Zou het niet interessant zijn om een appart forumonderdeel te creëren
met alleen manuele focus m42 schroefdraad lenzen met info, voorbeeldfoto's,
adapters, enz... omwille van het feit dat er soms zeer weinig info te vergaren
is op andere sites. Vb.: De Asahi co. SMC Takumar 50mm f1.4 (zeer populair
op e-bay!), jupiter-9, zenitar, Carl zeiss Jena, Helios, Pentacon, enz...
De takumars bv. zijn befaamd omdat ze vlijmscherp zijn. Is dit zo? Kunnen zij
de confrontatie met moderne primes nog aan zonder in hun blootje gezet te worden? Er zijn waarschijnlijk ook mensen die ze gebruiken voor landschap-, macro- en portretfotografie met zeer schitterende resultaten, zeker als je de
aankoopprijs in acht neemt. Ikzelf wacht nog op mijn pentax k10-body, maar
heb reeds een 4-tal 50mm primes ( Pentax, helios, carl zeiss jena, pentacon) van f1.4 tot f2.8, een Asahi optical co. SMC Takumar 85mm f1.8, Asahi tussenringen,Panagor auto macroconvertor, 2x extender en natuurlijk niet te vergeten...de originele Asahi Pentax M42 to K-mount adapter. Goed voor wekenlang experimenteren en voor de prijs moest ik het zeker niet laten
... en genen plastiek hé.
Misschien zijn er hier dus mensen die al een stadium verder staan dan ik en
met van dienen ouden brol al degelijke foto's hebben getrokken. Laat het weten en zien ...
met alleen manuele focus m42 schroefdraad lenzen met info, voorbeeldfoto's,
adapters, enz... omwille van het feit dat er soms zeer weinig info te vergaren
is op andere sites. Vb.: De Asahi co. SMC Takumar 50mm f1.4 (zeer populair
op e-bay!), jupiter-9, zenitar, Carl zeiss Jena, Helios, Pentacon, enz...
De takumars bv. zijn befaamd omdat ze vlijmscherp zijn. Is dit zo? Kunnen zij
de confrontatie met moderne primes nog aan zonder in hun blootje gezet te worden? Er zijn waarschijnlijk ook mensen die ze gebruiken voor landschap-, macro- en portretfotografie met zeer schitterende resultaten, zeker als je de
aankoopprijs in acht neemt. Ikzelf wacht nog op mijn pentax k10-body, maar
heb reeds een 4-tal 50mm primes ( Pentax, helios, carl zeiss jena, pentacon) van f1.4 tot f2.8, een Asahi optical co. SMC Takumar 85mm f1.8, Asahi tussenringen,Panagor auto macroconvertor, 2x extender en natuurlijk niet te vergeten...de originele Asahi Pentax M42 to K-mount adapter. Goed voor wekenlang experimenteren en voor de prijs moest ik het zeker niet laten
... en genen plastiek hé.
Misschien zijn er hier dus mensen die al een stadium verder staan dan ik en
met van dienen ouden brol al degelijke foto's hebben getrokken. Laat het weten en zien ...
Comment