Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Manuele Nikon 24mm 1:2.8 scherpstelring vast

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Manuele Nikon 24mm 1:2.8 scherpstelring vast

    Hallo iedereen,

    Ik fotografeer sinds een aantal jaar graag met het minstens 20 jaar oude manuele lensmateriaal van mijn vader (voornamelijk dan de 50mm 1:1.8) in combinatie met een Nikon D80.

    Een lens die ik altijd links laten liggen heb is zijn Nikon 24 mm 1:2.8.

    Reden? De scherpstelring zit/staat om een of andere reden vast op 'oneindig'. De diafragmaring draait zonder problemen.

    Ik zou deze lens nu toch graag eens ten volle kunnen benutten.

    Iemand die me kan helpen/weet wat de oorzaak kan zijn? Zou het openvijzen helpen?

    (Overigens overweeg ik de aankoop van een full frame Nikon (D610) om deze lenzen op te gebruiken, maar dat is hier off topic)

    Alvast bedankt!

    Michaël

  • #2
    Re: Manuele Nikon 24mm 1:2.8 scherpstelring vast

    Oorspronkelijk geplaatst door Panoramio Bekijk bericht
    Hallo iedereen,

    Ik fotografeer sinds een aantal jaar graag met het minstens 20 jaar oude manuele lensmateriaal van mijn vader (voornamelijk dan de 50mm 1:1.8) in combinatie met een Nikon D80.

    Een lens die ik altijd links laten liggen heb is zijn Nikon 24 mm 1:2.8.

    Reden? De scherpstelring zit/staat om een of andere reden vast op 'oneindig'. De diafragmaring draait zonder problemen.

    Ik zou deze lens nu toch graag eens ten volle kunnen benutten.

    Iemand die me kan helpen/weet wat de oorzaak kan zijn? Zou het openvijzen helpen?

    (Overigens overweeg ik de aankoop van een full frame Nikon (D610) om deze lenzen op te gebruiken, maar dat is hier off topic)

    Alvast bedankt!

    Michaël
    Ik heb verschillende AI en AI-s objectieven open gevezen Michaël,
    waarschijnlijk de meergangen aluminium schroefring die vast zit, wel opletten dat je alles goed merkt,