Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 70-200 VRII + 1.7 TC II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 70-200 VRII + 1.7 TC II

    Nikon 70-200 VRII + 1.7 TC II, vandaag met deze combinatie gaan vliegtuigspotten in eindhoven. Weer was goed, best veel vliegtuigen, maar alles is op één grote teleurstelling uitgedraaid! Allemaal onscherpe, zeer slechte foto's! Het gebruikte toestel was een d300s, stond ingesteld op 1/1000 dus bewegingsonscherpte is bij de meeste foto's uitgesloten. VR aan-uit geprobeerd, AF ingesteld op continu, scherpstelling op het middelste AF punt. verschillende F waarden geprobeerd, maar niks!
    Als ik door de camera met deze combinatie kijk en houd de ontspanknop in met de af op continu, dan mag ik de camera op snel wisselende onderwerpen in verschillende afstanden richten de af is dan zeer snel! Maar om een of andere reden wil ze niet scherpstellen op vliegtuigen of zo....
    Ik spot al een hele tijd vliegtuigen maar tot voor vandaag altijd met canon en de 100-400, ook met een 300 prime en de canon 1.4 converter, waarmee ik nooit problemen heb gehad.
    Maar blijkbaar met nikon lukt het niet, ook heb ik met de AF lock on, kort-middel-lang -uit gespeeld maar het wou niet baten.
    Ik kan aannemen dat de af met de converter trager word, maar zo een snel wisselend onderwerp zijn vliegtuigen nu ook niet.
    Wie o wie kan mij helpen....




    Last edited by Goof®; 23 maart 2010, 19:11.

  • #2
    Re: Nikon 70-200 VRII + 1.7 TC II

    Al iets geprobeerd als een soort AF-lock ? Bij Sony is dat de AF-S stand, ik weet niet wat het bij Canon of Nikon is. Met dat type AF valt uitstekende foto's te nemen...soms (in mijn geval toch) zelfs beter dan AF-C. Als je voorbeelden wil...zie m'n Flickr, staat in m'n signature.
    Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 70-200 VRII + 1.7 TC II

      Ik kan mij niet inbeelden dat je met dergelijk materiaal maar zulke resultaten kunt halen. Ik heb ook al geregeld gaan spotten met dezelfde combinatie. Lijkt mij heel raar te zijn.
      Dirre - dirkcatteeuw@telenet.be
      ----------------------------------------------
      Nikon-spul en een beetje glas in een Tamrac zakske

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 70-200 VRII + 1.7 TC II

        Als er geen focusafwijking op deze combinatie zit zou ik zeker eens 9pt AF proberen. Voor AF-C tracking werkt dit bij mij altijd beter

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 70-200 VRII + 1.7 TC II

          De foto is volgens mij 'scherp' ergens bij de O, want daarvoor en daarachter wordt de scherpte minder, dus er is scherpgesteld en de manier hoe je dat doet zal het resultaat niet veranderen.

          Ik denk dat ik met een Soligor 2x betere resultaten haal.
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 70-200 VRII + 1.7 TC II

            Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
            Als er geen focusafwijking op deze combinatie zit zou ik zeker eens 9pt AF proberen. Voor AF-C tracking werkt dit bij mij altijd beter
            Nee Frank geen focusafwijking, 9pt AF heb ik ook gedaan maar zelfde resultaat.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 70-200 VRII + 1.7 TC II

              Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht

              Ik denk dat ik met een Soligor 2x betere resultaten haal.
              ik denk dat ge met alles betere resultaten haalt dan dit! Dit kan toch echt niet voor dergelijk materiaal?

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 70-200 VRII + 1.7 TC II

                Oorspronkelijk geplaatst door Goof® Bekijk bericht
                ik denk dat ge met alles betere resultaten haalt dan dit! Dit kan toch echt niet voor dergelijk materiaal?
                Er moet toch ergens een oorzaak te vinden zijn, niet? Ik heb gisteren de D300 + 70-200VR2 +TC-20E3 gebruikt om laagvliegende bosduiven met nestmateriaal vast te leggen, en alle foto's waren netjes scherp op 9pt AF

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon 70-200 VRII + 1.7 TC II

                  Er staat in de foto informatie, sluitertijd 1/1000 en f 5 en met iso 200.
                  Probeer eens 9 pt met afc en een kleinere diafragma b v f 8 en indien nodig een wat hogere iso.
                  Ik zelf gebruik de Nikon 70-200 VRII + TC-20E III probleemloos.
                  Last edited by mvanversendaal; 24 maart 2010, 10:49. Reden: kleine corectie.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon 70-200 VRII + 1.7 TC II

                    Hier een foto op 1/800, iso 280, F7.1, hetzelfde resultaat.



                    hier nog een foto van een voorbijganger, op zo een 20 meter afstand genomen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon 70-200 VRII + 1.7 TC II

                      Het zou me verbazen, maar volgens mij is er echt wel iets verkeerd met je lens of teleconverter...want de resultaten ervan zijn abominabel te noemen in mijn ogen. Zo'n combinatie...en toch ...
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon 70-200 VRII + 1.7 TC II

                        Ik denk eerder dat het probleem bij het fototoestel (instellingen ) ligt en niet bij de lens.
                        Probeer eens eerst zonder de extender en je toestel op raw. Bewerk daarna de beelden met capture nx en vergelijk het resultaat.
                        Eric Van Aerschot BD0730BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon 70-200 VRII + 1.7 TC II

                          Inderdaad eerst een foto met de 70-200, dan een andere lens, dan de 70-200 met TC en de andere lens met TC. Zelfde instellingen, van statief en ik denk dan dat je met logisch redeneren wel kan vaststellen waar de fout ligt. Geen moeilok omderwerp, maar een verkeersbord met tekst eronder oid..
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon 70-200 VRII + 1.7 TC II

                            Als ik statische onderwerpen fotografeer is er helemaal niets mis met de scherpte, het is enkel wanneer de af continu opnieuw moet focussen.
                            Ik had misschien beter gisteren de 70-200 is getest zonder converter.
                            Als ik ergens tijd zie en het weer is goed ga ik opnieuw spotten, en dan ga ik de lens alleen en met converter testen, ook heb ik een sigma 100-300 tot mijn beschikking. Dan zal (hopelijk) het snel duidelijk zijn wat de oorzaak is...

                            Ik laat jullie zo snel mogelijk iets weten, alvast bedankt voor het mee zoeken naar de oorzaak.

                            Groeten Kris.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon 70-200 VRII + 1.7 TC II

                              De beelden zijn inderdaad allesbehalve.
                              Ik heb de 70-200 VR I en met een TC14E zijn de resultaten inderdaad wat minder, maar toch nooit zo slecht.
                              Ik merk wel serieus wat kleurruis in de laatste foto; iso te hoog en veel te veel gecropt?
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment

                              Working...
                              X