikon3OOO, lens??, zwart/wit

      hallo, bedankt voor het antwoord, postprocessing, wat is dat?, een programma op de computer??

      Comment


      • #4
        Re: nikon3OOO, lens??, zwart/wit

        Oorspronkelijk geplaatst door stimi01 Bekijk bericht
        hallo, bedankt voor het antwoord, postprocessing, wat is dat?, een programma op de computer??
        Inderdaad

        Je kan ook een foto in je toestel omzetten naar Z/W, kijk daarvoor in je handleiding (pgn 143).
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: nikon3OOO, lens??, zwart/wit

          als je in je camera je toestel op zwart wit zet, heb je al een vrij goed beeld van wat je ah doen bent. Wil je toch kleur dan kan je dat altijd nog doen als je RAW gebruikt.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: nikon3OOO, lens??, zwart/wit

            RAW is altijd kleur dacht ik, kan niet in Z/W, omdat het anders al bewerkt is.
            Best nabewerken voor Z/W. Ben je toch niet tevreden over het resultaat, kan je nog altijd kleur houden
            Nikon D7000 en wat lenzen.
            http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

            Comment

            Working...
            X