Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 27

Standaard Nikon 70-200 VRII + 1.7 TC II

Nikon 70-200 VRII + 1.7 TC II, vandaag met deze combinatie gaan vliegtuigspotten in eindhoven. Weer was goed, best veel vliegtuigen, maar alles is op één grote teleurstelling uitgedraaid! Allemaal onscherpe, zeer slechte foto's! Het gebruikte toestel was een d300s, stond ingesteld op 1/1000 dus bewegingsonscherpte is bij de meeste foto's uitgesloten. VR aan-uit geprobeerd, AF ingesteld op continu, scherpstelling op het middelste AF punt. verschillende F waarden geprobeerd, maar niks!
    Als ik door de camera met deze combinatie kijk en houd de ontspanknop in met de af op continu, dan mag ik de camera op snel wisselende onderwerpen in verschillende afstanden richten de af is dan zeer snel! Maar om een of andere reden wil ze niet scherpstellen op vliegtuigen of zo....
    Ik spot al een hele tijd vliegtuigen maar tot voor vandaag altijd met canon en de 100-400, ook met een 300 prime en de canon 1.4 converter, waarmee ik nooit problemen heb gehad.
    Maar blijkbaar met nikon lukt het niet, ook heb ik met de AF lock on, kort-middel-lang -uit gespeeld maar het wou niet baten.
    Ik kan aannemen dat de af met de converter trager word, maar zo een snel wisselend onderwerp zijn vliegtuigen nu ook niet.
    Wie o wie kan mij helpen....

Laatst gewijzigd door Goof®; 23 maart 2010 om 20:11

Standaard Re: Nikon 70-200 VRII + 1.7 TC II

Al iets geprobeerd als een soort AF-lock ? Bij Sony is dat de AF-S stand, ik weet niet wat het bij Canon of Nikon is. Met dat type AF valt uitstekende foto's te nemen...soms (in mijn geval toch) zelfs beter dan AF-C. Als je voorbeelden wil...zie m'n Flickr, staat in m'n signature.
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Ik kan mij niet inbeelden dat je met dergelijk materiaal maar zulke resultaten kunt halen. Ik heb ook al geregeld gaan spotten met dezelfde combinatie. Lijkt mij heel raar te zijn.
    Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
    ----------------------------------------------
    Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

Als er geen focusafwijking op deze combinatie zit zou ik zeker eens 9pt AF proberen. Voor AF-C tracking werkt dit bij mij altijd beter

De foto is volgens mij 'scherp' ergens bij de O, want daarvoor en daarachter wordt de scherpte minder, dus er is scherpgesteld en de manier hoe je dat doet zal het resultaat niet veranderen.

Ik denk dat ik met een Soligor 2x betere resultaten haal.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Als er geen focusafwijking op deze combinatie zit zou ik zeker eens 9pt AF proberen. Voor AF-C tracking werkt dit bij mij altijd beter
    Nee Frank geen focusafwijking, 9pt AF heb ik ook gedaan maar zelfde resultaat.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht

Ik denk dat ik met een Soligor 2x betere resultaten haal.
    ik denk dat ge met alles betere resultaten haalt dan dit! Dit kan toch echt niet voor dergelijk materiaal?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Goof® Bekijk bericht
    ik denk dat ge met alles betere resultaten haalt dan dit! Dit kan toch echt niet voor dergelijk materiaal?
    Er moet toch ergens een oorzaak te vinden zijn, niet? Ik heb gisteren de D300 + 70-200VR2 +TC-20E3 gebruikt om laagvliegende bosduiven met nestmateriaal vast te leggen, en alle foto's waren netjes scherp op 9pt AF

Er staat in de foto informatie, sluitertijd 1/1000 en f 5 en met iso 200.
    Probeer eens 9 pt met afc en een kleinere diafragma b v f 8 en indien nodig een wat hogere iso.
    Ik zelf gebruik de Nikon 70-200 VRII + TC-20E III probleemloos.
    Laatst gewijzigd door mvanversendaal; 24 maart 2010 om 11:49 Reden: kleine corectie.

Hier een foto op 1/800, iso 280, F7.1, hetzelfde resultaat.

hier nog een foto van een voorbijganger, op zo een 20 meter afstand genomen.

Het zou me verbazen, maar volgens mij is er echt wel iets verkeerd met je lens of teleconverter...want de resultaten ervan zijn abominabel te noemen in mijn ogen. Zo'n combinatie...en toch ...
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Ik denk eerder dat het probleem bij het fototoestel (instellingen ) ligt en niet bij de lens.
    Probeer eens eerst zonder de extender en je toestel op raw. Bewerk daarna de beelden met capture nx en vergelijk het resultaat.

Inderdaad eerst een foto met de 70-200, dan een andere lens, dan de 70-200 met TC en de andere lens met TC. Zelfde instellingen, van statief en ik denk dan dat je met logisch redeneren wel kan vaststellen waar de fout ligt. Geen moeilok omderwerp, maar een verkeersbord met tekst eronder oid..
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Als ik statische onderwerpen fotografeer is er helemaal niets mis met de scherpte, het is enkel wanneer de af continu opnieuw moet focussen.
    Ik had misschien beter gisteren de 70-200 is getest zonder converter.
    Als ik ergens tijd zie en het weer is goed ga ik opnieuw spotten, en dan ga ik de lens alleen en met converter testen, ook heb ik een sigma 100-300 tot mijn beschikking. Dan zal (hopelijk) het snel duidelijk zijn wat de oorzaak is...

Ik laat jullie zo snel mogelijk iets weten, alvast bedankt voor het mee zoeken naar de oorzaak.

Groeten Kris.

De beelden zijn inderdaad allesbehalve.
    Ik heb de 70-200 VR I en met een TC14E zijn de resultaten inderdaad wat minder, maar toch nooit zo slecht.
    Ik merk wel serieus wat kleurruis in de laatste foto; iso te hoog en veel te veel gecropt?
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Aan je grauwe lucht te zien lijkt het ook nog best heiig. Dat geeft ook wel een slechter resultaat toch?
    En je hebt je foto best ver uitgesneden/uitvergroot lijkt me dan komt de ruis van een DX camera ook tevoorschijn.
    Maar 1/1000 is met een Hercules toch niet echt nodig? Met 1/1000 hadden je propellorbladen ook zeker stil moeten staan.
    Dan moet je toch meer licht hebben voor het mooiste resultaat en blue skies?
    En dat dat diafragma geeft dat dan ook niet meer onscherpte? of zit ik er nou helemaal naast...
    Ik vind die uitsnede ook onscherp maar die kleine (1e foto) waar de Hercules helemaal op staat vind ik helemaal niet slecht.
    Zijn het RAW bestanden of JPEG? en zo ja op welke compressie. Compressie geeft ook ruis namelijk.
    En staat je C knop prioriteit ook wel op scherpstellen?
    Laatst gewijzigd door BrigitteVH; 24 maart 2010 om 22:35

Vandaag even terug naar zaventem geweest. Twee objectieven getest, de 70-200 met de 1.7 converter en de sigma 100-300 F4.
    De foto's met de extender gemaakt waren weer het bekijken niet waard. Die met de sigma waren een heel pak beter, hieronder een voorbeeldje.
    Voor mij geen converters meer voor actiefoto's (vandaag terug retour gebracht naar konijn), probleem opgelost!

Bedankt voor alle reacties.

Grtz Kris.

Hoi Kris

Mijn fotografie hobby komt voort uit vliegtuigspotten. Dat heb ik 15 jaar gedaan vanaf 1988.
    Ik fotografeer met een D700 en dezelfde combi 70 - 200 en 1.7 converter.
    Het lijkt nu dat je denkt dat het daaraan ligt.
    Zal ik je er eens een paar laten zien gemaakt daarmee? Het kan echt wel hoor.
    Niet lullig bedoeld ofzo ; )

Ofwel een probleem met de lens, ofwel met de teleconverter/extender...

Misschien beter bij Konijn gevraagd of Nikon 'm kon controleren op fouten ofzo ? 't Is toch binnen de garantie...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brigittevanheck Bekijk bericht
    Hoi Kris

Mijn fotografie hobby komt voort uit vliegtuigspotten. Dat heb ik 15 jaar gedaan vanaf 1988.
    Ik fotografeer met een D700 en dezelfde combi 70 - 200 en 1.7 converter.
    Het lijkt nu dat je denkt dat het daaraan ligt.
    Zal ik je er eens een paar laten zien gemaakt daarmee? Het kan echt wel hoor.
    Niet lullig bedoeld ofzo ; )
    Er zal ergens wel een oorzaak zijn Ik weet echt niet wat hoor.
    In dezelfde omstandigheden compleet onscherpe foto's nemen
    Het zal dan wel aan mijn camera settings liggen zeker, dat bedoel je toch hé

Tja dat lijkt me wel toch?
    Je kan er haarscherp mee fotograferen ook op de volle 340 mm dan.
    Waarschijnlijk moet er iets mis mee zijn geweest.
    Maar gelukkig kan je het nu weer wel !

Ik zie in je profiel dat je bij mij in de buurt woont. Misschien kunnen we een en ander een checken? Ik zou zeker ook de contacten van je TC eens nakijken/reinigen.

missch toch eens exif bijsteken want eerste foto's zijn genomen op een troosteloze grijze dag terwijl de tweede dag veel zonniger is
    mijn website: www.devid.be - http://500px.com/devid - mijn blog

IMac/IPad/Mac Air 
    D700 - D300 - D70[IR] 8-500 mm

Ik zie vooral weinig contrast en dan lijkt een foto vrijwel altijd onscherp.
    Grijze lucht, grijs vliegtuig, daar heeft een scherpstelinrichting het moeilijk mee.
    Tel het contrastverlies als gevolg van het gebruik van een teleconverter op bij het grijze weer en je krijgt dit soort resultaten.
    Ik heb er maar eens de Smart Photo Fix knop van een oude versie van PaintShopPro op los gelaten, en dit is het resultaat.
    Helaas nog steeds niet om over te juichen.

http://i306.photobucket.com/albums/n...contrast-1.jpg

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
    Ik zie in je profiel dat je bij mij in de buurt woont. Misschien kunnen we een en ander een checken? Ik zou zeker ook de contacten van je TC eens nakijken/reinigen.
    Hey Frank, ik zou zeker eens willen afspreken om is één en ander te testen. De teleconverter heb ik niet meer maar eventueel is ene van u proberen op de 70-200?
    Ben wel eens benieuwd naar dat resultaat.

Groeten Kris

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Regels voor berichten