Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macrolens Canon versus Tamron

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macrolens Canon versus Tamron

    Ik ben van plan me een macrolens aan te schaffen.
    Mijn eerste gedacht was de Canon EF 100mm F/2.8 L USM iS voor €829.
    Maar nu lees ik ook goede reviews over de Tamron 90mm F/2.8 SP Di VC USD voor €499.
    Met andere woorden een prijsverschil van €330.
    Nu begin ik te twijfelen. Wat denken jullie?

  • #2
    Re: Macrolens Canon versus Tamron

    Wat is lekkerder een peer of een appel...

    En ben je niet beter af met een 60mm of een 180mm? Waarom een 90mm of 100mm???

    Comment


    • #3
      Re: Macrolens Canon versus Tamron

      Persoonlijk heb ik de Tamron en ik ben er best tevreden van. Maar ik ben dan ook maar een amateureke.

      Comment


      • #4
        Re: Macrolens Canon versus Tamron

        Zelf al een 13 jaar een canon 100mm macrolens in gebruik gehad en wel de eerste serie en altijd nette fotos geleverd, een paar weken geleden er een 100mm L IS erbij gekocht omdat ook veel uit de vrije hand schiet Portret fotos.

        qua optiek zijn ze gelijkwaardig de 100 l IS is voor mijn toepassingen handig, voor pure 100% macro kan je ook de non L IS nemen die is nieuw circa €400 en gebruikt €250, mijn nieuwe lens kom je regelmatig tegen voor circa €600
        lijkt mij een redelijk idee om ook in je overwegingen mee te nemen.

        Comment


        • #5
          Re: Macrolens Canon versus Tamron

          Hoi,

          het vergelijk van deze lenzen vind ik oké.
          Beide lengtes zitten dicht bij elkaar, 90 vs 100 mm; beide hebben F2.8; beide hebben beeld stabilisatie aan boord.
          Is dus wel degelijk appels met appels vergelijken... (of peren met peren...)
          Vergelijk met een lens zónder IS vind ik dan weer niet op z'n plaats of je moet een zeer merkgetrouwe Canonfanaat zijn.
          Op dit moment heeft Tamron 2 types 90 mm macro modellen in z'n pakket zitten.
          Het "oudere" model, de F004 en de nieuwste, de F017.
          Op "Digital Picture.com" komt de F004 in een vergelijk met de Canon L IS er ietsie pietsie slechter vanaf, terwijl de F017 weer ietsie pietsie beter dan de Canon variant er vanaf komt.
          Maar die nieuwste Tamron ligt prijstechnisch weer heel dicht bij de Canon prijs. (Tamron geeft ook 5 jaar (!!) garantie op z'n lenzen)

          Of u die kleine verschillen in uw fotoresultaten zult opmerken, dat is dan nog de vraag.
          Die kunt u alleen zelf beantwoorden.

          Succes met uw keuze.
          Adrie

          Comment

          Working...
          X