Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

M42-Lenzen Showcase

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: M42-Lenzen Showcase

    Iemand ervaringen met de Panagor Zoom Slide Duplicator.
    Ik heb dit toestel onlangs aangekocht en ben natuurlijk direct begonnen oude dia's te fotograferen.
    Nabewerken in Ps staat er altijd bij anders zijn de kleuren niet veel soeps.
    Nu vroeg ik mij af of de lichtbron hier een brote rol in speelt, waarschijnlijk wel, alleen weet ik niet welke lichtbron het best zou zijn.
    Tot hier toe heb ik enkel natuurlijk licht genomen.

    Mocht iemand het instructie boekje hebben van dit toestel.......... (bij mij zat het er niet bij.)


    Grtz, RF
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • Re: M42-Lenzen Showcase

      Google helpt:

      Comment


      • Re: M42-Lenzen Showcase

        Oorspronkelijk geplaatst door Telekees Bekijk bericht
        't Is eerder Kees helpt.
        Merci makker.


        Grtz, RF
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • Re: M42-Lenzen Showcase

          Gisteren een mail ontvangen van Fotoshop Aalten.
          Onder de nieuwigheden staan een paar spliscreen matglazen voor:
          Canon = 7D - 40D - 50D en 5DII
          Nikon = D700
          Prijs voor het matglas = 34,95 € inclusief verzending binnen de EU.
          Groot prijsverschil met Katz Eye en Haoda.


          Grtz, RF
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • Re: M42-Lenzen Showcase

            klinkt leuk! iemand van plan dit te bestellen?
            [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

            Comment


            • Re: M42-Lenzen Showcase

              Onlangs verkocht ik mijn Vivitar 28mm f/2.5 aan iemand op BD.
              Kreeg ik verleden week gratis en voor niets eenzelfde objectief zeker.
              Maar dat lenske zag er niet uit. Helemaal onder het stof en de focusring bijna niet te verdraaien.
              Ik heb het met de vod een beetje opgewreven en dat zag er direct al veel beter uit.
              Gelukkig is er geen enkel schrammetje op de lenzen ondanks dat er geen lensdoppen opzaten.
              Maar helaas ontbreekt het rubber op de focusring.
              Nu heb ik het net al afgeschuimd en vind enkel op US sites zulke rubberen ringen voor Nikon, Canon en nog enkele andere merken.
              Goedkoop zijn die niet, maar de verzendingskosten swingen echt de pan uit.

              Kent iemand een fotozaak binnen de EU waar zulke rubberen ringen worden aangeboden?

              Grtz, RF
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • Re: M42-Lenzen Showcase

                ik zou niet weten waar je die koopt, maar links van dergelijke shops zijn heir welkom uiteraard.

                Zelf heb ik na aankomst van mijn adapterkes uit HongKong (met gratis verzending en voor een prijske) nu kunnen testen met de M42 en Zuiko OM op de FF DSLR. En als ik zou moeten kiezen tussen de Pentax SMC 55mm 1.8 en de Olympus Zuiko 50mm 1.8 dan zou ik qua IQ eerder naar de Oly neigen. Al heeft de SMC een soort van OOF die je met software niet kan nabootsen. En daar draait het ook een beetje om natuurlijk. Ik was in elk geval verrast over de kwaliteiten van mijn Olympus lenske, zonder UV filter of wat dan ook.

                Nu ja, waarom ik begon te posten: eBay shops met zo'n rubbers?
                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                www.musicinframe.be

                Comment


                • Re: M42-Lenzen Showcase

                  Oorspronkelijk geplaatst door Yourt Bekijk bericht

                  Nu ja, waarom ik begon te posten: eBay shops met zo'n rubbers?
                  in je lokale apotheek?

                  nee euhm is dit noodzakelijk eigenlijk? anders zou ik het laten voor de moeite
                  [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                  Comment


                  • Re: M42-Lenzen Showcase

                    In de zomer niet, maar in de winter.........
                    En ook, het is geen zicht zenne.

                    Grtz, RF
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • Re: M42-Lenzen Showcase

                      Ik heb hier net nog terug ontdekt dat ik een Tamron Adaptall 28mm F/2.8 (type CW-28) met een OM-vatting heb. Die waren ook niet slecht. Moet ik ook nog eens testen op mijn FF.
                      Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                      www.musicinframe.be

                      Comment


                      • Re: M42-Lenzen Showcase

                        wat te zeggen van de jupiter 11 A ?
                        naar het schijnt toch ook wel kwaliteit ?
                        Manual Focus Lenses Reviews, test shoots, galleries by manual lenses

                        Comment


                        • Re: M42-Lenzen Showcase

                          Ik heb welgeteld nog ééntje op mijn verlanglijstje staan, namelijk deze:


                          Vivitar Auto Wide Angle 20mm f/3.8
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • Re: M42-Lenzen Showcase

                            Inderdaad een ZEER scherpe lens, beter dan de zeiss en takumars uit de dezelfde focal lenght, maar zeer moeilijk te vinden. de Jupiter 11 (optisch minder goed) is makkelijk te vinden. De 11A daarentegen is zeldzaam aan het worden.
                            Heb lang moeten zoeken om er dan vorig jaar eentje in België op de kop te kunnen tikken


                            Oorspronkelijk geplaatst door Van Parys Andy Bekijk bericht
                            wat te zeggen van de jupiter 11 A ?
                            naar het schijnt toch ook wel kwaliteit ?
                            http://www.mflenses.com/jupiter-11a-135mm-f4-m42.html
                            Greetz,

                            Comment


                            • Re: M42-Lenzen Showcase

                              Oorspronkelijk geplaatst door zippie Bekijk bericht
                              Inderdaad een ZEER scherpe lens, beter dan de zeiss en takumars uit de dezelfde focal lenght, maar zeer moeilijk te vinden. de Jupiter 11 (optisch minder goed) is makkelijk te vinden. De 11A daarentegen is zeldzaam aan het worden.
                              Heb lang moeten zoeken om er dan vorig jaar eentje in België op de kop te kunnen tikken
                              Voorbeelden!

                              Nee, het zou tof zijn moest je een paar beelden kunnen laten zien, iets met bokeh zou wel zeker gewaardeerd worden
                              Tenzij er hier al ergens beelden staan, dan heb ik er mss over gekeken..
                              Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

                              Comment


                              • Re: M42-Lenzen Showcase

                                persoonlijk vind ik een F/4 al niet ideaal dus ben ook wel benieuwd
                                [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                                Comment

                                Working...
                                X