Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon af-d 24 /120 f3.5/5.6 if en d50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon af-d 24 /120 f3.5/5.6 if en d50

    Ik zou graag deze lens willen kopen voor mijn D50.
    Ik weet,dat op de D50 autofocus geen probleem is,alleen zou ik willen weten of je de diafragma instellingen manueel moet instellen,of kan je die ook automatisch laten werken?
    Zo niet hoe reageer de D50 hier dan op?

  • #2
    Re: Nikon af-d 24 /120 f3.5/5.6 if en d50

    Oorspronkelijk geplaatst door joshua Bekijk bericht
    Ik zou graag deze lens willen kopen voor mijn D50.
    Ik weet,dat op de D50 autofocus geen probleem is,alleen zou ik willen weten of je de diafragma instellingen manueel moet instellen,of kan je die ook automatisch laten werken?
    Zo niet hoe reageer de D50 hier dan op?
    Diafragma instelling werkt automatisch. Je moet hier niets zelf aan de lens instellen.
    Dus juiste hetzelfde als de nieuwere versies

    Denk wel dat de nieuwere versie (Af-S 24-120 VR) beter is dan de Af-d versie.
    Persoonlijk zou ik u de 24-120 Af-d versie niet aanraden. Als je toch dit bereik wil, koop dan de af-s versie of koop een 18-105VR van nikon voor op je D50
    Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
    Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

    Comment


    • #3
      Re: Nikon af-d 24 /120 f3.5/5.6 if en d50

      dat zou geen probleem mogen zijn... ben je echter wel zeker dat dit de juiste lens voor je is? Dit is eerder een lens die voor fullframe formaat ontwikkeld is... Ikzelf gebruik een 18-70mm op m'n D50 en dat is een prima lens hiervoor... tweedehands voor een 120 € te vinden...
      some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
      Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

      Comment


      • #4
        Re: Nikon af-d 24 /120 f3.5/5.6 if en d50

        Ik heb er nu een 28-80 opzitten,ik dacht gewoon aan een beetje meer range.
        Op mijn D40 staat een Nikon AF-S DX Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR ,maar ik weet niet of die ook op de D50 mag (motortje in de lens),de D50 word aangedreven in de body?

        Comment


        • #5
          Re: Nikon af-d 24 /120 f3.5/5.6 if en d50

          Ja die past ook op de D50 en die zou ik ook zeker nemen die 24-120 is bijlange na niet zo goed.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon af-d 24 /120 f3.5/5.6 if en d50

            De beide lenzen mogen op de D50, dat is geen probleem.
            De Nikon AF-S DX Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR zal dan de motor in de lens gebruiken.
            Bij de Nikon af-d 24 /120 f3.5/5.6 if moet je er enkel op letten dat je de diafragmaring op de lens in de kleinste stand (grootste getal) zet, je stelt je diafragma dan gewoon in op de body.
            Vriendelijke groeten,Raf

            www.rafvandenbogaert.be

            Comment


            • #7
              Re: Nikon af-d 24 /120 f3.5/5.6 if en d50

              Ik heb wel de indruk,dat er sneller gefocust word,met motor in de body?
              Of is het dat de d50 een 5punts focus heeft en een D40 maar 3?
              En vraag ik me ook af, of de d50 dan focust in de body of in de lens?(met een AF S lens)?

              Comment


              • #8
                Re: Nikon af-d 24 /120 f3.5/5.6 if en d50

                NB:Er zitten hier wel zeer goede fotografen,leuk om jullie websites eens te bekijken

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon af-d 24 /120 f3.5/5.6 if en d50

                  Oorspronkelijk geplaatst door joshua Bekijk bericht
                  Ik heb wel de indruk,dat er sneller gefocust word,met motor in de body?
                  Of is het dat de d50 een 5punts focus heeft en een D40 maar 3?
                  En vraag ik me ook af, of de d50 dan focust in de body of in de lens?(met een AF S lens)?
                  Af-s lenzen zijn sneller, ook logisch, het is een snellere motor die rechtstreeks op de lens word toegepast, bij oude lenzen werkt met een schroefsysteem dat de lens beweegt.
                  En de 18-105mm is ook gewoon scherper en heeft veel minder problemen met CA en er is minder distortion (lijnen die worden gebogen).
                  Lees dit anders eens; http://www.kenrockwell.com/nikon/24120af.htm

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon af-d 24 /120 f3.5/5.6 if en d50

                    Voorwat zou ik nu echt gaan?
                    een 18-70 of een 18-105 (AFS-DXà ?
                    Allebei de lenzen kan je voor een goede 100€ 2ehands kopen

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon af-d 24 /120 f3.5/5.6 if en d50

                      Oorspronkelijk geplaatst door joshua Bekijk bericht
                      Voorwat zou ik nu echt gaan?
                      een 18-70 of een 18-105 (AFS-DXà ?
                      Allebei de lenzen kan je voor een goede 100€ 2ehands kopen
                      Aangezien je op je D40 (zoals hierboven vermeld) al een 18-105 hebt, is het dan niet verstandiger om een uitbreidingslens zoals de 70-300 Af-S VR erbij te kopen.
                      Wat ben je met 2 dezelfde lenzen?

                      Eentje zoals deze:

                      http://www.kamera-express.nl/Product....aspx?id=18933
                      Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
                      Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon af-d 24 /120 f3.5/5.6 if en d50

                        De bedoeling is eigenlijk,voor niet steeds objectieven te veranderen,en keuze kan maken,neem ik de D50 of de D40 mee.
                        ook de bedoeling om portret of groothoek shots te maken met één dezelfde lens.

                        Wat me ook intresseert is een makrolens,maar die zijn wel duur,ivm hoeveelkeer zal ik dat gebruiken?

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon af-d 24 /120 f3.5/5.6 if en d50

                          koop een 35mm f1.8 lensje voor één van je toestellen... er zal een nieuwe wereld voor je opengaan... tweedehands soms te vinden voor een 100€

                          of... een 50mm f1.8 voor je D50, doch die gaat eerder richting portret fotografie... De 35mm is ruimer inzetbaar.
                          some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                          Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon af-d 24 /120 f3.5/5.6 if en d50

                            Oorspronkelijk geplaatst door joshua Bekijk bericht
                            De bedoeling is eigenlijk,voor niet steeds objectieven te veranderen,en keuze kan maken,neem ik de D50 of de D40 mee.
                            ook de bedoeling om portret of groothoek shots te maken met één dezelfde lens.

                            Wat me ook intresseert is een makrolens,maar die zijn wel duur,ivm hoeveelkeer zal ik dat gebruiken?

                            Die toestellen zijn juist zeer geschikt om lenzen mee te wisselen, dus nooit je geld besteden aan 2 vrijwel identieke lenzen zou ik zeggen.

                            Als je meer range wilt is een 70-300 erbij een prima keuze. Als G lens zonder VR rond de 75 euro te koop, als VR uitvoering (stukken beter) 2e hands tussen de 250 en 300 euro.

                            Ook een prime 35G, 50mm AFD(of G) is zeer interessant.
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon af-d 24 /120 f3.5/5.6 if en d50

                              Oorspronkelijk geplaatst door aradilon Bekijk bericht
                              Af-s lenzen zijn sneller, ook logisch, het is een snellere motor die rechtstreeks op de lens word toegepast, bij oude lenzen werkt met een schroefsysteem dat de lens beweegt.
                              Ik zou dat niet direct als definitie neer durven zetten. Ik heb diverse AF(D) lenzen, sneller focussen dan AFs lenzen. Ik vond de AFS 50/1.4 duidelijk trager dan AF versie.
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X