Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw: AF-S NIKKOR 58mm f/1.4G

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw: AF-S NIKKOR 58mm f/1.4G

    click

    richtprijs... 1,699.95$ oops!

    review
    Last edited by d_oracle; 17 oktober 2013, 12:02.
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

  • #2
    Re: Nieuw: AF-S NIKKOR 58mm f/1.4G

    Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht
    click

    richtprijs... 1,699.95$ oops!

    review
    Om deze prijs te verantwoorden zal ze toch véél beter moeten zijn dan een 50mm AF-S f1.4.

    Volgens mij niet het objectief waar velen zitten op te wachten.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw: AF-S NIKKOR 58mm f/1.4G

      Allicht een prachtige lens, maar de vraag rijst wie zoiets zal kopen.
      Het is een fullframe lens die qua beeldhoek eigenlijk beter bruikbaar is op crop-formaat. Maar tegen welke prijs ?
      De huidige AF-S 50mm zijn al uitstekend te noemen en dit voor een heel aanvaardbare prijs. Wie meer mm wil, neemt zijn toevlucht tot de al even fraaie 85mm.
      Nikon zou beter eens werk maken van een aantal brandpunten die veel harder een upgrade nodig hebben; ik denk hierbij aan de 135/2, de 180/2.8 en de 300/4.
      Maar Nikon lijkt zijn gebruikers nooit te willen horen.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw: AF-S NIKKOR 58mm f/1.4G

        Zie hier absoluut het nut niet van in. Zoals al geopperd, er zijn dringender zaken als een 58mm. En dan nog die prijs ...
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw: AF-S NIKKOR 58mm f/1.4G

          Lijkt mij wel een zeer interessante lens, de huidige 50 1.4 is een piece of sh**. Dir is de opvolger van de Nokt Nikkor 58 1.2, met meer lichttransitie dan de 1.2 (zoals bijna alle f/1.2's heeft deze enkel T/1.3 in het midden). Als deze dus zoals ze zeggen geen vignetering heeft, is deze zelfs lichtsterker over het hele frame. Scherpte is ook geoptimaliseerd op f/1.4, dus je moet niet naar 2.8 gaan voor extra scherpte. Lijkt mij een hemelse lens (die slechts 380g weegt!!!). 1700€ vind ik wat veel, maar over enkele maanden schaf ik deze zeker aan. Qua bokeh geeft deze al een wazigere achtergrond dan de 50 1.2, ik ben alvast enthousiast!

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw: AF-S NIKKOR 58mm f/1.4G

            Al eens gezien wat de oude versie van deze lens gaat?
            Makkelijk boven de 3000€ hoor...

            Comment


            • #7
              Re: Nieuw: AF-S NIKKOR 58mm f/1.4G

              Ik ben bang dat ik het niet helemaal begrijp.

              Waarom zou deze lens beter zijn dan de 50 mm 1.4 van Nikon? Bij andere primes ie er een rechtstreeks verband tussen prijs en lichtsterkte, bv bij de 85 1.4 versus 85 1.8. Maar dat is hier bij de 50/58 mm niet het geval. Dus hoe is dan in vredesnaam dat prijsverschil te verklaren en te verantwoorden?
              Nikon D800

              Comment


              • #8
                Re: Nieuw: AF-S NIKKOR 58mm f/1.4G

                Volgens nikon zou er een enorm verschil in bokeh zitten. Ik weet niet of zoiets het prijsverschil werkelijk waard is. Ze hadden beter een nieuwe 58mm f1.2 gemaakt.
                Flickr| FB-pagina: Klik |Instagram: Klik

                D7000 en D750

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuw: AF-S NIKKOR 58mm f/1.4G

                  Dan gaat het over de kwaliteit van de bokeh, want de kwantiteit zou toch hetzelfde moeten zijn als die van de 50mm 1.4?

                  En hoe zou die kwaliteit zich dan uiten? In de vorm van lichtpunten in het bokeh gebied? (hoekig, rond, ...)? Of in andere zaken? Het blijft vaag (pun intended!) allemaal...
                  Nikon D800

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuw: AF-S NIKKOR 58mm f/1.4G

                    Dankzij het unieke optische ontwerp produceert de AF-S NIKKOR 58mm f/1.4G beelden met een prachtige bokeh en een versterkt gevoel van diepte. Aangezien de intensiteit van de vervaging vloeiend verloopt naarmate de afstand tot het punt waarop is scherpgesteld toeneemt, heeft de bokeh geen harde randen.
                    Door de resolutie en bokeh te meten in afzonderlijke vlakken van het beeld (voorgrond, scherpstelvlak en achtergrond), zijn Nikon-ontwerpers erin geslaagd de perfecte balans te bereiken tussen resolutie en objectiefaberraties, wat resulteert in een 'driedimensionaal' beeld dat niet kan worden gemeten met MTF-curven.
                    De voordelen gelden trouwens ook voor films: wanneer de scherpstelling wordt aangepast, verloopt de bokeh zeer geleidelijk, wat een uniek voordeel is wanneer u sfeervolle onderwerpen filmt.
                    Dit stond in een e-mail van Nikon. Volgens mij is het niet meer dan een actie waar vooral verzamelaars e.d. op kicken. Misschien is het wachten op de eerste testen...
                    Flickr| FB-pagina: Klik |Instagram: Klik

                    D7000 en D750

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuw: AF-S NIKKOR 58mm f/1.4G

                      wat ik niet versta is dat er op de ene plaats over een 58mm 1.4 wordt gesproken en op een andere plaats over de opvolger van de 58mm 1.2 noct?

                      lijkt mij logischer dat het effectief een 1.2 zal zijn in plaats van een 1.4? Toch zéker aan de prijs te zien?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuw: AF-S NIKKOR 58mm f/1.4G

                        Zoals ik al eerder zei was de nokt 1.2 geen 1.2 aan de randen, de 1.4 zal dus in T-stops lichtsterker zijn.
                        Last edited by playerofwar; 18 oktober 2013, 18:23.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuw: AF-S NIKKOR 58mm f/1.4G

                          Misschien interessant voor sommigen : http://www.samhurdphotography.com/20...-sample-images
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuw: AF-S NIKKOR 58mm f/1.4G

                            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            Misschien interessant voor sommigen : http://www.samhurdphotography.com/20...-sample-images
                            Bedankt voor deze interessante link.
                            Last edited by Spanjaart; 3 december 2013, 18:31.
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuw: AF-S NIKKOR 58mm f/1.4G

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Om deze prijs te verantwoorden zal ze toch véél beter moeten zijn dan een 50mm AF-S f1.4.

                              Volgens mij niet het objectief waar velen zitten op te wachten.
                              Ik denk er net zo over Geert.
                              De wet van de verminderende meeropbrengsten ?

                              Comment

                              Working...
                              X