Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Nikon Lens

Standaard Nikon Lens

Hallo,

Een kameraad van mij heeft een nikon vraagje, als CANONist ben ik niet de juiste om daar info over te geven. Misschien dat jullie kunnen helpen.
    Hij heeft een D70 en en is aan het twijfelen tussen de aankoop van een nikon extra telelens (Nikon AF-S 200-500mm F/5.6E VR ED + HB-71 (zonnekap)) ofwel een teleconverter (teleconverter tc-20e III).

Is dit een goed idee voor zo'n oud toestel ?
    Zou het niet beter zijn om een nieuwe body en een nieuwe telelens aan te kopen en geen teleconverter ?

Alvast bedankt.

Standaard Re: Nikon Lens

ik denk dat een d70 geen autofocus meer heeft als je er een tc tussen zet, maar daar ben ik niet zeker van. voor de prijs van een tc2III heb je ook al een recente nikon dXXXX body voor meer meer resolutie, dat dan weer ruimte geeft om te croppen.
    A7II 28-70, 55 f1.8, 85 f1.4 gm
    https://www.instagram.com/bram.janssens.jb/[/CENTER]

Die lens is een E lens, met electronisch diafragma.

Oudere bodies, zoals de D70 kunnen die niet aansturen, dus deze lens is eigenlijk niet bruikbaar op zijn toestel.

Beter een nieuwere body. Welke lens heeft hij nu?
    Sony, Nikon en Olympus
    Fotoseries

Oude lenzen aangekocht bij zijn toestel 70-300 en 18-70 mm.
    Bedankt voor jullie feedback.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
    Hallo,

Een kameraad van mij heeft een nikon vraagje, als CANONist ben ik niet de juiste om daar info over te geven. Misschien dat jullie kunnen helpen.
    Hij heeft een D70 en en is aan het twijfelen tussen de aankoop van een nikon extra telelens (Nikon AF-S 200-500mm F/5.6E VR ED + HB-71 (zonnekap)) ofwel een teleconverter (teleconverter tc-20e III).

Is dit een goed idee voor zo'n oud toestel ?
    Zou het niet beter zijn om een nieuwe body en een nieuwe telelens aan te kopen en geen teleconverter ?

Alvast bedankt.
    https://www.kenrockwell.com/nikon/co...ility-lens.htm

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door djienbe Bekijk bericht
    Oude lenzen aangekocht bij zijn toestel 70-300 en 18-70 mm.
    Bedankt voor jullie feedback.
    Er is geen enkele versie van de 70-300 waar je een TC-20e III op kunt gebruiken.
    Een TC kun je enkel gebruiken met een lens waarvan het achterste element diep verzonken zit in de lens.
    Discussiemanager
    een non-conformist op een non-conformistische wijze
    *** member of the Belgium Strobist Group ***

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
    Er is geen enkele versie van de 70-300 waar je een TC-20e III op kunt gebruiken.
    Een TC kun je enkel gebruiken met een lens waarvan het achterste element diep verzonken zit in de lens.
    Al kun je er een TC opzetten, dan werkt toch niet door een gebrek aan licht.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Een D70, met alle respect... Gebruik dat nog op het strand waar je niet zo zuinig moet zijn op je fotogerief met een lensje dat niet teveel kost bv een 35mm F1.8...
    Dat toestelletje heeft 6,1MP, dat is echt niet meer van de tijd. Is intussen 14 jaar oud, uit 2004,...

Ik heb hier zelf ook nog een D60 liggen, die kan met zijn 10MP en een goed lensje nog wel mee, maar dan moeten de omstandigheden toch wel ideaal zijn bij daglicht.
    Je vriend zou toch eerst voor een nieuwe body gaan alvorens hij investeert in lenzen...

V
    Nikon D800-D7200-D60, Nikon 35mm F1.8, Nikon 60mm micro F2.8 Nano, Nikon 50mm F1.8, Sigma 12-24mm F4.5-5.6, Tamron 90mm F2.8 macro VC, Tamron 24-70mm F2.8 VC, Nikon 70-200mm F2.8 VRII Nano, Nikon 24-120mm F4 Nano, Nikon SB 400-700-910.

Soortgelijke discussies

1. Nikon D610+50mm lens , Samyang 24mm tilt shift lens
    Door patevi in forum Aangeboden
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 27 mei 2017, 13:37
  2. Reacties: 8
    Laatste bericht: 14 januari 2017, 15:11
  3. [ Nikon ] unieke kans nieuwe nikon D5500 + 18/55 vrII kit lens + 16/85 dx lens
    Door Prometheus in forum Aangeboden
    Laatste bericht: 8 mei 2015, 14:32
  4. Lens Tamron 17-50mm F/2.8 voor Nikon
    Door Kellx89 in forum Aangeboden
    Laatste bericht: 11 oktober 2014, 19:19
  5. Reacties: 0
    Laatste bericht: 14 juni 2013, 15:40

Regels voor berichten